Genegeerd door Welhof Witgoed voor oplossing kapotte wasmachine
Een wasmachine en droger bij Welhof Witgoed aangeschaft. Tevens extra kosten betaald voor naar boven leveren van de wasmachine en het laten installeren van de wasmachine. Bij de levering van de wasmachine sloeg de lift die zij meenamen om de wasmachine naar boven te tillen op hol. De leverancier negeerde mijn herhaaldelijke verzoek om de lift uit te zetten. Hierdoor is mijn trap op bijna iedere treden beschadigd geraakt. Bij het aan doen van de wasmachine maakte deze een hele hoop lawaai. Het blijkt dat de transportbouten niet losgemaakt zijn. De wasmachine is hierdoor beschadigd mogelijk onherstelbaar. Welhof negeert mijn verzoek om een oplossing te vinden voor de beschadigde trap en voor de kapotte wasmachine. Ze nemen de telefoon niet op en beantwoorden mailtjes niet. Helaas bekeek ik na deze vervelende ervaring pas de reviews. Hieruit blijkt dat zij al veel meer klanten net als ik gedupeerd hebben met kapotte wasmachines/drogers/koelkasten en ze klachten structureel negeren.
Wat kun je als klant doen wanneer er structureel geen gehoor wordt gegeven aan pogingen tot contact? Groet, Silvie van der Pluijm
Hallo SilvievdPluijm ,
Welhof witgoed is aangesloten bij Webshopkeurmerk , dien daar een klacht in , klik op de rode regels .
https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=14643
https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/
Naast de al gegeven verwijzingen kunt u ook een klacht indienen bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer en u kunt ook nog advies vragen bij www.juridischloket.nl om ook mogelijk nog beter uw klacht te onderbouwen. Ik neem aan dat u foto's heeft en dergelijke als bewijslast.
Een meegenomen lift om de wasmachine naar boven te krijgen en die is op hol geslagen?
Ik heb geen idee om wat voor ding het gaat en heb daar ook niets over kunnen vinden.
Er bestaan zg. trapliften om oa. wasmaschines via de trap naar boven te brengen,maar het zijn ondingen als er een draai in de trap zit.
Ik heb hier ervaring mee.
Dank.
Ik kon dat niet op internet vinden, behalve de versie die je thuis installeert met een zitje. Dus ik weet nog steeds niet hoe zoiets eruit ziet.
@aurora1 , bekijk eens dit filmpje , ik neem aan dat @luppo dit bedoeld https://www.youtube.com/watch?v=ihEuHVkPWQ8
Dank. Die versie kende ik van tientallen jaren geleden dat ik met angst en beven toezag hoe ze mijn tv voor reparatie naar beneden brachten via stenen trappen, en later weer naar boven. En maar rammelen en bonken. Bij een lift heb ik een andere gedachte. Maar misschien bedoelt TS toch dit ding. Hij laat het er wel gemakkelijk uitzien en alsof het ding niets weegt met dat ene “riempje”.
Hier ook een Indesit wasmachine gekocht bij Welhof, welke na 7 maanden kapot ging. Whirlpool is 2x langsgeweest om de machine te repareren, ondertussen al 1 maand zonder wasmachine. Deze konden de wasmachinen niet repareren, omdat het een model uit de UK is. Uiteindelijk is de machine opgehaald door Welhof en met erachteraan bellen te horen gekregen dat het nog 3 weken gaat duren om iets uit de UK te krijgen. Nieuwe Bauknecht wasmachine uitgezocht met een meerprijs van 30 euro, aangesloten door de monteur en na 9 dagen en ongeveer 6 a 8 keer te hebben gewassen al kapot. Meteen gemeld via email, want het was in het weekend en maandag meteen gebeld (3 pogingen gedaan, van 15 min elk, niemand gesproken). Dinsdag uiteindelijk iemand gesproken. Dat ze een melding zal maken. Nee, ik wil die machine niet, kom aub ophalen en ik wil mn geld terug. Maar 14 dagen herrroepingsrecht is vanaf de 1e machine. Ja, zo ken ik er nog meer. Ik heb deze nieuwe machine pas 9 dagen. DAT KAN TOCH NIET!
Wat kan ik nu het beste doen? Want ik weet het ook niet meer.
Lees het advies onder een eerdere reactie.
Zijn dat so s tweedehands apparaten of zo?
@tijger1 , bij Welhof kun je nieuwe en tweedehands apparatuur kopen . Ik iig zou er nooit kopen , zie de garantie aan de linkerkant https://www.dewitgoedtopper.nl/cs/faq/nl/garantie-reparatie/garantie-tweedehands-product-of-b-keuze-product#article
Beste Patricia,
Enorm vervelend als een wasmachine defect raakt, dat is uiteraard niet de bedoeling en wij helpen dan graag verder. Zoals ook bij u het geval is geweest. Spijtig te vernemen dat de fabrikant niet heeft kunnen oplossen voor u. Wij hebben u natuurlijk niet aan uw lot overgelaten en hebben u binnen de garantieprocedure constant verder geholpen. Het kan voorkomen dat een onderdeel niet op voorraad is en inderdaad besteld moet worden. Omdat het te lang duurde voordat het onderdeel binnen zou zijn, heeft onze klantenservice u direct een omruil voorgesteld. Een vervangend apparaat is onderdeel van een garantie en wordt niet gezien als nieuwe aankoop. U kiest zelf het apparaat naar wens uit (u kunt daarbij ook een keuze maken in de prijs, meerprijs dient betaald te worden en minderprijs wordt teruggestort). U heeft ondertussen een nieuwe keuze gemaakt voor een andere merk wasmachine. Wij gaan er van uit dat alles uiteindelijk naar wens is afgehandeld en wensen u heel veel wasplezier.
Met vriendelijke groet,
Team Welhof
[edit redactie - link verwijderd]
- laat een expert de schade beoordelen, en de herstelkosten opgeven (gewoon offerte vragen bij schilder/trappenfabrikant oid)
- Stuur deze leverancier een aangetekende brief, waarin je ze sommeert om binnen afzienbare tijd (bijv. 2 weken) de geleden schade herstellen, de wasmachine te repareren of te vervangen, of anderszins de schade op te lossen. Geef direct aan dat indien ze hier niet op in gaan dat je vervolgstappen gaat nemen
- Als ze niet reageren, ga dan naar je rechtsbijstand (als je die hebt) of naar een rechtswinkel om een juridische procedure te starten.
Is Silvievdpluijm dezelfde persoon als patricialingen of is de laatste heel onbeleefd ingebroken op de vraag van de eerste met een nieuwe eigen vraag?
Beste Silvie,
Het verhaal dat u schetst, komt helaas niet overeen met de feitelijke gebeurtenissen. De claim met betrekking tot de schade aan uw trap is direct door gezet naar de verzekering. Deze neemt de claim in behandeling en reageert vervolgens op uw claim. Dit hebben wij direct voor u doorgezet en gecommuniceerd. U geeft verder aan dat u structureel wordt genegeerd. Wij kunnen in de call en mail historie nergens aflezen dat uw e-mail niet is beantwoord en uw telefoontje niet is opgenomen. Sterker nog, wij hebben meer coulance getoond, dan dat wij überhaupt verplicht zijn. U vergeet in uw verhaal namelijk te vermelden dat u pas na bijna drie maanden meldt dat de transportbouten er niet uit zijn gehaald (de levering was op 3 juli 2019 en u heeft telefonisch een melding gemaakt hiervan op 24 september). Als consument dient u uiteraard tevens de verantwoordelijkheid te dragen om een mankement of gebrek zo snel mogelijk aan te geven (indien zicht/ waarneembaar). Wij kunnen dan uitsluiten dat transportbouten niet achteraf voor het vervoeren van de wasmachine er in zijn geplaatst. U gaf namelijk zelf aan in een verbouwing te zitten. Omdat wij u tevreden willen houden, heeft onze klantenservice u destijds desondanks kosteloos verder geholpen door een monteur te sturen die de transportbouten heeft verwijderd op 25 september 2019 en te controleren of er eventuele schade is ontstaan. De wasmachine is gelukkig niet beschadigd of defect en doet het naar behoren (ondanks het starten met transportbouten). Dit hebben wij u tevens per e-mail bevestigd. Het is ons derhalve niet duidelijk waarin u gedupeerd bent?
Met vriendelijke groet,
Team Welhof
[edit redactie - link verwijderd]
Toch wel prettig als de andere partij reageert. Maakt veel dingen duidelijk.
Het was wel even wachten...
Je heel lang, maar het bedrijf had zo te zien geen enkele reden om aan te nemen dat er nog een probleem openstond. Je kunt ze niet kwalijk nemen dat de niet eerder ontdekt hebben dat er een bericht op dit forum was geplaatst.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opi Nagellak Infinite Shine; kan deze ook een allergie veroorzaken?
Gel nagelak kan een allergie veroorzaken. Is dit alleen voor nagellak waar je een lamp bij gebruikt of ook voor bijvoorbeeld Opi Infinite Shine. Het lijkt erop dat hier ook bepaalde ingredienten in zitten die niet goed zijn.
Dus gaat het alleen om de nagellak samen met de lamp of gaat het puur om de ingredienten?
Lees meer
Wie heeft ervaringen met het bedrijf EerlijkeWOZ?
Wij hebben een onaangename ervaring met dit internetbedrijf. Zij maken een dubieuze indruk. Zijn wij de enigen? Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer