leonardes
door leonardes Aug 15, 2021 om 13:09
Winkels & webshops
inklaringkosten

Inklaringkosten

postnl vraagt mij om 6,34 inklaringskosten te betalen alvorens ik een pakje krijg.
na wat gegoogle blijkt het uit china te komen met dit terwijl ik me niet kan voorstellen iets daar besteldt te hebben
kan ik dit weigeren/ook het pakketje waar een short sleeve in zou zitten ?

6875 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 15, 2021 om 13:30
16861 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u eventueel bij een winkel iets besteld waarvan u dacht dat het een Nederlands bedrijf zou zijn? nl wil niet altijd zeggen dat u daar daadwerkelijk iets koopt. De kosten lijken mij in ieder geval, zoals dit al lang het geval is, normaal voor een pakket uit niet Europa. (Inclusief nu ook Engeland trouwens).

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 15, 2021 om 13:41
2122 Antwoorden / Vragen

U kunt zeker weigeren, dan gaat het pakket retour, en als u niets heeft besteld zou ik dat ook zeker doen.

mahadma
door mahadma - Aug 15, 2021 om 14:24
11592 Antwoorden / 51 Vragen

De kosten zijn correct. of u of medebewoners zouden iets besteld kunnen hebben wat op een NL site lijkt/is, maar dat kan dus een dropshitter zijn, en dan komt het uit China. En dan krijgt u op uw adres inklaringskosten. Als er echt niets besteld is, dan weigeren.

getty
door getty - Aug 15, 2021 om 14:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wellicht wat via een Facebook aanbieder gekocht?

Thecla58
door Thecla58 - Aug 15, 2021 om 15:36
870 Antwoorden / 3 Vragen

Sinds 1 juli is er veel veranderd als je via internet buiten de EU besteld. Is er misschien iemand anders in je omgeving die iets besteld heeft?

Bestellen buiten EU.

Ik keek gisteren op Alie omdat ik daar iets wil bestellen, ik zie dat ze daar sinds 1 juli als je gaat afrekenen zij de BTW berekenen.

he
door henkie.penkie Aug 19, 2021 om 17:01
150 Antwoorden / 0 Vragen

In de inklaringskosten zit de btw en de invoerrechten in verwerkt en deze dien je te betalen als je via een bekende site die dat van einde verre buitende de europese gemeenschap besteld voorheen was dit tot €21,00 dit is niet meer vanaf 1 juli enmoet ook over lagere bedragen inklaringskosten betalen

mi
door miennaamishaaz - Aug 15, 2021 om 15:44
725 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u laatst iets via Facebook besteld?
Wat u dan moet doen is PostNL deze kosten laten verhalen op de dropshipper als de website heeft gezegd: bedrag inclusief BTW

sira
door sira - Aug 15, 2021 om 16:06
2384 Antwoorden / 24 Vragen

Ik weet haast wel zeker dat Leonardes ergens iets heeft besteld, waarvan op social media een advertentie voorbij kwam, dus inderdaad een dropshipper. Advies: kijk uw bankafschriften na en u zult een bestelling tegenkomen.

De laatste 4 pakketjes die ik van AliExpress ontving, had er 1 als afzender Luxemburg, 1 Spanje, 1 Lichtenstein (alle 3 onder € 20,-) en 1 Zaandam (€ 39,90). Dus voor geen van de pakketten inklaringskosten, uiteraard wel btw, maar dat is peanuts.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 15, 2021 om 16:53
16888 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt het per direct retourneren maar kijk dan wel na of de webwinkel bij dit overzicht gratisretourneren staat.
Indien dat niet het geval is kunt u via post nl indien u een antwoordnummer heeft meegekregen wel gratis retourneren in Nederland.

In alle andere gevallen zijn de kosten voor u en u kreeg al de reden waarom. U heeft hoogstwaarschijnlijk te maken gehad met een z.g dropshipper en hoewel als 'mosterd' na de maaltijd toch ook dit: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline waar u voor China ook een ander 'Verwegisstan'kunt lezen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 15, 2021 om 17:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Gewoon niets betelen als je zeker niets besteld hebt ooit,   en  ook niet  dit bedrag betaalde.

Dubbele voor iets vind ik erg duur worden.

Helaas zijn vele vertraagde soms half jaar onderweg pakjes  de oorzaak van deze hoge kosten.

Wat ik nu koop Incl. BTW en invoer  is via Ali Express wel gewoon vanuit China naar mijn thuis  zonder kosten.
Dat is voordeliger dan hier die  vooral extra kosten te betalen, zij dragen nu af.

rj
door rjw - Aug 15, 2021 om 21:59
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je uberhaupt iets besteld?

pe
door peentjes - Aug 15, 2021 om 22:29
421 Antwoorden / 0 Vragen

Dropshitter?

va
door vanlotjegetikt Aug 16, 2021 om 08:41
809 Antwoorden / Vragen

Mijn schuld..............

ka
door kaartendraak - Aug 18, 2021 om 12:31
184 Antwoorden / 2 Vragen

Je kan ook helemaal niet erop reageren, dan gaat het vanzelf retour, omdat de tracking dan zegt dat het retour afzender is gegaan vanwege onbestelbaar en kan je je geld terugclaimen, iig als je het bij AliExpress. hebt besteld. AliExpress rekent sinds 1 juli idd de inklaringskosten door, maar dat is veel minder dan wanneer je het als 'straf' zou moeten betalen, omdat er later dan ook nog eens administratiekosten enz bijkomen. Kunst is om nu niet meer op die 22 euro te kijken waaronder het eerst gratis was, maar gewoon bestellen, ik betaalde laatst voor een product van 145 euro totaal iets van 25 euro inklaringskosten, werd over 3 pakjes verdeeld en dan was het nog steeds goedkoper dan wanneer ik het in eigen land zou kopen. Iets wat 1 euro kost, tja, dan betaal je teveel.

mo
door mof - Aug 18, 2021 om 12:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen
1paul
door 1paul - Aug 18, 2021 om 15:06
3189 Antwoorden / 0 Vragen

als u iets besteld heeft via een dropshop dan kan dit dus zomaar uit china komen en dan heeft u dit dus besteld, ga naar die website en lees in de voorwaarden of er inklaringskosten bij komen, is dit zo, dan betalen, is dit niet zo, dan weigeren en de dropshop aanschrijvend at u uw geld terug wilt en order annuleert al zeg ik er gelijk bij, kleine kans dat u ook daadwerkelijk uw geld terug ziet!!!!