Garantie schoenen
Ik heb ca 7 jaar geleden schoenen gekocht met een garantie van 10 jaar. De schoenen zouden waterdicht zijn, maar dat waren ze niet. Zijn ook weinig gebruikt. Ben dus naar de winkel teruggegaan en zij zouden ze terugsturen naar de leverancier. Nu blijkt die failliet te zijn en wil de eigenaar van de schoenenwinkel de helft van de aankoopsom te restitueren. Schoenen waren 85 euro. Hij heeft contact met een nieuwe leverancier en wil dus nieuwe schoenen regelen met 45 euro korting. Ik vind dat 10 jaar garantie moet worden gehonoreerd. Ik heb eigenlijk geen boodschap dat zijn leverancier failliet is. De winkel is mi verantwoordelijk.
Die 10 jaar garantie klinkt als fabrieksgarantie en als dat zo is dan is uw leverancier daar niet voor verantwoordelijk.
Fabrieksgarantie is iets anders dan wettelijke garantie. Maar om eerlijk te zijn, €85,- is niet duur en schoenen die weinig gebruikt zijn drogen uit. Het zou zomaa kunnen zijn dat de garantie verworpen zou worden als de schoenen door uitdroging niet meer waterdicht zouden zijn. Ik zou heel snel dit aanbod aanpakken.
Waar lees jij dat fabrieksgarantie en wettelijke garantie hetzelfde zou zijn?
TS stond bij de winkelier om de fabrieksgarantie te claimen. En de woorden van TS dat hij er geen boodschap aan heeft dat de fabrikant failliet is en dat de winkelier het moet oplossen.
Eens met NEODUTCHIO, de winkel is max 2 jaar en de fabriekgarantie 10 jaar. ergo pak die € 42,50 snel aan, TOP service.
Waterdichte schoenen bestaan niet, wel waterbestendige schoenen.
Waterbestendige schoenen hebben regelmatig onderhoud nodig om waterbestendig te blijven.
Zeer regelmatig met een speciale spray behandelen, zodat het leer soepel blijft en het vocht zoveel als mogelijk wordt buitengehouden.
Waterdicht schoeisel noemen we ook wel laarzen ! ;-))
De coulance regeling van de winkelier zou ik maar met beide voeten aanpakken, beter mag je en kan je niet verwachten.
Netjes van die winkelier om € 45,- na 7 jaar bij te leggen op een paar nieuwe schoenen. Zou het aanbod maar aannemen, een bus spray kopen en de oude schoenen waterdicht maken. Waterdicht betekend niet dat u er mee het water in kan maar dat ze spatwaterdicht zijn dus een "normale" regenbui kunnen hebben. Een andere winkelier had u mogelijk naar de curator, die het faillisement (heeft) behandeld, kunnen verwijzen want de garantie van de winkelier is 2 jaar en die zgn 10 jaar is fabrieksgarantie. Maar ja het is pech de fabriek is weg.
Dit soort winkeliers moeten in het zonnetje worden gezet. Zo veel service leveren voor een low-cost product zie je niet vaak meer.
u moet even kijken of het fabrieksgarantie is ja of nee, is dit zo dan is de winkelier zeer coulant....
Met fabrieksgarantie kan een verkoper in beginsel niets en het lijkrt mij dat de verkoper (als al gezegd) erg coulant is waarbij ik dan ook kijk naar de geldende wetgeving waar sprake is dat u zou dienen te bewijzen - na 7 jaar - dat de oorzaak aan een fout vanb de schoenen ligt en u ook altijd de onderhoudsregels heeft toegepastr. Dan geldt ook nog dat de verkoper rekening kan en mag houden met afschrijving.
Zie o.a. deze info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Indien u interesse heeft in de integrale wetgeving waarop het bovenstaande is gebaseerd kunt u deze bekijken
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
en eventueel verder de art 20 t/m 25
En winkelier geeft geen garantie van 10 jaar op een paar (goedkope) schoenen. Schoenen gaan meestal niet zo lang mee.
De leverancier die de garantie heeft gegeven is failliet.
Dan is het einde verhaal. Je staat met lege handen.
Wat zijn dit voor wonderschoenen die zo lang meegaan. Of was er niet op te lopen?
Maar rap die €45 korting op een paar nieuwe schoenen accepteren, als je weer zo'n paar schoenen wilt.
De leverancier is waarschijnlijk failliet vanwege die 10 jaar garantie. Uiteindelijk moet het toch uit de breedte of de lengte komen.
Dat zou zomaar kunnen. Maar dan moet je na zoveel jaar de aankoopbon en het garantiebewijs ook nog bewaard hebben.
Mijn werkschoenen die ook Waterdicht zijn (nog wel) en zeer slijtvast hebben geen enkele garantie hierop.
Ik vind dit netjes.. .en zou gezien ik elke 2 tot 3 jaren nieuwe moet hebben nooit 10 jaren gegeven hebben.
Geld aanpakken en zouden ze daarom failliet zijn gegaan?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer