Sp
door Spanje1 Jul 7, 2016 om 11:15
Winkels & webshops

Keuken gekocht zonder offerte handtekening

Een grote keukenketen houdt vol dat ik een keuken gekocht heb en stuurt nu aanbetalingsbrieven. Edoch ik heb nooit enige offerte ondertekend en heb meerdere malen te kennen gegeven dat we niet begrijpen waar ze de koop op baseren. Er is slechts wat email verkeer geweest waar een principe akkoord is gegeven met een aantal voorwaarden mijner zijds in detail te controleren de details.In dat proces kwamen al wat problemen naar boven. Ik was in de veronderstelling dat als alle plooitjes weggestreken zijn de offerte ondertekent wordt en de keuken is gekocht. Helaas zo werkt het kennelijk niet. De keukenboer vondt dat er al een koop gesloten was door het mailverkeer.
Ik wil graag zsm verlost zijn van deze situatie en ga advokaat inschakelen. Hebt u advies voor mij ?

6011 15 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Jul 7, 2016 om 11:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Noem de naam van deze keukenboer......en de vragen, ervaringen en tips zullen losbarsten!

da
door datzoekikop - Jul 7, 2016 om 11:22
251 Antwoorden / Vragen

Zelfs een mondelinge "Ja" kan al een definitieve aankoop zijn. Het hangt er m.i. vanaf waarmee u "een principe accoord" heeft gegeven via de email. Maar u heeft al een advocaat, dus, die heeft inzage in alle papieren en wij hier niet, dus geef het aan hem/haar over.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2016 om 11:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is dus blijkbaar wel een offerte opgemaakt en over die offerte hebt u mailverkeer gehad? En in dat mailverkeer hebt u vermeld dat als dit of dat gebeurt of gewijzigd wordt de offerte akkoord is?

marita5
door marita5 - Jul 7, 2016 om 11:30
11522 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Spanje1 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://blog.wetrecht.nl/overeenkomst-zonder-handtekening-toch-rechtsgeldig/

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 7, 2016 om 11:30
7199 Antwoorden / 3 Vragen

Vóór u een dure advocaat inschakelt is het goed om dit even door te nemen.
https://www.consuwijzer.nl/thema/keuken-kopen

Cookies
door Cookies - Jul 7, 2016 om 11:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan m.i. alleen een zinnig antwoord op deze vraag worden gegeven door de exacte - geanonimiseerde - emailwisseling hier neer te zetten.

ha
door halex - Jul 7, 2016 om 19:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat voor advies wilt u? Waar u een goede advocaat kunt vinden? Of verwacht u hier een second opinion op datgene wat uw advocaat u gaat adviseren?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 7, 2016 om 19:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

waar een principe akkoord is gegeven!!!
Tja daar zit em de kneep, gok ik zomaar.
Diewilik

Eusie
door Eusie - Jul 8, 2016 om 11:47
7 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al eerder gemeld heeft U een principe akkoord gegeven; dit is in deze zaak al voldoende om tot een koop over te gaan.

Mochten er nog punten staan (lees: plooitjes wegstrijken) dan kunt U naar een oplossing zoeken im samenspraak met de keukenleverancier.

zoekster1
door zoekster1 - Jul 8, 2016 om 12:34
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik geef carola.93 gelijk. Dit soort dingen kan alleen worden beoordeeld als we de details van de emailwisseling weten. Daarom is het het beste om dit door een jurist na te laten kijken. U heeft geen advocaat nodig, een goedkopere jurist kan ook prima voldoen.

endemion
door endemion Jul 8, 2016 om 19:38
237 Antwoorden / 3 Vragen

Wat is precies het verschil volgens jou tussen een goedkope jurist en een al dan niet goedkope advocaat?

jo
door jorisw Jul 8, 2016 om 21:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen
zoekster1
door zoekster1 Jul 9, 2016 om 10:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@endemion, je moet maar googelen op het verschil tussen een advocaat en een jurist. Je voelt het zelf al aan want je hebt het over een goedkope jurist en een 'al dan niet' goedkope advocaat. Dat is een clou!

hansje klein
door hansje klein - Jul 8, 2016 om 12:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Staat er ergens in uw correspondentie waarom het in principe een accoord is, tenzij....., nadat......., wanneer.......? Dan is de koop niet gedaan zolang dit niet duidelijk ingevuld/overeengekomen is. Keukenboeren kunnen ook bluffen, daarom ook de vraag om welke boer het gaat om de geschiedenis en het roemrijke verleden m.b.t. klantenbe- resp. mis-handeling  te kunnen bespreken.

tr
door trofaiac - Jul 8, 2016 om 12:34
57 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat de keukenboer u vastgepind heeft op de  "principe akkoord met een aantal voorwaarden mijner zijds" per e-mail heeft gegeven.

audb
door audb - Jul 8, 2016 om 13:52
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als u een bepaalde voorwaarden hebt gesteld en ze kunnen daar (deels) niet aan voldoen dan is er ook geen koop gesloten.

Stel u wilt een bepaalde kraan hebben maar wel in een bv zwarte uitvoering en die kunnen ze niet leveren dan is er ook geen koop gesloten omdat het een essentieel onderdeel van van de zichtbare deel van de keuken betreft.

Dit moet wel meteen bekend zijn bij de aankoop en niet achteraf gebeuren.

Ook moet het duidelijk zijn dat u daadwerkelijk tot koop had willen overgaan maar zo als u aangeeft had u al van te voren gemeld dat er nog dingen zijn die nog wou weten en dan kan er sprake zijn van een niet bindende koop overeenkomst.

1paul
door 1paul - Jul 8, 2016 om 14:13
3162 Antwoorden / 0 Vragen

simpel, als u principe akkoord gegeven heeft en zij voldoen aan de voorwaarden of hebben aangegeven hieraan te willen voldoen is de koop bindend...

hansje klein
door hansje klein - Jul 9, 2016 om 11:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ikvind dit een interessante case en zou graag (later) horen of u van dit (vermeende) contract bent afgekomen òf de keukenboer al uw eisen eerst nog heeft ingewilligd.....alvorens de opdracht bindend te maken.