Geen geld terug na retourzending verkeerd geleverde artikelen: Kan dat zomaar?
Op 14-02 heb ik via de FB webshop 'Zo da's goedkoop' 2 paar sandalen besteld die ik vervolgens pas 13-03 geleverd kreeg. Ivm ziekte heb ik het pakket pas 17-03 open gemaakt en toen bleek dat beide paar sandalen niet in de bestelde maat 38 maar in maat 39 geleverd waren. In de overtuiging dat dit een retour zou betreffen die enige verduidelijk nodig had, heb ik de 17e proberen te bellen naar de klantenservice waar de lijn tot 3x toe werd verbroken. Vervolgens heb ik toen diezelfde dag een mail gestuurd. Al snel kreeg ik reactie met het verzoek een foto te maken van de betreffende artikelen. Die heb ik per omgaande toegstuurd. Toen ik daarop niets hoorde heb ik op 25e maar weer eens gebeld en toen werd me geadviseerd om het retour alvast te melden via het formulier op de site. Daarvan kreeg ik een bevestiging en nadere instructies zouden volgen. Die kreeg ik de 27e in de avond in de mail, maar daaruit bleek dat ik zelf voor de kosten op zou moeten draaien. Toen ik daarover de 28e belde zei de telefoniste dat ik die kosten inderdaad niet zelf zou hoeven te betalen maar er was niemand hogers die me te woord zou kunnen staan dus zij zou een terugbelverzoek neerleggen. Ik gaf aan dat ik het pakket graag die 28e retour wilde sturen en dat ik er dan wel een briefje bij zou doen mbt de door mij zelf betaalde retourkosten. 28e pakket weggebracht en track & trace gekregen. De 30e werd ik terug gebeld en werd mij duidelijk gemaakt dat retourkosten altijd voor de klant zelf zijn ook in het geval er door het bedrijf een fout is gemaakt. Dat heb ik toen maar voor lief genomen. Het pakket is 31-03 door de webshop ontvangen. Vervolgens vroeg ik me 22-04 af waar mijn geld bleef en ben weer gaan bellen. Weer 5x uit de wachtrij gegooid en dus maar weer een mail gemaakt. Vervolgens krijg ik doodleuk als antwoord dat ik niet binnen de wettelijke termijn van 14dagen heb geretourneerd en dat ze niet meer voor me kunnen doen. Ik heb dus geen artikelen meer maar krijg ook mijn geld niet terug. Kan dit zomaar? het gaat om €52,87. Ik ben van mening dat het retour proces door hen zelf vertraagd is door niet te reageren op mijn mail en pas na een paar dagen de retourinstructies te sturen. En dat ik dus wel recht heb op mijn geld. Ik heb dus gisteren een klacht ingediend en daarin aangegeven eventueel dan wel akkoord te gaan met shoptegoed. Graag hoor ik een mening
Topantwoord
Tja, via FB .... En nergens bij aangesloten....
Neemt niet weg dat je natuurlijk recht hebt op het retourneren van verkeerd geleverde zaken.
En dan dienen ze óf de goede artikelen te leveren óf geld terug.
Wat info: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht
dank voor uw reactie; ik ga nooit meer zomaar via FB iets bestellen; dure les, maar ik geef nog niet op. Inmiddels gemeld bij ACM
Je kan best iets bestellen wat op facebook staat,alleen wel zelf rechtstreeks bij Ali doen scheelt soms 90% van de prijs.
Topantwoord
En het retourneren had ook kosteloos gemoeten. Maar ja. Facebook. En een shop met de naam "zo da's goedkoop", daar zou ik al geen cent besteden.
dank voor uw reactie; ik ben bang dat het een dure les wordt. Maar ik geef nog niet zomaar op.
Topantwoord
Hallo Hvhg ,
Deze site is nergens bij aangesloten , adres is een woonhuis , klik op de rode regels
https://www.google.com/maps/uv?hl=nl&pb=!1s0x47c0b88930795555:0x72ce647ec2b1ddc8!3m1!7e115!4s/maps/place/Dunckellaan%2B53,%2B6132%2BBK%2Bte%2BSittard/@50.9855503,5.875648,3a,75y,111.71h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211smi8LO7AbIjr3rIYMpyxwVQ*212e0*214m2*213m1*211s0x47c0b88930795555:0x72ce647ec2b1ddc8?sa%3DX!5sDunckellaan+53,+6132+BK+te+Sittard+-+Google+zoeken&imagekey=!1e2!2smi8LO7AbIjr3rIYMpyxwVQ&sa=X&ved=2ahUKEwij_svZ2f7oAhVRyaQKHRCQC9cQpx8wCnoECBQQBg
U bent niet de enige ,
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/zodasgoedkoop.com/details?companyId=cd600284-d5c1-4566-8e27-d3293d39c319
https://nl.trustpilot.com/review/zodasgoedkoop.com
Dien een klacht in bij ACM Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
inmiddels gemeld bij ACM Consuwijzer. Dank voor de tip
Graag gedaan suc6
hoe komt u trouwens aan het adres? Ik heb in de retourinfo alleen maar een postbusadres gekregen.
Ik ga niet zomaar opgeven, maar ben bang dat het een dure les wordt......
Staat in de voorwaarden : Artikel 2 – identiteit van de ondernemer
Deze webshop wordt mogelijk gemaakt door Annexis International B.V. (Annexis), gevestigd aan de Dunckellaan 53, 6132 BK te Sittard (Nederland, KvK-nr. NL 59604654 https://zodasgoedkoop.com/policies/terms-of-service
@Hvhvg ,
Nog een tip , hier kunt u de domeinnaam opzoeken .
https://www.webwijzer.nl/internet-toegang/eigenaar-domeinnaam-achterhalen.html
Het is een bekend adres waar al vaker klachten over gekomen zijn. Telkens met een andere webshop. Even snel cashen en weer door met het volgende bedrijf.
Op het forum van Radar heb ik al een tip gegeven.
U kunt uiteraard deze webshop in gebreke stellen, zie http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ maar als dat uitkomt op een procedure is de grote vraag of u dat nog iets oplevert. Een aangetekende ingebrekestellingsbrief kan uiteraard altijd. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Als al gemeld, nu goedkoop ook duurkoop blijkt te zijn, in de toekomst de algegeven andere verwijzingen volgen. Een groot probleem hierbij is helaas dat men er bij dit soort 'handel' ervanuit gaat dat men niet gaat vorderen en komen er dan ook nog mee weg ook. Zoals u al kon lezen bent u niet de eerste en de enige.
Voortaan eerst kijken op Aliexpress voor je wat gaat kopen.
https://nl.aliexpress.com/item/32993394927.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2f0579a5PzL2Lw&algo_pvid=67fd4d9e-2fbf-42ca-931a-42c2eb0f731b&algo_expid=67fd4d9e-2fbf-42ca-931a-42c2eb0f731b-16&btsid=0b0a0ad815876587477307812ef240&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer