CindySScholten
door CindySScholten Nov 6, 2021 om 19:50
Winkels & webshops
Kobo rekening

Kan er wellicht een keer aandacht worden besteed aan bol.com vs kobo. Via koboplus kun je veel boeken lezen via het abonnement. Dat gaat goed, totdat je een rekeningnummer wilt wijzigen.

als je je abonnement via bol.com hebt afgesloten is dit onmogelijk. Je moet je abonnement opzeggen en opnieuw afsluiten. Een rekeningnummer wijzigen is onmogelijk. Bij het opnieuw afsluiten ben je dus al je boeken kwijt.

hetzelfde geld voor "select" bij hetzelfde bedrijf...

waardeloos.

4289 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2021 om 20:34
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Wij zijn vrijwillige vraagbeantwoorders en ik neem aan dat uw vraag bedoeld is voor de redactie kassa@bnnvara.nl

H
et lijkt mij echter wel merkwaardig dat het eenvoudig wijzigen van een rekeningnummer zou betekeken dat u alles kwijt bent. Daarom: meld dit bij www.consuwijzer.nl en bij de gratis eervice van de consumentenbond Klacht oplossen? Meld je klacht op Klachtenkompas van de Consumentenbond

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 6, 2021 om 20:49
2057 Antwoorden / Vragen

Ik heb de indruk dat men daar absoluut niets aan wil veranderen om de handel in met boeken geladen accounts onmogelijk te maken. Dat is aanvechtbaar, uiteindelijk is alles aanvechtbaar, maar dan zult u er wel voor moeten rechten en er is verre van gegarandeerd dat u dat ook wint. Dat is nou een goed voorbeeld van iets dat mooi op sofinummer had gekund maar daar mogen we in Nederland het sofinummer niet voor gebruiken en kiest men voor het bankrekeningnummer.

sira
door sira - Nov 6, 2021 om 20:55
2339 Antwoorden / 24 Vragen

Stel dat je aan je werkgever een nieuw rekeningnummer wilt doorgeven en de beste man zegt dat je eerst ontslag moet nemen om daarna weer opnieuw te solliciteren en uiteindelijk ben je je vakantiedagentegoed ook nog kwijt.

Beetje achterlijke regel.

sira
door sira - Nov 7, 2021 om 17:27
2339 Antwoorden / 24 Vragen

Ik was gisteren zo stom om onderstaand bericht in een verkeerd topic te plaatsen. Het zal de leeftijd wel zijn.

Hier mijn bericht over Kobo Plus:

Bol.com zegt zelf op hun site:

Op hoeveel apparaten tegelijk kan ik Kobo Plus gebruiken?

Het abonnement is gekoppeld aan je bol.com account. Je persoonlijke account kun je aan 5 apparaten tegelijk koppelen.

Hieruit blijkt dat het abonnement dus niet is gekoppeld aan je rekeningnummer maar aan je account.
Zou ik al een dergelijk abonnement hebben, kan ik tegen familie zeggen: "log maar in op mijn account en download de boeken die je hebben wilt. Ik schiet wel voor en we rekenen later wel met elkaar af."

Met of zonder rekeningnummer, het is sowieso geen waterdicht systeem

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 7, 2021 om 17:38
2057 Antwoorden / Vragen

Neen, dat blijkt daar helemaal niet uit. Het feit dat je één account kunt gebruiken op meerdere apparaten betekent dat je één account kunt gebruiken op meerdere apparaten. Zo betekent het feit dat men je niet toestaat het bankrekeningnummer te wijzigen bij een bestaande account ook niets anders dan dat men je niet toestaat het bankrekeningnummer te wijzigen bij een bestaande account. Dat is gewoon onwil, gemotiveerd maar verder niets anders dan dat men dat niet wil. En ik zeg aanvechtbaar, maar dan moet je dat wel doen.