To
door Ton 1960 Jan 9, 2023 om 17:48
Winkels & webshops

Helmkoffer helmonline

Goed dag
ik heb bij Helmonline een topkoffer voor mijn helm gekocht helaas hij past niet,op de website geeft deze firma twee mogelijkheden 1 retour biljet invullen je krijgt dan per e-mail een etiket dat je moet uitprinten en op het pak plakken en naar een DHL punt brengen . Als mogelijkheid 2 kun jr het pakket af laten halen door DHL die een retoursticker bij zich heeft.Daar ik geen printer bezit kies ik voor 2. Helaas ik krijg bericht dat ik alleen via 1 kan retouren en dat ik maar bij kennissen,buren of koffieshop moet vragen of zij een printer hebben.Als ik dit had geweten had ik hier niets gekocht de koffer kost 44 euro is dit normaal?

1412 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2023 om 18:01
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is dan lastig en het toch meest handige is om iemand die u goed kent te vragen om het retor ticket voor u te printen. Of er toch zonder sticker mee naar een DHL punt gaan en uw probleem daar uitleggenen dan daar laten printen. Uit service oogpunt zou datvoor DHL aan te bevelen zijn.

De procedure die u noemt is helaas voor u wel een normale en wordt ook door andere websites benut m.b.t. het gratis retour kunnen zenden.

Zelf de retourkosten betalen zal in relatie tot de kosten van aankoop m.i. niet zo handig zijn. .

To
door Ton 1960 Jan 9, 2023 om 19:11
6 Antwoorden / 7 Vragen

retouren is niet gratis met emailbiljet e 4.99 en afhaalservice e 6.75.
Mijn punt is dat ze een service aanbieden die ze niet willen waarmaken

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 9, 2023 om 19:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Zie als antwoord op uw reactie allereeerst dit wat de verkoper op diens website meldt: https://www.helmonline.nl/retourneren en dat bekent dat het dus bekend had kunnen zijn welke regels er daar gelden: https://www.helmonline.nl/retourneren  en zie eventueel ook
 https://www.overeenkomsten.nl/blog/binnen-hoeveel-dagen-aankoop-retourneren-of-terugsturen/ waarin o.a. deze tekst staat: (citaat uit de tekst) Je hebt in ieder geval 14 dagen de tijd om het product terug te sturen of te retourneren naar de verkoper. Die termijn begint te lopen nadat je de verkoper hebt medegedeeld dat je de koop hebt ontbonden. Het product hoeft niet binnen 14 dagen te zijn ontvangen door de verkoper, maar binnen die tijd worden verstuurd. De retourkosten betaal je in principe zelf, tenzij de verkoper gratis retourneren mogelijk maakt. Je hoeft ook niet te betalen als de verkoper jou niet heeft geïnformeerd over dat je de retourkosten zelf moet betalen. In dat laatste geval mag je de voorgeschoten retourkosten terugvorderen van de verkoper.

En ook dit: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren   en ook dit: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/pakket-versturen/retourneren  Deze webshop is aangesloten bij een keurmerk zoalls  @MARITA5 ook aangeeft en kunt u daar een klacht indienen.  Gedlet op de info die de webshop zelf geeft zal de reactie denk ik voor u negatief zijn.

mahadma
door mahadma - Jan 9, 2023 om 18:11
11569 Antwoorden / 51 Vragen

En u kent echt niemand die vanaf een stickje met de gegevens kan printen? Geen buur, vriend(in), collega, bevriende winkeleigenaar in uw buurt of andere relatie? Lijkt mij een beetje stug, eerlijk gezegd.

To
door Ton 1960 Jan 9, 2023 om 19:06
6 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ken inderdaad niemand met een printer.  De zaak is dat Helm-online de mogelijkheid bied van afhaalservice waarbij de chauffeur een retoursticker heeft voor een hoger bedrag 6.95 in plaats van 4.99 als ze dit niet willen moeten ze dit niet op hun website zetten

Analoog
door Analoog Jan 9, 2023 om 21:49
137 Antwoorden / Vragen

Vaak kun je bij een bibliotheek wel een printje draaien, zet het evt even op een usb stick en dan zou het moeten lukken.

ne
door neodutchio - Jan 9, 2023 om 18:21
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt nog altijd een telefoon op de doos plakken waar de barcode op het scherm staat.
Ergens niet kopen omdat bij een retour een blaadje geprint moet worden is natuurlijk een onzin redenatie. Het is echt niet abnormaal dat er een sticker geprint moet worden als iets terug gestuurd moet worden. Hoe moet anders de bezorgdienst weten waar het naar toe moet?

To
door Ton 1960 Jan 9, 2023 om 18:41
6 Antwoorden / 7 Vragen

beter lezen chauffeur heeft retoursticker

To
door Ton 1960 - Jan 9, 2023 om 18:37
6 Antwoorden / 7 Vragen

helm online bied zelf de retour opties met emailsticker 4.99 euro of ophaalservice DHL 6,75
als ze alleen emailsticker willen moeten ze niet aanbieden afhaalservice.
veel bedrijven (otto) voegen een retoursticker bij de levering

ne
door neodutchio Jan 9, 2023 om 18:40
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Bedrijven waar een hoog retourpercentage is zullen ze dat doen. Bij kleding is dit het geval. Maar een helmkoffer koop je om te gebruiken, niet om te passen en dan weer terugsturen.

rj
door rjw Jan 9, 2023 om 19:49
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Als je het nieuws volgt heb je gehoord dat gratis retourneren binnenkort waarschijnlijk overal stopt. Dus wen er maar aan.

marita5
door marita5 - Jan 9, 2023 om 19:02
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ton 1960 ,

Helaas ik krijg bericht dat ik alleen via 1 kan retouren

Vreemd , waarom u alleen gebruik kunt maken van optie 1 , dit staat niet op hun site .

Hoe werkt het retourproces?

Aan de hand van je e-mail adres en ordernummer kun je jouw retour binnen 30 dagen na ontvangst aanmelden. Zodra je retour is aangemeld ontvang je een retourlabel in de mail. Met dit retourlabel kun je jouw pakket inleveren bij een DHL punt bij jou in de buurt. Klanten uit Nederland kunnen ook kiezen voor een pick-up met DHL. Wordt het pakket bij je opgehaald, dan neemt de bezorger de retoursticker met zich mee. De retourkosten zijn voor eigen rekening.
Wij stellen alles in het werk om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Je hebt een wettelijke afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding wettelijk nog 30 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en in originele verpakking geretourneerd worden. Wij zullen na ontvangst van je retour binnen 5 werkdagen het volgende crediteren:

  • 100% voor een product in nieuwstaat.
  • Tot 75% wanneer de verpakking beschadigd is. Let op, het betreft hier alleen de originele verpakking, niet de verzenddoos!
  • 0% wanneer het product defect is en zonder overleg met de klantenservice retour is gezonden.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt .

Helmonline is aangesloten bij Weshopkeurmerk , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=2251

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 9, 2023 om 19:34
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het is zoals u denkt dat het mogelijk moet zijn het product op te laten ophalen zonder dat er een printer aan te pas komt.
https://www.helmonline.nl/retourneren

ju
door juliomariner - Jan 9, 2023 om 19:44
1330 Antwoorden / 2 Vragen

redactie kan dit topic worden gearchiveerd in de map: moeilijk doen om moeilijk te doen. Mijn dank.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 9, 2023 om 19:45
2095 Antwoorden / Vragen

Ach wat is "normaal"? Maar het is vrij gebruikelijk dat je even label print. En als je dat echt onoverkomelijk vindt kun je misschien beter gebruik maken van een stenen winkel. Dan heb je al dat gedoe niet.