Su
door Sugar1980 Mar 31, 2019 om 13:20
Winkels & webshops

Kadobon Coolcat

Afgelopen December heb ik mijn dochter een kadobon van de kledingwinkel Coolcat gegeven. Nu is de Coolcat Failliet maar de winkels zijn nog gewoon open en krijgen waarschijnlijk een doorstart. Nu was mijn dochter bij de Coolcat en kreeg te horen dat de bon van 25 euro niet meer ingewisseld kon worden. Mijn vraag is of dit zomaar mag?

Met Vriendelijke  groet,

Familie de Boer

11386 14 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 31, 2019 om 13:32
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Probeert u het eens op deze manier,
mvg.
https://www.wissel.nl/collections/coolcat-korting

costnix
door costnix Mar 31, 2019 om 20:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het bod zal niet veel meer zijn dan de papierwaarde.

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2019 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat mag helaas zomaar.

Geef in het vervolg tegoedbonnen van de Nederlandsche Bank, die zijn zelfs als ze verlopen zijn nog 30 jaar inwisselbaar.

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2019 om 15:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Ka
door Kassagebruiker - Mar 31, 2019 om 15:49
683 Antwoorden / 5 Vragen

De kadobon is gekocht en betaald aan bedrijf A. Bedrijf A gaat failliet. Bedrijf A maakt een doorstart met eigenaar B. Dus is de bon niets meer waard tenzij er een coulance regeling is/mogelijk is. Rechten heeft u niet meer. U kunt naar de curator gaan echter ik verwacht niet dat u nog iets van die € 25 terugziet.

marita5
door marita5 - Mar 31, 2019 om 16:20
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sugar1980 ,

Veelgestelde vragen :

Kan ik een CoolCat cadeaukaart nog inwisselen?

Helaas kunnen CoolCat cadeaukaarten niet meer worden ingewisseld in de winkels. Bewaar je cadeaukaart goed, voor het geval besloten wordt dat dit wel weer kan. Schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen .

https://www.coolcat.nl/update-klanten.html

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/winkel-failliet-wat-kun-je-met-je-cadeaubon/

Curator

mr. D.J. Bos
Postbus 85250 3508AG Utrecht
Telefoon: 030-2121111

Rechtbank Midden-Nederland

Rechter-commissaris: mr. C.J. Hofman Insolventienummer: F.16/19/147

lo
door lovewinnie - Mar 31, 2019 om 18:07
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas dat mag. Wellicht in de toekomst een fashioncheque geven. Deze is in meer winkels geldig en kun je nu okk nog inleveren bij coolcat

costnix
door costnix Mar 31, 2019 om 20:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zou ik voor een fashioncheque van DNB gaan. Deze zijn overal inwisselbaar en verliezen hun waarde niet, wanneer een winkel failliet gaat.

ne
door neodutchio - Mar 31, 2019 om 19:27
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Je zou toch denken na het failliet gaan van Halfords, V&D, Kijkshop, Intertoys, Men at Work, The Phone House, Charles Vogele, MS Mode, Scheer en Foppen, Perry Sport, Aktie Sport, Scapino, DA, Dixons, Miss Etam, Schoenenreus, Mexx, Free Record Shop en nog vele anderen deze vraag al vaker beantwoord is. En toch is het bij elke faillisement weer dezelfde vragen. Leren wij als consument niets van het verleden?

jo
door jorisw Mar 31, 2019 om 20:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De meeste mensen zullen hier alleen mee te maken krijgen als ze toevallig van 1 van de omgevallen bedrijven nog een cadeaubon hebben liggen. Die kans is natuurlijk niet zo heel groot. Aan de andere kant: het zou toch basiskennis moeten zijn om in het algemeen te weten wat een faillisement inhoudt. Dat is immers ook weer niet zo bijzonder.

simon55
door simon55 Mar 31, 2019 om 20:07
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De Hollander leert er echt nooit iets van. Wachten totdat de betreffende keten sluit, en dan achteraf lopen klagen.

ne
door neodutchio Mar 31, 2019 om 20:22
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad Simon, ooit kadobonnen krijgen, nooit iets willen kopen en als ze failliet gaan gaan klagen. Schijnbaar had dochterlief al 4 maanden geen nieuwe kleren meer nodig. Of was het kado achteraf niet zo gewenst.

Su
door Sugar1980 Mar 31, 2019 om 23:23
Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties! Jammer van de vooroordelen van neodutchchio.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2019 om 00:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@suvar1980
Welke vooroordelen? Waarom gaf u dat kind niet gewoon geld?

ne
door neodutchio Apr 1, 2019 om 08:07
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Sugar, als u een kado krijgt, wat doet u daar mee? Ik maak het altijd meteen open. Dat leg je dus niet in een la en pak je pas weer als je er aan denkt of als je aan het opruimen bent. En zo gaat het al jaren met kadobonnen. De winst voor de ondernemer zit er in dat vele bonnen nooit ingeleverd worden. Er zit een geldigheid aan en bedrijven kunnen failliet gaan. Om die reden al moet je, als je toch een bon krijgt, deze meteen verzilveren.

Su
door Sugar1980 Apr 1, 2019 om 15:45
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hier gewoon netjes een vraag gesteld en kreeg van de meeste netjes een antwoord ipv comentaar. Omdat de Coolcat nog gewoon open is wist ik niet precies hoe het zat. NEODUTCHIO aan je eerdere post te lezen zit je vol frustratie.

costnix
door costnix Apr 1, 2019 om 20:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@neodutchio heeft gewoon gelijk. Ik geef mijn cadeaobonneh meteen uit. Het is mij ook een keer overkomen, dat een winkel failliet ging, waardoor de cadeaubon waardeloos werd.

ma
door maarten heest Apr 4, 2019 om 08:31
463 Antwoorden / 0 Vragen

o

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2019 om 21:53
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, ook mijn antwoord: helaas, ze zijn failliet en meldt u dus aan bij de curator om de schade te claimen al zal dat niets opleveren gelet op het te vorderen bedrag en het feit dat er ongetwijfeld preferente schuldeisers zullen zijn en anders grotere vordeeringen.

ha
door harrybre - Apr 1, 2019 om 13:18
240 Antwoorden / Vragen

De lol van winkelgebonden cadeaubonnen heb ik nog nooit begrepen. Ik gebruik al heel erg lang die van de ECB uit Frankfurt. Worden haast overal geaccepteerd, van Helsinki tot aan Cadiz en Cork tot aan Nicosia, bij zo'n beetje iedere winkel. Ook daarbuiten worden ze vaak met graagte ingewisseld voor de locale "cadeaubonnen".
Bonnen zijn mooi versierd, en de waarde staat er ook op, net als bij iedere winkelgebonden cadeaubon.

costnix
door costnix Apr 1, 2019 om 20:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat ook geen vervaldatum op en zelfs de oude zijn bij het lokale filiaal van de ECB inwisselbaar voor nieuwe ;-)

ge
door gewicht Apr 2, 2019 om 19:42
170 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas, de ECB blijft de "cadeaubonnen" maar drukken zodat jij je toch af kunt vragen hoe lang je ze in kunt wisselen. ( of ben ik een pessimist ?)

Topantwoord

ba
door batav - Apr 1, 2019 om 14:09
29 Antwoorden / 0 Vragen

[offtopic verwijderd - red.]

panter22
door panter22 - Apr 1, 2019 om 18:29
6599 Antwoorden / Vragen

Nu is Sissy-boy aan de beurt om failliet te gaan. Lever de kadobonnen in.

mo
door mof - Apr 1, 2019 om 20:15
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat kan zomaar. Coolcat is failliet, de doorstart betekent dat andere geldschieters de schulden overnemen en feitelijk een nieuw bedrijf onder dezelfde naam oprichten. Nieuw coolcat is niet langer oud coolcat. Het is aan hen of ze besluiten de nog in omloop zijnde bonnen te accepteren. Wat u kunt doen is aansluiten in de rij van schuldeisers dus melden bij de curator.

ma
door maarten heest - Apr 4, 2019 om 08:33
463 Antwoorden / 0 Vragen

[off topic bijdrage verwijderd, redactie]