Sa
door Sandra tB Nov 30, 2023 om 17:10
Winkels & webshops

Levering kwijt, bol.com wilt geld teruggeven maar ben er niet mee eens.

wacht al 16 dagen op een AEG steelstofzuiger bij bol.com. Levering is kwijt. Partner reageert niet. Optie geld terug maar dat wil ik niet omdat het product bij een ander partner van bol.com 70 euro duurder is. Daarbij heb ik vvv bonnen omgezet naar bol.com en krijg ik ook mijn geld in bol.com bon terug.
DAar bij heb ik dit voor de black friday gekocht en black friday is voorbij en ook het koopje is voorbij. Wat nu. bol.com medewerkster reageren dat het bij een partner is besteld en dat zij niet een andere kunnen leveren. Maar wie betaald mijn schade?

2739 8 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Nov 30, 2023 om 17:28
11570 Antwoorden / 51 Vragen

Dat de levering "kwijt" is iets tussen Bol en de verzender.
U kunt nooit meer schade claimen als het betaalde bedrag.
Er bestaat wel het begrip "dekkingkoop". Of dat hier van toepassing is, moet ik nog uitzoeken. Ik vraag mij af of u daar recht op heeft, immers Bol is niet meer als tussenpersoon geweest. Formeel moet u voor uw "schade" bij de effectieve verkoper zijn, maaaaaaar, die reageerd niet.
U heeft vvv bonnen als betaling gegeven, die worden omgezet is Bol bonnen. In geval van retour krijgt u dus ook Bol bonnen retour. En Bol gaat u echt geen vvv kaart terug geven. Ik zie niet in dat u het gewenste antwoord gaat krijgen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 30, 2023 om 18:16
2096 Antwoorden / Vragen

Met geld terug bent u schadeloos gestelden is het einde verhaal, sorry maar dat zijn de regels.

sira
door sira - Nov 30, 2023 om 18:33
2364 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft betaald met Bol.com bonnen. Bol.com gaat die bonnen aan u vergoeden, dan lijdt u toch geen schade?

Het is zuur dat de steelstofzuiger nu duurder is, maar er komt vast wel weer een keer een aanbieding langs. Black Friday is sowieso nep.

in
door intel08 Dec 1, 2023 om 12:09
20 Antwoorden / 2 Vragen

Nee u leest niet goed, er is betaald met VVV-bonnen en die worden terug uitgekeerd in Bol.com bonnen en dat wil mevrouw niet.

sira
door sira Dec 1, 2023 om 12:26
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat u niet goed leest en wel hierom: Daarbij heb ik vvv bonnen omgezet naar bol.com

Een VVV bon bij bol.com besteden is niet rechtstreeks mogelijk. Je kunt je VVV bon omzetten naar bol, op de website van VVV cadeaukaarten voordat je met het tegoed iets kunt kopen bij Bol.com.
VVV cadeaukaart inwisselen naar Bol » Giftomatic
Je hebt meer keuze uit winkeliers en artikelen op Bol met Bol.com bonnen dan met VVV bonnen qua winkeliers. Ik heb ze jaren als vrijwilligster bij het VVV verkocht, maar ik wilde ze niet, gelukkig dat ze nu voor andere bonnen inwisselbaar zijn. Misschien kan dat ook wel met Bol.com bonnen.

ne
door neodutchio - Nov 30, 2023 om 18:41
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Bol is slechts het platform, niet de verkoper. Bol is ook niet de leverancier, dat is de verkoper. U hebt betaald met Bol.com bonnen, dat krijgt u dus ook terug. Bol wil u uit coulance schadeloos stellen (hoeven ze niet). Wilt u dat niet zal u toch echt bij de verkoper moeten aankloppen.
Zoals vermeld is uw schade het aankoopbedrag. U kunt eisen dat de verkoper de overeenkomst nakomt, maar dat zal u zel wel moeten kunnen bereiken. Of de sop de kool waard is betwijfel ik.

Ozymandias
door Ozymandias - Nov 30, 2023 om 19:39
175 Antwoorden / Vragen

Het is een externe verkoper en je krijgt beste compensatie waar je op mocht hopen. Bol had dit namelijk niet hoeven doen.

Je bent dom dat je het afwijst. Ik kan er niets anders van maken.

En er is geen enkele schade om aanspraak op te maken dus dat woord kan je beter niet gebruiken als je serieus genomen wil worden.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 1, 2023 om 09:32
7212 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien een kleine troost dat Bol.com contact opneemt met de betreffende partner die aangeraden kan worden een oplossing te volgen die de klant voorstelt.

https://partnerplatform.bol.com/nl/hulp-nodig/klantvragen/artikelen-niet-ontvangen/

ro
door ronny530 - Dec 1, 2023 om 12:35
2796 Antwoorden / 41 Vragen

U kunt het er wel of niet mee eens zijn maar schade lijdt u niet want een niet ontvangen steelstofzuiger is geen noodzakelijk apparaat en daarbij als die niet in de 'aanbieding' was geweest had u die steelstofzuiger ook niet aangeschaft.
Waar u volgens mij meer mee zit is dat u VVV bonnen in Bol.com bonnen heeft over gezet en die worden niet in geld maar als zijnde tegoed later alsnog te gebruiken.
Het bedrag dat u in geld heeft betaald wordt op uw rekening terug gestort en kunt als u dat wenst bij een nieuwe aanschaf in combinatie met de tegoedbonnen weer gebruiken want zo'n steelstofzuiger komt geheid nogmaals in een sale en vaak nog goedkoper dan in de Black friday sale.

mo
door mof - Dec 1, 2023 om 12:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt uw geld terug krijgen. Dus waarom de vraag "wie betaalt mijn schade?" U weigert de schadevergoeding. Meer dan uw aankoopbedrag en evt. bestelkosten terugbetalen hoeft de leverancier, of dat nu bol.com is of de daadwerkelijke derde partij, niet te doen. Als u het niet eens bent met de getroffen regeling dan berokkend u uzelf schade en niet bol.com of de derde partij.