Me
door Merleesmee_ May 28, 2017 om 12:51
Winkels & webshops

Ik krijg mijn geld niet terug

Ik heb afgelopen 3 mei iets besteld bij de webshop mostwantednl. Een paar dagen later kwam de bestelling. De kleding was te klein en dus moest ik het terug sturen. Er zat geen retourbon bij het pakketje dus ik heb er zelf een briefje bijgemaakt en heb het pakketje terug verstuud naar het adres waar het vandaan kwam.
Op de website stond dat  ik een mailtje zou onvangen als hun mijn pakketje hebben ontvangen, een week na het versturen had ik nog geen mail gekregen dus stuurde ik hen een mail. Hierop heb ik geen gehoor gekregen en mijn geld, 40 euro, was nog steeds niet teruggestort. Ik probeerde ze te bereiken via instagram, geen gehoor gekregen terwijl ze wel nieuwe posts posten.
Mijn laatste redmiddel was facebook. Via messenger heb ik het probleem uitgelegd, ook heb ik verteld dat ik dinsdag 16 mei ineens een mailtje van ze kreeg met een orderbevestiging terwijl ik helemaal niks besteld heb (heel vaag was dat, ik heb ook nooit nog weer een pakketje van ze ontvangen).
Ze reageerden vrijwel meteen. Er werd gezegd dat ze het geld al wel terug gestort hebben, wat bijna onmogelijk is sinds ik geen bankrekeningnummer heb doorgegeven en ik gebruik heb gemaakt van internetbankieren. Ik ging voor de zekerheid nog een keer mijn bankrekening bekijken en ik weet 100% zeker dat ik geen geld van mostwantednl heb ontvangen. Via messenger vertelden ze mij dat ik een mailtje moest sturen naar hun emailadres met als onderwerp creditnota. Dit heb ik gedaan. Na 2 dagen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn mailtje gekregen dus stuurde ik weer een messenger waarin stond dat ik nog geen antwoord heb gekregen op mijn mail terwijl ik 2 dagen geleden een mail verstuurd had. Ze reageerden hierop dat het erg druk was maar dat ik zo spoedig mogelijk een mailtje zou kunnen terug verwachten. Het is inmiddels een week geleden dat ik het mailtje stuurde maar heb en mijn geld nog niet terug en heb nog geen feedback gekregen op mijn mailtje.

Is er iets wat ik zou kunnen doen om mijn geld terug te krijgen?

11050 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 28, 2017 om 13:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een bedrijf zonder telefoonnummer? Zou ik sowieso niet bij bestellen. En als u via internet bankieren betaald hebt, hebben ze toch een bankrekeningnummer?

Cookies
door Cookies - May 28, 2017 om 13:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoewel wij graag zouden willen beweren dat je bij Most Wanted onmogelijk een miskoop kan doen, beseffen we ook dat we wel realistisch moeten blijven. Retourneren is dan ook geen probleem.

Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling je retour (op eigen kosten en in originele verpakking) terugsturen naar onderstaand adres. Vergeet niet de factuur/pakbon bij te voegen en hierop te vermelden dat je wilt retourneren (omcirkel item). Woon je in de buurt van Rotterdam of heb je zin om eens langs onze Boutique te komen? Je kunt je retour ook hier terugbrengen of ruilen. Wanneer je je retour inlevert in de winkel, krijg je het bedrag binnen 7 dagen op je rekening teruggestort.
Wanneer je je retour stuurt, bewaar dan altijd je PostNL Track&Trace bonnetje totdat je retour verwerkt is!
Als wij jouw retour hebben ontvangen zullen wij het bedrag binnen 7 dagen terugstorten op jouw rekeningnummer.

Creditnota
Als wij jouw retour hebben ontvangen, sturen wij je een creditnota per mail. Je kunt dan het geld binnen 7 dagen op je rekening, creditcard of PayPal account verwachten. Als je voor achteraf betalen gekozen hebt, zullen wij het proces stopzetten (als je alles terug hebt gestuurd) of het bedrag aanpassen (als je een gedeelte hebt geretourneerd).

ADRES

Most Wanted
Oppert 290
3011HV
Rotterdam

Me
door Merleesmee_ May 28, 2017 om 21:20
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dat allemaal gedaan, ik heb geen creditnota ontvangen terwijl ze hadden gezegd dat ze het pakket al wel binnen hadden gekregen.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - May 28, 2017 om 13:54
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens in de spambox of hun mailtje daarin terecht is gekomen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 28, 2017 om 14:14
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Merleesmee ,

Stuur de webwinkel een brief / of mail , klik op de rode regels.

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug

Lees ook deze ervaringen ,

https://nl.trustpilot.com/review/mostwantednl.nl

Gerry1969
door Gerry1969 - May 28, 2017 om 19:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ze reageerden vrijwel meteen. Er werd gezegd dat ze het geld al wel terug gestort hebben, wat bijna onmogelijk is sinds ik geen bankrekeningnummer heb doorgegeven en ik gebruik heb gemaakt van internetbankieren. I

Dan hebben ze uw rekeningnummer toch!

Me
door Merleesmee_ May 28, 2017 om 21:18
Antwoorden / 1 Vragen

Ja sorry ben nog maar een kind en kan dus ook niet alles weten

Gerry1969
door Gerry1969 May 28, 2017 om 23:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je dit soort dingen niet weet moet je niet online kopen zonder toezicht.
Je hebt bij een vaag bedrijfje gekocht dus reken er maar op dat je je geld nooit meer terug zal.zien.
Het is een dure les maar bij je volgende aankoop zul je vast beter opletten.

tijger1
door tijger1 May 28, 2017 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@merlee. Nog maar een kind? En dan aankopen doen via internet?

Me
door Merleesmee_ May 29, 2017 om 22:52
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken de webshop en genoeg mensen die al eens eerder bij de webshop hebben besteld wat wél goed ging. Het is een populaire webshop onder jeugd, ze hebben duizenden volgers op instagram (145000) en facebook. Hun webshop wordt door meerdere bekenden gepromoot, onder andere door bloggers. Ik heb samen met mijn vader de aankoop gedaan, via mijn vaders account. Het geld is dus van mijn vaders bankrekening afgegaan. Dus ik heb de aankoop niet zelf gedaan.

Me
door Merleesmee_ May 29, 2017 om 22:54
Antwoorden / 1 Vragen

Ik wou alleen wat advies krijgen over wat ik eventueel zou kunnen doen, niet allemaal mensen die een beetje neerbuigend op mij neerkijken.

pe
door pebk May 29, 2017 om 23:00
583 Antwoorden / 0 Vragen

@Merleesmee, trek het je niet te veel aan.
Er zitten hier wat mensen tussen die nogal graag even laten weten dat iemand anders een foutje heeft gemaakt of onoplettend zijn geweest. Probeer er wel van te leren. (Van je foutje, niet van het gemekker)

tijger1
door tijger1 May 29, 2017 om 23:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@merle. Maar u begint met uzelf te verontschuldigen met "ik ben maar een kind". Dus afblijven van speelgoed voor grote mensen.

Ti
door Tineke 1969 May 29, 2017 om 23:17
Antwoorden / Vragen

Zo zie je maar weer, geloof niet alles wat op internet staat.... (U schrijft toch heel duidelijk dat u uw rekening hebt gecontroleerd ;) ).