An
door Antoineanton Dec 13, 2023 om 21:05
Winkels & webshops

Kan marktplaats zo maar geld van mijn rekening afschrijven omdat ze mijn creditc

heb op marktplaats een betaalde advertentie geplaatst maar ben vergeten hem op te zeggen dan wordt er automatisch geld van mijn creditcard afgeschreven ter waarde 29 euro ,maar diezelfde advertentie wordt twee dagen na betaling verwijderd omdat hij in de verkeerde rubriek staat ,hij stond namelijk in rubriek ( auto,s) die 29 euro kost ,maar had moeten staan in rubriek( banden en velgen) die maar 6,90 euro kost.dus advertentie weg en 29 euro kwijt.

2693 7 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 13, 2023 om 21:14
16873 Antwoorden / 202 Vragen

Richt u met uw probleem tot Marktplaats. Men heeft daar kennelijk foutief gehandeld en zo ja, dan is de afschrijving incorrect hoewel u hen wel een machtiging heeft gegeven. Vraag dus om correctie! En zo niet, kijk dan even op de site van Gratis juridisch advies | Het Juridisch Loket voor een voorbveeldbrief of nader advies.

tenormin
door tenormin Dec 14, 2023 om 00:19
16838 Antwoorden / 108 Vragen

@ heremietkreeft (Gerrit). O.T. Heeft u uw afscheid van de site niet kunnen verwerken?

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 14, 2023 om 17:46
16873 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb nooit volledig afscheid genomen vn de site, dat zou toch al eerder moeten zijn opgevallen. Nu ik weer iets meer tijd heb reageer ik ook weer iets vaker.

Ozymandias
door Ozymandias Dec 15, 2023 om 17:01
169 Antwoorden / Vragen

Ja, dat mag en waarschijnlijk zijn ze ook zeer coulant met terug storten als je gewoon even melding maakt in plaats hier tijd te verspillen ;)

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 15, 2023 om 21:40
16873 Antwoorden / 202 Vragen

@ozymandias, behoort deze reavtie niet als reactie op de vraag? En dus niet bij mijn reactie daarop?

sira
door sira - Dec 13, 2023 om 21:17
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Wat staat er in de voorwaarden? Daar heeft u een vinkje moeten plaatsen dat u ze heeft gelezen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 13, 2023 om 23:51
2076 Antwoorden / Vragen

Dat is nou het mooie van een creditcard ipv een ideal booking, u kunt het bij de creditcardmaatschappij aanvechten als u denkt geen toestemming te hebben gegeven voor de transactie. Wellicht kunt u eerst even uitzoeken waar u nou wel of niet voor hebt getekend, scheelt partijen weer werk.

Mabelle
door Mabelle - Dec 14, 2023 om 02:12
428 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat doet MP niet 'zomaar' dat staat duidelijk vermeld in hun regels: De tarieven zijn per advertentie met een advertentieduur van 4 weken. Alle advertenties worden automatisch verlengd tenzij ze worden verwijderd. https://help.marktplaats.nl/s/article/wat-kost-het-plaatsen-van-een-advertentie

Het is ook aan jezelf te wijten dat je advertentie verwijderd wordt omdat hij in de verkeerde rubriek staat. Blijkbaar heeft een gebruiker je advertentie daarvoor getipt bij MP. Banden zijn nu eenmaal geen auto's.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 14, 2023 om 19:15
2076 Antwoorden / Vragen

Snapt iemand eigenlijk waarom mensen letterlijk altijd vragen of iets "zomaar" mag. Hoe ga je dan poepen, hebt je daarvoor wel toestemming? Of oversteken, eten, winkelen, noem het maar op. Het mag juist allemaal zomaar tenzij het verboden is. Leven die mensen in de veronderstelling dat ze overal toestemming voor nodig hebben en smokkelen ze de hele tijd? Of denken ze dat alleen anderen overal toestemming voor moeten vragen en zij niet?

Gr
door Grunn1 - Dec 14, 2023 om 19:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je geeft het zelf al aan " je bent vergeten je advertentie op te zeggen" dus ja dan moet je betalen. Dat je iets vergeet zorgt er niet voor dat je je aan je betalingsverplichtingen moet voldoen.

mo
door mof - Dec 15, 2023 om 16:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u de ad in de verkeerde rubriek heeft geplaatst dan is dat niet de verantwoordelijkheid van Marktplaats. Ook dat u vergeten bent die op te zeggenis niet hun verantwoordelijkheid. Wat is uw probleem? Gewoon betalen voor de dienst die u heeft aangevraagd bij Marktplaats. Wel zo netjes!