mv
door mvangeenen Feb 15, 2016 om 13:10
Winkels & webshops

Drone eerste dag al stuk

Ik heb vorige week een drone met camera gekocht. In de winkel heb ik duidelijk uitgelegd dat ik deze wil gaan gebruiken op vakantie om natuur van bovenaf te filmen. De eerste dag dat ik de drone heb gebruikt bij een natuurgebied bij mij in de buurt is 1 motortje (van de 4) stuk gegaan. De leverancier stelt dat de motor wellicht geblokkeerd is door een grasspriet bij de landing, omdat het gras dan hoger staat dan de drone is. Eigen schuld dus, zo zegt hij. Ik vind nu het product niet voldoen aan mijn verwachtingen. Als ik de drone altijd moet laten stijgen of landen vanaf een vrijwel vlakke ondergrond, dan kan ik hem vaak niet gebruiken vrees ik. De reparatie kost maar 16 euro, daar gaat het me ook niet om. Meer uit principe: wat zijn mijn rechten in deze? Is de leverancier verplicht om de reparatie te vergoeden of het product terg te nemen tegen terugbetaling van het aankoopbedrag? Ik heb overigens speciaal de drone in een winkel gekocht, omdat ik daar meer service verwacht dan via een internetshop. Alvast dank voor uw reacties.

2574 5 Rapporteer

Topantwoord

kr
door krister - Feb 15, 2016 om 13:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

De restricties van landingsterrein zouden in de handleiding moeten staan.
Als dit nergens vermeld staat moet volgens mij de reparatie onder garantie vallen.

Topantwoord

uwjurist
door uwjurist - Feb 15, 2016 om 13:49
1043 Antwoorden / 0 Vragen

De winkelier kan dat wel vinden, maar hij moet bewijzen dat het uw eigen schuld is. Die bewijslast ligt namelijk de eerste zes maanden bij hem.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

mv
door mvangeenen Feb 15, 2016 om 17:47
Antwoorden / 1 Vragen

Dag Monique, geldt dat ook als het product bij in gebruik name wel goed functioneerde. In eerste instantie werkten namelijk wel alle 4 de motortjes, na een half uurtje gebruik niet meer, toen is 1 motot kapot gegaan. De leverancier zegt dan dat er iets moet zijn dat het motortje geblokkerd heeft, bijvoorbeeld het (te hoge) gras bij landing, dat zo'n motor niet zomaar kapot gaat? Groet Monique

Topantwoord

marita567
door marita567 - Feb 15, 2016 om 14:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo mvangeenen,

U heeft deze drone met camera pas èèn week dan valt dit onder garantie zie hier wat u kunt doen ,

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Feb 15, 2016 om 15:30
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Die leverancier kletst maar wat. Blokkeren door een grasspriet??????????? moet niet gekker worden. Door de hoge snelheid van de motor zal eerder de grasspriet afbreken. En zo het wel zou kloppen, in dat geval zouden alle 4 de motoren moeten vastlopen. Nee de leverancier is bepaald niet snugger in het verzinnen van smoesen om op een goedkope manier onder de garantie uit te komen. Dus houd uw poot stijf en vertel hem desnoods dat u de, overigens slechte, "mop" van hem anders op internet gaat verspeiden. Een grasspriet........hoe verzin je het??????

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Feb 15, 2016 om 15:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, als het motortje het al begeeft als er een grassprietje tussen komt, heeft de winkelier je dus een ondeugdelijk product geleverd. Info over rechten bij ondeugdelijk product https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Zou hem even wijzen op je wettelijke rechten, neem desnoods een uitdraai mee van de tekst uit de link.

Wel handig als je hier ook even de naam van de winkel vermeld.