An
door Antoinette Foudraine Jun 20, 2024 om 22:58
Winkels & webshops

Hoe krijgik mijn geld terug van Vintello

2 paar schoenen besteld, zijn te klein.
In eerste instantie antwoord; ik kon voor 22,50 maat groter bestellen, mocht ik de andere houden. Wil ik niet.
Toen moest ik foto's opsturen, ook gedaan.
Hierna complete stilte.
Krijg geen contact meer. Telefoonnummer is buiten bereik.
Wat moet ik doen?
Antoinette Foudraine

4178 12 Rapporteer
sira
door sira - Jun 20, 2024 om 23:06
2531 Antwoorden / 24 Vragen

Hoe krijg ik mijn geld terug van Vintello: NIET

U heeft bij een foute dropshipper gekocht. De spullen komen uit China. Ga maar zoeken op AliExpress, alleen heeft het u een veelvoud gekost.
Al bijna 10 jaar heeft u de vele waarschuwingen in consumentenprogramma's en andere media gemist. Met andere media bedoel ik niet Facebook, want juist daar adverteren de meeste foute dropshippers.

Volg meer de echte media i.p.v. Facebook.

Zie het als een leermoment, u bent een ervaring rijker.

Mabelle
door Mabelle Jun 21, 2024 om 02:04
596 Antwoorden / 1 Vragen

Sira, ook de 'echte' (zoals jij het noemt) media gebruiken o.a. Facebook (zelfs Kassa;-)) ) en ook 'echte' bedrijven, organisaties, webshops enz. gebruiken o.a. Facebook.

Ja
door JannyBoe Jun 21, 2024 om 08:02
570 Antwoorden / Vragen

U blijft het mantra 'Facebook' maar herhalen.
En wat zijn toch 'echte media'?
Je komt op 'echte media' terecht als je op zoek bent naar bijvoorbeeld kleding of schoenen.
Op een website waar je spullen kunt bestellen. Kan ook via Facebook gaan hoor maar maakt niet uit.
En Temu, Aliexpress en de HEMA zitten ook op een 'echt medium' als Facebook.

rj
door rjw Jun 21, 2024 om 09:54
3368 Antwoorden / 5 Vragen

Facebook is tegenwoordig onderdeel van de "echte" of reguliere media. Het is gewoon 1 van de kanalen. Het is ook een te eendimensionaal adivies. Dropshipper adverteren immers ook elders. Als je dan wilt waarschuwen leg dan uit waar je foute dropshippers aan herkent. Ik zeg bewust foute dropshippers omdat dropshipping niet per definitie fout is. In de boekenwereld wordt dit al jaren gebruikt. Als je bijvoorbeeld een boek bij Bol of een Libris winkel besteld wordt dit vrijwel altijd vanuit het Centraal Boekhuis (de belangrijkste distribiteur in Nederland) naar de klant verstuurd. Dat is net zo goed dropshipping.

sira
door sira Jun 21, 2024 om 10:14
2531 Antwoorden / 24 Vragen

Daarom noem ik het ook een foute dropshipper. Zelf heb ik jaren bij een bedrijf de webshop gerund, wij deden ook aan dropshipping, omdat je niet alle (met name niet veel voorkomende) producten op voorraad kunt hebben, dus werd de bestelling doorgezet naar de groothandel. Hadden we daarnaast ook nog voorraad voor de winkel nodig, kwamen de producten naar ons en deden wij alsnog de verzending.

Ik vind social media niets te maken hebben met "echte" media. Men zit niet de hele dag de "echte" media te volgen, maar er zijn wel mensen die verslaafd zijn aan social media en daar, indien mogelijk, de hele dag mee bezig zijn. In pauzes, onder werktijd, in de klas, tijdens een etentje of gesprek en noem maar op. Het is niet voor niks dat de telefoon op veel scholen (en zelfs bedrijven) onder werktijd verboden is en er volgen er steeds meer.
Het feit dat er zo ontzettend veel consumenten kopen bij foute dropshippers (ondanks alle waarschuwingen) zegt mij genoeg.

Mabelle
door Mabelle Jun 21, 2024 om 13:23
596 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind social media niets te maken hebben met "echte" media. Men zit niet de hele dag de "echte" media te volgen.
Sira, alle 'echte' media als NOS, RTLNieuws, Ad, Volkskrant enz. enz. enz. zitten OOK op Facebook, Insta enz.. Dat jij vindt dat social media niets te maken hebben met 'echte' media, is gewoon een verkeerde gedachtegang. En foute dropshippers hebben ook meestal een eigen website, NAAST social media accounts.

sira
door sira Jun 21, 2024 om 13:41
2531 Antwoorden / 24 Vragen

En toch ben ik blij dat ik het niet heb, al was het alleen maar om anoniem te blijven (ik ben op het WWW niet te vinden) en ik heb meer tijd. Ik erg me wezenloos aan al die kromnekken.
De evolutie van de mens zal er in de toekomst totaal anders uitzien. Neem bijvoorbeeld Mindy:
De mens anno 3000?
Neem lekker nog een kopje koffie of (kruiden)thee Mabelle ;-)) Ik zit al aan de (gewone) thee.

rj
door rjw Jun 22, 2024 om 11:02
3368 Antwoorden / 5 Vragen

Dat jij het geen echte media vindt wil natuurlijk niet zeggen dat het heen echte media is. Facebook en andere socials worden meer als nieuwsbron gebruikt dan de huis aan huis krant. Ik gebruik facebook om snel een overzicht te krijgen van wat er in de "echte" kranten staat.

sw
door swat1500 - Jun 20, 2024 om 23:25
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet toegeven. Vintello heeft een mooie gelikte site. Had u echter bij contact gekeken dan had u gezien dat er geen KVK nummer is. Bij terugbetalingsbeleid had u kunnen lezen dat als u wat retour stuurt dit naar China dient te geschieden.
Helaas, ik moet mij bij SIRA aansluiten. U gaat uw geld niet terug zien. schoenen verkopen via Marktplaats dan ziet u nog iets van het geld terug.

rj
door rjw Jun 21, 2024 om 09:56
3368 Antwoorden / 5 Vragen

Het is gewoon een standaard template gebaseerde website. Dat kan iedereen op een zondagmiddag maken. Dus zo bijzonder dat je het gelikt noemt is het niet.

sw
door swat1500 Jun 21, 2024 om 19:24
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom trappen er veel mensen in. Het ziet eruit als betrouwbare aanbieder en dan wordt er alleen gekeken naar de te mooie aanbiedingen.

mahadma
door mahadma - Jun 20, 2024 om 23:49
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Vintello is een dropshipper, let op alle belangrijke gegevens die je probleemloos moet kunnen vinden.

Onthoudt 1 regel: koop nooit iets via een Facebook advertentie, 99% is fout.

Mabelle
door Mabelle Jun 21, 2024 om 13:25
596 Antwoorden / 1 Vragen

"koop nooit iets via een Facebook advertentie" Veel te kort door de bocht zo'n antwoord.

Thijs12
door Thijs12 - Jun 20, 2024 om 23:52
605 Antwoorden / Vragen

De volgende keer maar zelf op Ali bestellen.

marita5
door marita5 - Jun 21, 2024 om 01:18
11648 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Antoinette Foudrane ,

Wat moet ik doen?

Beter controleren vooraf i.p.v achteraf .

Deze site is inderdaad een dropshipper , spullen komen uit China ,

Om te retourneren moet u de schoenen terug sturen naar China .

Let op: een retourzending moet worden verzonden naar het volgende adres: Yinzhou District, Jianlan Road, Lane 1177 (3. etage), Ningbo City, 315100, China. De kosten van je retourzending zijn afhankelijk van de grootte van je bestelling en variëren tussen de €15 - €25.

Klachten ,

https://nl.trustpilot.com/review/vintello.nl

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

gr
door gravin2 - Jun 21, 2024 om 17:37
27 Antwoorden / Vragen

haha, ik kan u ook niet verder helpen maar wel een hart onder de riem steken,

heb daar ook iets besteld, een overhemd,

na de eerste mails van ze kreeg ik achterdocht,

en jahoor, "uw artikel verlaat nu China",

Ik had de site ook maar vluchtig bekeken, is best mooi gemaakt,

zelfs met openingstijden van winkel,

Tot mijn verbazing kwam het hemd wel, maat lijkt redelijk,
jammer dat het feest waar ik het voor kocht nu voorbij is.

Ben hartelijk uitgelachen door iedereen.

br
door bravehenk - Jun 21, 2024 om 18:23
211 Antwoorden / 0 Vragen

Antoinette schreef wat moet ik doen?

Wegblijven van Facebook advertenties,maar wel media berichten volgen en consumenten programmas kijken

gr
door gravin2 - Jun 22, 2024 om 09:25
27 Antwoorden / Vragen

Mahadma en br. Henk,

waar lezen jullie dat TS de schoenen via FB heeft besteld?

Sira, wat een belerende reacties zeg,

TS vraagt raad en krijgt te horen dat ze/hij er maar wat van moet leren.

Ja
door JannyBoe Jun 22, 2024 om 10:16
570 Antwoorden / Vragen

Dat is een perfecte samenvatting. Complimenten!

sira
door sira Jun 22, 2024 om 13:45
2531 Antwoorden / 24 Vragen

Sira, wat een belerende reacties zeg,

Al bijna 10 jaar wordt hiervoor gewaarschuwd en tevens door velen uitgelegd hoe je een foute dropshipper kunt herkennen. De forums staan er vol van, de consumentenprogramma's (Kassa, Radar, Meldpunt, Opgelicht), hebben er al diverse malen aandacht aan besteed. Sommige topics worden hier op slot gezet met als reden dat er al andere topics over zijn geweest. De "slachtoffers" gaan pas reviews lezen als het probleem er al is.
En nog steeds trapt men er in, maar er zijn er ook die trappen er daarna zelfs nòg 3 à 4 keer in.

gr
door gravin2 Jun 22, 2024 om 13:56
27 Antwoorden / Vragen

Sira, dat u nou zo'n wereldwijs mens bent en zelf "jaren bij een bedrijf de webshop heb gerund" geeft u toch geen reden zo te reageren?
Wees blij dat er mensen bestaan die gelukkig geen ervaring hebben met de akeligen op deze wereld.

sira
door sira Jun 23, 2024 om 20:33
2531 Antwoorden / 24 Vragen

Wees blij dat er mensen bestaan die gelukkig geen ervaring hebben met de akeligen op deze wereld.

Zouden al die mensen die in bankfraude trappen er ook zo over denken?

Spiekerjozef10
door Spiekerjozef10 - Sep 24, 2024 om 15:29
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb 2 artikelen bij Vintello besteld maar na 2 weken nog steeds doodse stilte
Wie weet de straatnaam van vintello in Amsterdam noord?
Ik ga er naartoe.

ne
door neodutchio Sep 24, 2024 om 16:02
5245 Antwoorden / 12 Vragen

Een straatnaam is heel makkelijk te vinden. Elke normale online winkel hoort het vestigingsadres op hun site te zetten. Daarbij hoort ook het verplichte KVK nummer waar ook het adres op te vragen is.
Nu snapt u hopelijk ook hoe je een malafide online winkel kan herkennen. Beide verplichte gegevens ontbreken immers.
Mocht u toch niet overtuigd zijn, dan zegt een levertijd ook wel iets. In dit geval bijna 2 weken. Welke normale winkel heeft dat?

Succes met zoeken naar het adres, laat u het even weten als u iets gevonden hebt?

Thijs12
door Thijs12 Sep 24, 2024 om 16:12
605 Antwoorden / Vragen

Je retouradres in China.
Yinzhou District, Jianlan Road, Lane 1177 (3. etage), Ningbo City, 315100, China

https://vintello.shop/pages/terugbetalingsbeleid#:~:text=We%20hebben%20een%2030%20dagen,een%20retour%20aan%20te%20vragen.

De volgende keer niet meer via een dropshipper bestellen.
Bestel liever rechtstreeks bij Temu, AliExpress en SheIn. Dat is wel vertrouwd en goedkoper.

Be
door Bewaklu - Sep 24, 2024 om 15:47
142 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft geen zin, lees bovenstaande berichten. En koop NOOIT meer online want je snapt het niet mbt dropshippers....

hutch
door hutch - Sep 24, 2024 om 17:16
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Stel...... ik wil wat gaan bestellen bij/via genoemde 'webshop' (nepshop), dan zou ik eerst gaan googelen voordat (!!) ik daar een bestelling plaats.

Dan kom ik al heel gauw (zoals reeds aangegeven) op Trustpilot uit:

En als ik bovenstaande zie...... dan weet ik (...) dat het weer zo'n zielig oplichtertje is, dan wel een zeer onbetrouwbaar 'bedrijfje' in China of omgeving.

Maar dat is gelukkig (bij mij) al aangegeven:

Uiteraard geldt dat ook voor Vintello.nl.
Waarschijnlijk is er wel een adres, echter zal dat ergens in de uithoeken van China zijn.... Succes!

gerbera
door gerbera - Sep 25, 2024 om 11:25
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt dat ze te klein zijn,Chinezen hebbeb een andere maatvoering. Gewoon naar een schoenwinkel gaan kunt u ze passen, en helaas uw verlies nemen.