ca
door carla1959 Apr 14, 2016 om 11:13
Winkels & webshops

Fournituren via webshop

Ik heb bij fournituren.nl verschillende soorten sierband gekocht om op een jasje te maken. Omdat ik niet zeker wist welke het beste zou staan heb ik meerdere kleuren/printjes besteld. Nu wil ik het band retourneren welke ik niet wil houden en dit is volgens dit bedrijf niet mogelijk omdat het van een rol is geknipt. Dit staat niet bij de beschrijving van het band, alleen, dat het per meter geleverd wordt. Volgens de voorwaarden van kopen op afstand kan je toch alles retourneren zolang het niet speciaal voor je op maat is gemaakt?

1555 8 Rapporteer

di
door digioma - Apr 14, 2016 om 11:21
646 Antwoorden / 29 Vragen

Je geeft zelf het antwoord: "Zolang het niet voor jou op maat is gemaakt..."

Je kunt toch niet verwachten dat de leverancier al die losse stukjes weer op de grote rol plakt (of zo) en dan maar wachten totdat er iemand reageert die precies dat bandje van die lengte wil hebben. Bewaar de nu niet nodige stukjes sierband en mogelijk zijn er bekenden die er ook iets mee kunnen of maak er wat leuks  van.

ca
door carla1959 Apr 14, 2016 om 14:08
3 Antwoorden / 6 Vragen

Ik stel volgens mij een hele gewone vraag, dan verwacht ik niet zo'n voor mijn gevoel kleinerende reactie. Het is niet speciaal voor mij op maat gemaakt. De webshop verkoopt dit band per meter, ik heb 2 meter van elk band besteld dus als ik het retourneer kan het zo weer aan een andere klant worden verkocht. Ik ga het zelf wel oplossen met de webshop want hier schiet ik duidelijk niets mee op.

ca
door carla1959 - Apr 14, 2016 om 12:26
3 Antwoorden / 6 Vragen

Het zijn geen losse stukjes. Het wordt per meter verkocht dus net zijn ook stukken van 1 meter die de webshop gewoon weer kan verkopen.

costnix
door costnix Apr 14, 2016 om 14:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u de hele rol had gekocht, had u een punt.

ca
door carla1959 Apr 14, 2016 om 14:29
3 Antwoorden / 6 Vragen

De website verkoopt niet een hele rol maar per meter.

brainless
door brainless Apr 14, 2016 om 15:02
324 Antwoorden / 0 Vragen

En als ik 2 meter wil; krijg ik 1 stuk van 2 meter en niet 2 stukken van één meter.

Apetjoek
door Apetjoek Apr 14, 2016 om 15:06
234 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo Carla1959 ,als heel veel mensen zo handelden en dachten als u (bestellen ,kijken ,is niet naar mijn zin, dan maar terug sturen)dan zag de wereld er heel anders uit .
Het zal wel een frotstukje geweest zijn wat niet veel mag kosten dus gekocht per meter is houden per meter en anders gaat u toch een inzameling houden om uw financiele gat op te vullen :- ))))))))

YannickFaber
door YannickFaber - Apr 14, 2016 om 15:03
8 Antwoorden / Vragen

Wat een raar verhaal. Bel even met de consumentenbond.

aurora1
door aurora1 - Apr 14, 2016 om 15:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is de naam van deze webshop?

Cookies
door Cookies Apr 14, 2016 om 15:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Staat in de 1e zin.

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2016 om 15:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is wel speciaal voor jou op maat gemaakt: er is 2 meter afgeknipt.

Afgeknipte artikelen of artikelen die niet meer in de originele verpakking zitten kunnen niet terug genomen worden.

aurora1
door aurora1 - Apr 14, 2016 om 15:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@carola.83, inderdaad, dat had ik even over het hoofd gezien, dank.
U heeft inmiddels al gevonden dat wat betreft retourneren daarbij duidelijk vermeld staat dat "afgeknipte artikelen.... enz. " niet worden teruggenomen. Dat had vraagsteller natuurlijk zelf ook kunnen lezen toen ze e.e.a. over retourneren vond....

ca
door carla1959 Apr 14, 2016 om 16:18
3 Antwoorden / 6 Vragen

Ik als vraagsteller had dit wel gelezen maar het was voor mij niet duidelijk anders had ik de vraag niet gesteld. Of misschien had ik het wel over het hoofd gezien zoals u de naam van de webwinkel in mijn eerste bericht over het hoofd had gezien. Inmiddels heb ik het zelf met de webwinkel kunnen oplossen zonder hulp.

zoekster1
door zoekster1 - Apr 14, 2016 om 17:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het klopt sowieso al niet dat je artikelen die niet meer in de originele verpakking zitten mag terugsturen, dat is onzin. Er mag wel een bedrag worden gevraagd voor eventuele waardevermindering van het product.
Wat het afknippen van de rol betreft, is het dan ook mogelijk om de hele rol te bestellen? Bovendien kunt u waarschijnlijk geen 1 meter 46 bestellen, als dat uw preziese wens zou zijn, dus zijn dit gewoon standaard maten en val dit onder het retourrecht. Als u wel 1.46 kunt bestellen dus voor u op maat gemaakt, dan valt het niet onder het retourrecht.

Maar ik lees dat u er inmiddels met de verkoper bent uitgekomen. Helaas weer eens onzichtbaar voor veel mensen die niet alle reactie gaan lezen. Dat blijft een makke van deze site.

ca
door carla1959 - Apr 14, 2016 om 17:34
3 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben er inmiddels met de verkoper uitgekomen. Het is inderdaad niet mogelijk om bijvoorbeeld 1.46 meter te bestellen zoals al is gesteld en daar heb ik het ook op gegooid en toen had de verkoper er geen probleem mee om het te retourneren. Maar je moet bij kopen op afstand dus met goede argumenten komen wil je iets bereiken want de verkoper probeert je eerst af te schepen.