Jo
door Jos-iba Jun 27, 2016 om 22:23
Winkels & webshops

Is de website citysightruns.nl betrouwbaar?

Ik heb mooie schoenen gezien op de website citysightruns.nl en ik vraag me af of deze website betrouwbaar is.
De prijzen van deze artikelen zijn (bijna) allemaal gehalveerd (in vergelijking met andere websites).
Dit roept bij mij natuurlijk vraagtekens op.
Ook de nederlandse taal is niet goed te noemen op deze website en vraag me af of dit wel een nederlandse firma is.

Heeft er iemand al ervaring mee? kwa bestelling/terugsturen?
Alvast bedankt!

2113 8 Rapporteer

ja
door janf43 - Jun 27, 2016 om 22:36
733 Antwoorden / 0 Vragen

Geen voorwaarden, geen adres.. Niet aan beginnen.

marita5
door marita5 - Jun 27, 2016 om 22:48
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jos-Iba ,

Ook de nederlandse taal is niet goed te noemen op deze website

Dit zegt toch al genoeg , de site is van 2016 is niks over te vinden zoals ervaringen , klachten e.d dus niet doen .

Wilt u weten of een site betrouwbaar is doe dan de online shopscan klik op de rode regels

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

En veilig online shoppen .

http://www.consumentenbond.nl/online-shoppen/extra-informatie/veilig-online-shoppen-checklist/

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2016 om 22:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"De Nederlandse taal is niet goed te noemen"  Dat is een Google vertaling.

Onbegrijpelijk dat iemand overweegt daar iets te kopen,

chris74
door chris74 - Jun 27, 2016 om 23:04
564 Antwoorden / 44 Vragen

Niet doen, website is van 2016, zal me niets verbazen als het een net opgezette chineese site is.

hutch
door hutch - Jun 27, 2016 om 23:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Deze website is, na 40 dagen quarantaine, geregistreerd door Chinezen. Dit is één van de zeer vele domeinnamen die, na een quarantaineperiode, door Chinezen worden geregistreerd. De eerste domeinnaamhouder (in Nederland) heeft deze naam laten (ver)vallen.
Die Chinezen proberen hun imitatierommel (o.a.) hier in Nederland te slijten.

Als (!) u wat krijgt, moet u nog maar afwachten of dat ook is wat u besteld heeft.
En terug sturen? Dan bent u uw bestelling EN uw geld kwijt.
Daarnaast is de kans ook heel groot dat de douane uw bestelling in beslag neemt, vanwege die imitatie.
Ook kunt u niet terug vallen op de Nederlandse consumentenwetgeving.

Dus, als u dat alles als 'betrouwbaar' ziet: ja, dan is die site 'betrouwbaar'.

Sterkte verder, als u daar uw bestelling doet.

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2016 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als iets te mooi is om waar te zijn ......
Voor sprookjes moet je bij de Efteling zijn.

Ri
door RichardVossen - Jun 28, 2016 om 12:51
10 Antwoorden / Vragen

Je wordt de laatste tijd doodgeworpen met die schoenen sites! Ik zou gewoon lekker bij een betrouwbare online shop iets kopen of natuurlijk gewoon in de winkel.

jo
door jorisw Jun 28, 2016 om 18:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan vraag ik toch af hoe je er mee wordt doodgegooid. Ik zie ze alleen maar op dit forum voorbijkomen. Ik koop al mijn kleding online dus je zou zeggen dat ik toch ooit eens zo'n winkel in de zoekresultaten gezien moet hebben. Zelfs in Google ads krijg ik ze niet te zien.

hutch
door hutch - Jun 28, 2016 om 18:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Er worden inderdaad vele ongebruikte (vervallen) Nederlandse domeinnamen gebruikt door Chinezen. Dit doen zij waarschijnlijk omdat zij denken dat die namen enige betrouwbaarheid uitstralen o.i.d. En de meeste van die hergeregistreerde domeinnamen hebben een registratie e-mailadres beginnende met 'agnesberryy...@.........'.

In principe zijn al deze hergeregistreerde domeinnamen, met de daaraan gekoppelde Chinese webwinkeltjes, onbetrouwbaar. Pas dus goed op!

Let goed op de naam zelf van die webwinkels. Heeft die naam niets met de aangeboden artikelen te maken, weet u dat het zo'n hergeregistreerde domeinnaam is, hoewel de in dit topic gebruikte domeinnaam wel enige connectie heeft met schoenen.

Ga ook googelen met die naam, dan kan men vaak wel achterhalen waarvoor die domeinnamen vroeger, dus door de eerste domeinnaam aanvrager/eigenaar, gebruikt zijn.