Levering kwijt, bol.com wilt geld teruggeven maar ben er niet mee eens.
wacht al 16 dagen op een AEG steelstofzuiger bij bol.com. Levering is kwijt. Partner reageert niet. Optie geld terug maar dat wil ik niet omdat het product bij een ander partner van bol.com 70 euro duurder is. Daarbij heb ik vvv bonnen omgezet naar bol.com en krijg ik ook mijn geld in bol.com bon terug.
DAar bij heb ik dit voor de black friday gekocht en black friday is voorbij en ook het koopje is voorbij. Wat nu. bol.com medewerkster reageren dat het bij een partner is besteld en dat zij niet een andere kunnen leveren. Maar wie betaald mijn schade?
Dat de levering "kwijt" is iets tussen Bol en de verzender.
U kunt nooit meer schade claimen als het betaalde bedrag.
Er bestaat wel het begrip "dekkingkoop". Of dat hier van toepassing is, moet ik nog uitzoeken. Ik vraag mij af of u daar recht op heeft, immers Bol is niet meer als tussenpersoon geweest. Formeel moet u voor uw "schade" bij de effectieve verkoper zijn, maaaaaaar, die reageerd niet.
U heeft vvv bonnen als betaling gegeven, die worden omgezet is Bol bonnen. In geval van retour krijgt u dus ook Bol bonnen retour. En Bol gaat u echt geen vvv kaart terug geven. Ik zie niet in dat u het gewenste antwoord gaat krijgen.
U heeft betaald met Bol.com bonnen. Bol.com gaat die bonnen aan u vergoeden, dan lijdt u toch geen schade?
Het is zuur dat de steelstofzuiger nu duurder is, maar er komt vast wel weer een keer een aanbieding langs. Black Friday is sowieso nep.
Nee u leest niet goed, er is betaald met VVV-bonnen en die worden terug uitgekeerd in Bol.com bonnen en dat wil mevrouw niet.
Ik denk dat u niet goed leest en wel hierom: Daarbij heb ik vvv bonnen omgezet naar bol.com
Een VVV bon bij bol.com besteden is niet rechtstreeks mogelijk. Je kunt je VVV bon omzetten naar bol, op de website van VVV cadeaukaarten voordat je met het tegoed iets kunt kopen bij Bol.com.
Je hebt meer keuze uit winkeliers en artikelen op Bol met Bol.com bonnen dan met VVV bonnen qua winkeliers. Ik heb ze jaren als vrijwilligster bij het VVV verkocht, maar ik wilde ze niet, gelukkig dat ze nu voor andere bonnen inwisselbaar zijn. Misschien kan dat ook wel met Bol.com bonnen.
Bol is slechts het platform, niet de verkoper. Bol is ook niet de leverancier, dat is de verkoper. U hebt betaald met Bol.com bonnen, dat krijgt u dus ook terug. Bol wil u uit coulance schadeloos stellen (hoeven ze niet). Wilt u dat niet zal u toch echt bij de verkoper moeten aankloppen.
Zoals vermeld is uw schade het aankoopbedrag. U kunt eisen dat de verkoper de overeenkomst nakomt, maar dat zal u zel wel moeten kunnen bereiken. Of de sop de kool waard is betwijfel ik.
Het is een externe verkoper en je krijgt beste compensatie waar je op mocht hopen. Bol had dit namelijk niet hoeven doen.
Je bent dom dat je het afwijst. Ik kan er niets anders van maken.
En er is geen enkele schade om aanspraak op te maken dus dat woord kan je beter niet gebruiken als je serieus genomen wil worden.
Misschien een kleine troost dat Bol.com contact opneemt met de betreffende partner die aangeraden kan worden een oplossing te volgen die de klant voorstelt.
https://partnerplatform.bol.com/nl/hulp-nodig/klantvragen/artikelen-niet-ontvangen/
U kunt het er wel of niet mee eens zijn maar schade lijdt u niet want een niet ontvangen steelstofzuiger is geen noodzakelijk apparaat en daarbij als die niet in de 'aanbieding' was geweest had u die steelstofzuiger ook niet aangeschaft.
Waar u volgens mij meer mee zit is dat u VVV bonnen in Bol.com bonnen heeft over gezet en die worden niet in geld maar als zijnde tegoed later alsnog te gebruiken.
Het bedrag dat u in geld heeft betaald wordt op uw rekening terug gestort en kunt als u dat wenst bij een nieuwe aanschaf in combinatie met de tegoedbonnen weer gebruiken want zo'n steelstofzuiger komt geheid nogmaals in een sale en vaak nog goedkoper dan in de Black friday sale.
U kunt uw geld terug krijgen. Dus waarom de vraag "wie betaalt mijn schade?" U weigert de schadevergoeding. Meer dan uw aankoopbedrag en evt. bestelkosten terugbetalen hoeft de leverancier, of dat nu bol.com is of de daadwerkelijke derde partij, niet te doen. Als u het niet eens bent met de getroffen regeling dan berokkend u uzelf schade en niet bol.com of de derde partij.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer