Geschil met partner Bol.com
In juli heb ik een topdekmatras bij een partner van Bol.com besteld. Het product leek niet op het product wat ik had besteld. Ik wilde het terugsturen maar de matras was niet goed verpakt zodat ik het verpakkingsmateriaal niet kon gebruiken. De leverancier bleef volhouden dat het wel het bestelde product was. Ik heb foto's gestuurd naar de leverancier en Bol.com op hun verzoek. Hier werd niet naar gekeken en er werd alleen gezegd dat ik het terug moest sturen als ik het niet wilde hebben. Ik wilde de matras die ik besteld had.
De topdekmatras die ik ontvangen had was merkloos (geen label) en ook geen productbeschrijving. Verpakt in een ondeugdelijke verpakking. De mailtjes die ik van de verkoper kreeg waren niet voorzien van een telefoonnummer of naam.
Na lang heen en weer gemaild te hebben, heb ik om er vanaf te zijn zelf verpakkingsmateriaal aangeschaft. Omdat ik geen vertrouwen heb in de verkopende partij, heb ik in overleg met Bol.com foto's gemaakt van de wijze waarop ik het product verpakt heb. Dit werd door Bol.com goedgekeurd. Ik heb het product verzonden. Nu krijg ik een mailtje dat het product niet geaccepteerd wordt en retour naar mij gezonden wordt. Geen uitleg verder. Weer geen contactgegevens. Waarschijnlijk omdat de zichttermijn van een maand overschreden is. Een andere reden kan ik nl. niet verzinnen, ik heb niets met de matras gedaan. Wat kan ik hiertegen doen, of ben ik gewoon in de mailing genomen door Bol.com partner Fifty Three?
Ze zijn in ieder geval niet aangesloten bij een keurmerk.
Het lijkt steeds onverstandiger aankopen te doen bij partners van Bol? Worden meer en meer louche.
Ligt er helemaal aan wie die partner is. Er zijn ook bekende webshops, bijv BCC die partner zijn. Ik bestel ook regelmatig bij een partner, maar als de shop voor mij niet echt bekend is, check ik wel het e.e.a. Aan een keurmerk hecht ik weinig tot geen belang.
Inderdaad, heb zelf ook goede ervaringen met partners, maar ik controleer die eerst wel.
Ondanks de mooie beloftes is dit gewoon een dropshipper. Vanaf een kantoorpandje wordt de bestelling doorgezet naar een ander en geleverd. Zij hebben dus zelf geen idee wat ze verkopen. Dat u iets anders gekregen hebt is dus gewoon een reden om te ontbinden. En voor die ontbinding staat geen termijn.
U kunt het beste mailen met BOL dat u niet akkoord gaat en dat u het pakket niet in ontvangst zal nemen en dat u binnen 14 dagen het geld terug wil.
Kijkend naar Fifty three lijkt mij dit een vreemd bedrijf.
U heeft de.beroemde 14 dagen om het product te bekijken en waarbinnen u zonder opgaaf van reden van de koop afkunt. Als u die termijn niet heeft overreden gewoon uw poot stijf houden en ook BOL blijven inschakelen.
Termijn was hier 30 dagen en is overschreden! Staat duidelijk in topic.
Dat zou dus de reden kunnen zijn dat ze de retour niet accepteren maar TS meldt dat dan weer niet en heeft het over een zichttermijn van een maand en ook geen idee of die termijn dan overschreden is.
BOL.COM heeft een keurmerk en dan kunt u mogelijk hier terecht met een klacht: https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen maar er bestaat risico dat men vanuit BOL.COM toch naar de leverancier gaat verwijzen en zich opstelt als tussenpersoon. Hoe dan ook is er sprake van niet naleven van de wetgeving dat retourzenden binnen 14 dagen kan zonde opgave van reden en daarbij de aantekening dat u van BOL.COM ook info en toestemming kreeg hoe het te retourneren. Het wordt m.i. nog gemakkelijker als u het artikel ook retour zond via BOL.COM. U kunt met uw klacht ook terecht bij https://www.ictrecht.nl/blog/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer
Ik kan de al gegeven opmerking van dropshipper ook volgen en dan, kent u deze info; https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat?utm_source=20200720-kassa-maandag&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa
Hoe dan ook is het altijd mogelijk om de verkoper/leverancier en evt. ook BOL.COM in gebreke te stellen en dan is daarvoor https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ dit een middel om aangetekend te verzenden naar het al door @NEODUTCHIO genoemde adres en naar BOL.COM. Als dat niet tot succes leidt kunt u overwegen om verder te procederen maar dat zal dan in ieder geval veel moeite kosten en ook kosten met zich mee brengen met de vaar of dat dan de moeite waard is. Helaas geldt dan dat recht hebben soms en soms ook vaker iets anders is dan - en in ieder geval veel lastiger is om het ook krijgen.
Beste, ook ik heb dit zelfde probleem ervaren. Partner reageerde tot op heden geheel niet op een RETOUR zending. Voor mij heeft deze partnet afgedaan.
Heeft u binnen de 14 dagen termijn aangegeven dat u het terug wou sturen dan mag u deze zonder opgave van redenen ook terug sturen en moeten ze het geld u terug storten.
Wat u moet doen is als het pakket wordt aangeboden deze weigeren en de verkoper een aangetekende brief sturen waar in u eist dat het geld binnen 3 weken terug gestort gaat worden met reden dat de u aangekochte product niet overeen komt met wat u besteld heeft.
Stuur evt ook foto`s mee als bewijs.
Willen ze u niet terug betalen dan kan u twee dingen doen.
Een incasso buro inschakkelen of en dat is duurde een deurwaarder in de arm nemen.
En hoewel veel mensen wel een goede verkoper vinden zijn er helaas ook veel te vinden die aan dropshipping doen.
Hun kopen dan zelf in China spullen in of verkopen voor een Chinese verkoper en dat is te merken als u pas na enkele weken uw spulletjes binnen krijgt en die apcepteren dan geen retour.
Echter deze lijkt meer spullen uit Turkye te halen als ik het zo lees.
Je hoeft niet eens te vertellen waarom je het terugstuurt.
Als je een aankoop via internet of telefonisch (koop op afstand) hebt gedaan, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als je spijt krijgt van je aankoop kun je die binnen deze termijn zonder opgaaf van reden ongedaan maken.
koop dit in een gewone winkel en niet bij dit soot zaken
Bedankt voor de tip, daar zal TS blij mee zijn.
Dit zet Bolop z'n site:
Bij bol.com bestel je veilig, ook bij externe verkopers. Wij behandelen je gegevens strikt vertrouwelijk en eisen dat ook van externe verkopers op bol.com. Betalen bij bol.com is 100% veilig; je betaalt altijd via beveiligde webpagina’s.
Dat zou je toch denken dat zij het op gaan lossen.
Wat betreft service is Bol niet meer de Bol sinds AH het heeft overgenomen.
Ik blijf van mening dat als je een bestelling hebt gedaan bij Bol en daarna een bedankmail en een factuur van Bol krijgt, Bol de service moet verlenen bij bemiddeling. Zo dient Bol ook iedere wederverkoper te controleren en anders de relatie beëindigen.
Voorheen deed ik mijn meeste bestellingen bij Bol. Tegenwoordig bestel ik veel rechtstreeks bij AliExpress.
Slechte winkel. Heb ook ellende gehad met Bol maar ook met aangesloten internetwinkels. Heb Bol verzocht om mijn account te verwijderen uit hun klantenbestand. Nooit geen Bol meer voor mij.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer