Ja
door Japie1234 Mar 26, 2021 om 13:38
Winkels & webshops

Iemand ervaring met de poolse webshop Allegro.pl

Is de site betrouwbaar?
De genoemde prijzen zijn toch inclusief de poolse btw.
Polen valt onder de EU dus er komen verder geen kosten meer bij (bijv. douanekosten e.d.)
De prijzen staan in poolse zlotys. Hoe kun je deze het beste betalen i.v.m. bankkosten.

7998 6 Rapporteer

Be
door Bewaklu - Mar 26, 2021 om 13:41
133 Antwoorden / 1 Vragen

Poolse Aliexpres,  waarom zou je daar iets bestellen?

marita5
door marita5 - Mar 26, 2021 om 13:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Japie1234 ,

Is de site betrouwbaar?

Bezint voordat ge begint

Lees hier ervaringen ( Google Vertaling ) , klik op de rode regel .

https://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=en&u=https://www.trustpilot.com/review/www.allegro.pl&prev=search&pto=aue

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 26, 2021 om 14:04
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hier kunt u ook nog iets over deze webshop lezen:
https://www.h1.nl/verkopen-via-allegro-het-ebay-en-amazon-van-polen/

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 26, 2021 om 16:07
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk meer aan andere vragen.....

Wat zijn de verzendkosten naar NL en   komt het heel aan....
Bij stuk moet je het zelf terug sturen en dat is niet gratis.

Beheerste je de Poolse taal?

Weet de de Poolse afwijkende wetgevring?

BTW?  Ik weet niet  de Poolse tarieven,  wel  Russische van 20%,
ik haalde bouwpakket, en kreeg die Tax Free,  door via ander EU land dit in te voeren.
Daar rekenen ze  bouwpakket woning als 1e levensbehoefte,   met  lage 3%,  ze hebben ook midden tarief en hoge tarief.... maar als
je bewijs hebt van legaal BTW betaald in Europa mag je vrij invoeren.
Is het in Polen hogere, dan terug vragen daar en hier invoeren.
Als zelfde  tarief  mooi zo laten, en  net als lagere tarieven.

Een bouwpakket van  Rusland via ***  (zeg ik niet)  naar België  ging prima en legaal...
Huis is klaar en  niets mis mee, maar ik liep wel groot risico als er iets fout was geweest!
Hier kan in geval van problemen niemand helpen, zelfs ik niet!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2021 om 19:00
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Of de site betrouwbaar is, ik geef u zo een aantal verwijzingen. Met betreft uw vraag hoe te belalen: dat zal ongetwijfeld in Euro's kunnen via uw bank en de mogeliujke betaalwijze of de betaalwens zal hoe dan ook bij uw bestelling dienen te verschijnen (de betaalinstructies) waarbij ik ook aangeef dat het altijd ook is aante bevelen om eerst te belalen na leveriung via bijv. 'afterpay"

De links m.b.t. betrouwbaarheid en andere 'twijfel redenen': Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

aurora1
door aurora1 - Mar 27, 2021 om 00:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij twijfel niet doen.
Anders misschien eerst een cursus Pools volgen?