ma
door marcel sinninghe Sep 15, 2017 om 14:28
Winkels & webshops
Euscooters

goedenmiddag

ik heb een fiets besteld via : euscooters maar tot op heden niks ontvangen.
netjes betaald via creditcard .. nu lees ik op meerdere websites dat het hier gaat om een onbetrouwbare website.
is deze site bij jullie bekend?

mvg M.Sinninghe

4121 15 Rapporteer

Topantwoord

boppe1943
door boppe1943 - Sep 15, 2017 om 14:41
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Safe to browse, staat er op de site. Maar de slechte ervaringen van lotgenoten liegen er niet om.
V
oortaan dus eerst de websites checken voordat u iets koopt en betaalt.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Sep 15, 2017 om 14:43
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Kan me niet voorstellen dat u daar iets hebt besteld. De van - voor prijzen zijn zo onwaarschijnlijk dat bij mij alle lampen zouden zijn gaan branden. Neem contact op met uw Creditcard maatschappij. Misschien is het geld terug te 'vissen'.

aurora1
door aurora1 Sep 15, 2017 om 19:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik hoop van niet want dan moeten anderen betalen voor deze onzorgvuldigheid van niet vooraf controleren.

tenormin
door tenormin Sep 15, 2017 om 21:59
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, denk toch niet dat anderen voor deze onzorgvuldigheid moeten betalen? Volgens mij is een creditcard persoonlijk, niet een algemeen soort verzekering, hoop ik dan? Met mijn inkomen krijg ik niet eens een creditcard. Nou ja: krijgen; men betaald er immers ook een extra bedrag voor dat je achteraf mag betalen, voor zover ik weet. Ik bedoel: je betaald per/via creditcard en de rekening komt een maand later. Plus kosten.

tijger1
door tijger1 Sep 18, 2017 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Met uw inkomen kunt u zeker beschikken over een creditcard. En de kosten voor die card betaal je 1 keer per jaar.

tenormin
door tenormin Sep 18, 2017 om 17:25
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ik kan me niet herinneren dat ik u mijn inkomen heb doorgegeven. Voor de ANWB betaal ik ook 1 keer per jaar.

tijger1
door tijger1 Sep 18, 2017 om 22:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Even lachen. Bij ING moet men maandelijks minstens € 650 op zijn rekening krijgen. En ik zie in mijn glazen bol, dat u dat zeker te weten krijgt.

tenormin
door tenormin Sep 18, 2017 om 22:52
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Fijn dat ik je heb laten lachen @tijger1. En ook: ik krijg geen Visa Card door mijn 'inkomsten'. Maar aangezien je blijkbaar toch denkt te weten wat mijn inkomsten zijn (wat een brutaliteit heel eigenlijk): ik vind het behoorlijk brutaal, jouw commentaar. Ik betwist nooit je kennis van zaken op gebieden waar je expert in bent, maar ga mij nu niet vertellen dat ik een VisaCard en wil en kan krijgen. Net zoals je me een DigiD wil aansmeren: mag ik dat alsjeblieft alles voor mijzelf beslissen. Jij bent hoog geschoold; ik helemaal niet; jij weet altijd alle antwoorden: ik niet. Maakt mij niet een minder mens. Alleen anders dan jij, heel anders. Maar daar heb je je maatje op de site voor je, dus ga mij a.j.b. niet meer achtervolgen met wat ik kan, moet/zou moeten doen. En je mag nu op de rapporteer knop drukken.

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2017 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin.
Hallo zeg, bent u Calimero geworden? Doe niet zo raar. U woont gewoon in een flat. U hebt AOW, u hebt een pensioen, u hebt zorgtoeslag. U gaat zeker twee keer per jaar naar Amerika, en hoe je het wendt of keert, dat kan niet als uw inkomen lager is dan € 650,00 per maand. Allemaal zaken die u zelf hier op het forum hebt vermeld. En u hoeft van mij helemaal geen creditcard te nemen, maar u zou hem zo kunnen krijgen met uw inkomen. Hoeft u niet aan de dame van het reisbureau te vragen of zij even voor u de hare gebruikt.
U hoeft voor mij geen  digid aan te vragen, maar zou u dat wel doen, dan zou u even bij toeslagen kunnen inloggen en daar de jarenlange problemen kunnen oplossen die u ondervindt. Dus niet zo jammeren.
Afgezien daarvan hebt u helemaal geen idee van mijn scholing. En waarom al die rare vetgedrukte j's?

diumenge
door diumenge - Sep 15, 2017 om 14:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, niet bekend. Hoelang wacht u dan al op de bestelde fiets?

U hebt sowieso geluk dat de betaling via creditcard heeft plaatsgevonden, dan komt uw geld wel terug mocht dat nodig zijn.

ma
door marcel sinninghe - Sep 15, 2017 om 14:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

35 dagen wacht ik er nu op

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 15, 2017 om 14:51
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marcel Sinninge ,

Deze site is niet betrouwbaar , geregistreerd 26 - 7 - 2017 , contact alleen via e-mail , geen tel / adres , kvk nr niks

 Organization
 Domain Protection Services, Inc.,
 Address , PO Box 1769
 City , Denver
 State / Province CO
 Postal Code 80201
 Country US
 Phone +1.7208009072
 Fax
 +1.7209758725

Er zijn nog 3 andere sites aangekoppeld met verwijzing naar China , klik op de rode regels .

https://www.scamadviser.com/check-website/euscooters.com

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 15, 2017 om 14:51
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Goed dat u met Creditcard betaald hebt.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2017 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch werkelijk onbegrijpelijk dat u op die site iets bestelt. Hebt u naar die zogenaamde prijsen gekeken?

Omdat u met een creditcard betaald hebt, zult u uw geld wel terugkrijgen van de card maatschappij, maar eigenlijk is dat compleet onterecht. U moet toch snappen dat dit nep is?

ma
door marcel sinninghe - Sep 15, 2017 om 14:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

er staat wel een telefoonnumer bij ,allen kom je dan bij een website uit in engeland met dezelfde artikelen.
http://www.funbikes.co.uk/Electric_Fat_Bike_36V_350W_Lithium_Blue(5664).aspx

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 15, 2017 om 14:59
11533 Antwoorden / 15 Vragen

@marcel sinninghe ,

er staat wel een telefoonnummer bij , alleen kom je dan bij een website uit in engeland met dezelfde artikelen ..

De site waarbij u uit komt met tel.nr , als je daar klikt op de afbeelding fietsen , zijn deze allemaal uitverkocht ,

http://www.funbikes.co.uk/Electric_Fat_Bike_36V_350W_Lithium_Blue(5664).aspx

In de voorwaarden  van euscooters ( vertaald ) .

Kun je naar mijn land?

Kunnen we het schip naar uw country.we enkel item monsters of grote bestellingen kunnen verzenden naar meer dan 100 landen.

ne
door neodutchio - Sep 15, 2017 om 22:17
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dank u voor de tip, deze had ik niet willen missen. Een electric fat bike van € 1360 nu voor € 98. Ik ga er meteen 10 van kopen.

U snapt natuurlijk ook wel dat dit niet kan. Wat heeft de naam euscooters te maken met fietsen? Zijn de prijzen niet ongeloofwaardig?
Er zijn regels waar u op moet letten als koper op een webshop. Komt de sitenaam overeen met wat aangeboden is. Zijn de prijzen geloofwaardig. Staan er contact gegevens en KVK nummer zichtbaar op de site. Enz, enz.
Deze site voldoet aan geen enkele norm en zou je dus ver weg van moeten blijven. Nadeel voor u is dat nu ook uw creditcard gegevens in handen zijn van deze personen. Er is al gezegd dat u een betwisting zou kunnen opstarten bij de creditcardmaatschappij, echter zijn zij niet meer zo happig op consumenten die zelf de fout in gaan. Waar voorheen nog elke betwisting vergoed wordt, is er nu een kans bij gevalletje 'eigen schuld' dat u uw geld kwijt bent.

Het kan ook meevallen, de spullen uit China duurt wat langer om te bezorgen. Het kan zijn dat het nog komt, met een verrassing van de douane in de vorm van BTW en invoerkosten met een rekening van de transporteur voor de verwerking hiervan. En dan maar hopen dat de kwaliteit goed is.

costnix
door costnix Sep 16, 2017 om 00:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou ook nog een schaalmodel kunnen zijn.

tdmduc
door tdmduc - Sep 16, 2017 om 17:16
704 Antwoorden / 2 Vragen

En u gelooft echt dat u voor zo'n belachelijk lage prijs zo'n mooie fiets kon kopen?

Als het te mooi om waar lijkt te zij dan is het ook vaak zo.

Het geld bent u kwijt tenzij u hiervoor verzekerd bent (bij Visa en Paypal wel)

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 18, 2017 om 16:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ook paypal en visa stellen vragen tegenwoordig. Onwetendheid is geen excuus er als dom online gedrag

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2017 om 20:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

nu lees ik op meerdere websites dat het hier gaat om een onbetrouwbare website.

Waarom achteraf gekeken.
Verstandig is om je VOORAF te oriënteren.
Als iets te mooi is om waar te zijn ......
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/thema/winkelen-op-het-web

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2017 om 20:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

netjes betaald via creditcard

Ter info:

Het kan gebeuren dat u een artikel gekocht heeft, maar dat het niet geleverd wordt. Daarvoor is er de Aflevergarantie. ICS stort het geld terug en onderzoekt het voorval. Voorwaarde is wel dat u het voorval eerst zelf probeert op te lossen met de winkelier. Komt u niet tot een oplossing? Vul dan het formulier 'Verklaring Betwiste Transactie' en voeg een kopie van de factuur toe. ICS stort het geld dan terug en onderzoekt het voorval.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 18, 2017 om 21:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nope ICS kijkt of je zelf had kunnen inschatten dat dit foute boel is. Missende gegevens, belachelijke lage prijzen, hiervoor laat ICS zich geen strop om de nek halen.
Heel terecht natuurlijk.

tijger1
door tijger1 Sep 18, 2017 om 22:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Was het maar waar. Maar op de site van de Ing, staat het ook zo vriendelijk vermeld. Dus men kan stompzinnig blijven bestellen en betalen. Geen vuiltje asn de lucht.

marita5
door marita5 Sep 18, 2017 om 22:54
11533 Antwoorden / 15 Vragen

@diewilik ,

Geld terug

Naast een aankoopverzekering kennen veel creditcards een service waarmee je onder bepaalde voorwaarden geld kunt terugvragen als de online aankoop niet of maar gedeeltelijk wordt geleverd. Of als het geleverde product niet is wat je hebt besteld of bij ontvangst al beschadigd is. Bij ING heet dit bijvoorbeeld GeldTerugService, bij ICS Aflevergarantie link ING ,. bij de ABN AMROBANK staat hetzelfde https://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/verkeerde-afschrijving-van-uw-creditcard/index.html

ne
door neodutchio Sep 19, 2017 om 00:48
5165 Antwoorden / 12 Vragen

'waarmee je onder bepaalde voorwaarden geld kunt terugvragen'

Hierin staat al alles vermeld. Er wordt echt niet meer blind uitgekeerd wat er gevraagd wordt

marita5
door marita5 Sep 19, 2017 om 06:00
11533 Antwoorden / 15 Vragen
tdmduc
door tdmduc - Sep 19, 2017 om 22:36
704 Antwoorden / 2 Vragen

Na een korte Google actie op het merk dat ze verkopen (Pedego) werd mij a snel duidelijk dat deze fietsen officieel wat duurder zijn dan 99,99 euro.

De Ridge Rider (electrische mountainbike) kost maarliefst $3,695.00 in de USA.(nog steeds)

Volgens de officiele wesbsite zijn die andere fietsen ook niet echt goedkoop.

Kijkt u zelf maar.

https://www.pedegoelectricbikes.com/