ma
door mamma Mar 22, 2004 om 02:53
Winkels & webshops

Functiewaardering

Ben volgens mijn functie verkoopster maar moet mijn chef wel kunnen vervangen als hij er niet is. Ben slechts verkoopster, kan ik dan wel voor slager doorgaan.

733 3 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:05
763 Antwoorden / 1 Vragen

ja dat kan het beroep van verkoopster omvat meer als alleen afrekenen. Ik heb 4jr in een slagerij gewerkt en had hier ook meerdere taken. ik was b.v. verantwoordelijk voor de kant en klaarproducten en de vleeswarenafdeling waren mijn chef en baas aanwezig dan verdeelde wij de taken zodat ieder zijn eigen wijk had, was een van hen op vakantie of afwezig dan namen wij deze taken over natuurlijk wel verdeeld naar wie wat kan.

kapaan
door kapaan - Apr 16, 2004 om 20:18
11 Antwoorden / 2 Vragen

het ligt eraan wat je moet doen als je verantwoording hebt over de hele zaak dan niet want daar ben jij niet voor anders moet je contract aangepast worden naar assistent bedrijfsleider

rolandsnel
door rolandsnel - Oct 12, 2004 om 23:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja en nee, Wanneer jouw chef je alleen laat op de afdeling, dan moet je in ieder geval voldoende produktkennis hebben om zelfstandig te kunnen verkopen, ook zal je voldoende kennis moeten hebben om een lapje/stukje vlees te kunnen afsnijden op bestelling van de klant. Het liefst volgens de richtlijnen van de slagerij waar je werkt (dus van welk onderdeel dat lapje/stukje). Dus produktkennis is belangrijk! Ga maar na: wanneer een klant een bereidingsadvies vraagt, en jij geeft (het zonder te weten) een verkeerd advies mee, verprutst de klant het produkt thuis en zie je die nooit weer terug! Een slager leert in zijn opleiding nl. niet alleen lapjes te portioneren,worstmaken enz... maar ook welke produkten combineren bij bepaalde gerechten of een produkt meerdere bestemmingen geven in de keuken. Dus wanneer jouw chef je alleen laat, zal hij dat ongetwijfeld wel doen in de wetenschap dat jij voldoende kennis heeft in de produkten. Ben je hier zelf niet zeker van, bespreek dit met hem! Het gaat niet alleen om jou en je chef, maar ook om de KLANT! Voor 1e verkoopsters vlees en vleeswaren zijn er opleidingen bij het SVO. Heb je deze afgerond, kan je daarna een opleiding tot winkelslager en chef-slager volgen. Zeker wanneer je het vak leuk vind, is dit zeker de moeite waard. Ook is het verstandig het vak in een ambachtelijke slagerij te leren, hier komen meer facetten van het vak aan de orde.

Ik ben zelf chef-slager in een Keurslagerij,

Roland