Ligt het aan mij of hebben meer mensen dit probleem?
Het volgende maak ik met gorte regelmaat mee:
Ik ben een jonge vrouw van 28 en meestal als ik geen speciale afspraken heb (zoals voor mijn werk en zo) dan loop ik gewoon in een afgezakte spijkerbroek met afgetrapte gympies (maar voor de rest wel verzorgd) omdat ik me daar gewoon het lekkerst in voel. MAAR als ik dus zo gekleed naar een winkel ga zoals b.v. de Bijenkorf, dan word ik toch even net iets anders behandeld dan de rest van de mensen die er wel helemaal gedressed bij lopen. Dit uit zich meestal in het niet opmerken (terwijl ze me gewoon zien staan wachten) dat ik sta te wachten bij een bali om iets te kopen of dat ik ongeintresseerd geholpen wordt op zo'n manier van: he uh wat, nee uh, ja hoor. Omdat ik er zo bij loop, betekend niet dat ik geen geld heb om het betreffende product te kopen. Sterker nog, ik heb een goede baan en kan me het een en ander echt wel permiteren. Maar helaas denkt het verkoop personeel tegenwoordig dat je alleen maar geld voor iets hebt als je er helemaal op geblinged en gedressed bij loopt. Jammer hoor want op deze manier laten ze misschien wel een hele hoop klanten lopen die eigenlijk nog meer geld te besteden hebben, dan al die Bling Bling mensen.
Dag Dolores, Tijdens verkooptrainingen die ik heb mogen geven was soms bij een aantal deelnemers de gedachte dat de Uitspraak "Kleren maken de Man en ook de Vrouw" ook bepalend was voor het uitgave patroon ,erg leuk waren de discussies over dit onderwerp.Mocht u deze mentaliteit tegen komen meld dit bij het bedrijf ! Beter is het bedrijf voor te stellen om het personeel een goede training te geven.En voor je zelf Dolores", erger je niet verwonder je slechts.Blijf wie je bent.Fred
Dolores, Als je toch b.v. naar de Byenkorf wilt reageren ?? Dit is, U kunt de afdeling PR telefonisch bereiken op nummer 0900-0919 (0,20 ct/min).Ik denk dat ze je dankbaar zullen zijn ,en als je ook het adres van het filiaal doorgeeft gaat het daar stormen .succes Fred.
Het ligt niet aan u, en vele mensen hebben dat hoor. Ik vind het wel curieus als ik dat tref. Ik ben iemand die graag komt zowel op de haagse mart als in de Bonneterie komt en ook heel graag in de Bijenkorf. Ik kleed me er meestal wel op want je wordt duidelijk beter geholpen als je goed gekleed gaat. Dus u heeft gewoon gelijk. Maar ik amuseer me er heel erg mee, ik ga dan ook wat bekakter praten en zie dan hoe het personeel voor je vliegt. Heel treffend is het bij een winkel die kleding inneemt voor de verkoop (een 2e hands winkel dus). Dat kan alleen maar in Den haag hoor. Als ik daar binnenkom met kleding in mijn ''haagse mart''-kleding, dan weet ik van tevoren dat slechts de helft wordt ingenomen.Daarentegen,als ik mijn Bonneterie-kleding aantrek en me een wassenaars accent aanmeet, dan wordt al mijn ingebrachte kleding aangenomen ! geinig toch? Dat zegt gewoon iets over het peil van de dames.
Dag naar in aanneem Mevrouw Jvk,Ik denk niet dat in deze case,(ook wat bekakter praten en zie dan hoe het personeel voor je vliegt iets te maken heeft met de ervaring van Dolores.Fred
hoi dolores, ook ik loop er niet altijd (of altijd niet) zo picco bello bij. ik ben vaak bezig met kleien, knutselen of tuinieren en als ik er dan achter kom dat ik nog iets uit de winkel nodig heb, dan ga ik me niet eerst uitgebreid staan optutten. ik spring zo in de auto en ga er op af. en om eerlijk te zijn, ik let er niet zo op hoe mensen reageren , moet jij ook niet doen. en als het winkelpersoneel jou niet ziet staan, tik ze dan gewoon op de schouder en maak ze erop attent dat jij er ook nog bent. ik ben niet zo jong meer als jij, wel 30 jaar ouder, dus ik ben me ervan bewust dat ik er soms als een zwerver uitzie, maar er is niks mis met zwervers. bovendien heb ik nog een goede tip voor al het winkelpersoneel dat dit bericht leest:"behandel ieder in je winkel alsof hij/zij miljonair is, grote kans dat diegene ook nog eens komt als dat werkelijk het geval is".
Dit is wel zo herkenbaar en zal wel nooit veranderen, vooroordeel heet dat geloof ik. Totdat ze er een keer, per ongeluk, achterkomen wie of wat je werkelijk bent, dan moet je ze zien dansen en dan blijf ik daarna weer een poosje weg of kom er nooit weer.
En dit is niet alleen in winkels, zelfs op straat gebeuren dingen waarbij je vraagtekens kan zetten, ook hier op de site is het mogelijk dat je voor dom of naïef wordt versleten.
Maak je er maar niet druk om en zie de komische kant ervan in, dan kan je jezelf de hele dag amuseren.
Oracle
Hoi Oracle,
Bedankt voor je reactie. Maar het is ook niet dat ik me er iets van aantrek hoe ze over me denken maar ik vind het gewoon vervelend dat ik dan niet gewoon geholpen kan worden. 't is gewoon stront vervelend als je elke keer uren staat te wachten totdat je gewoon even je spullen kan kopen of afrekenen.
Groetjes Dolores
Bedankt Fred voor je reactie en ik zal zeker blijven wie ik ben. Sterker nog, door dit soort situatie's zet het me juist aan om al slobberend gekleed m'n aankopen te doen. Ik zal je ook eerlijk zeggen dat ik de reactie van het personeel altijd wel leuk vind om te zien als ik, gewoon zonder blikken of blozen, betaal.
Groetjes Dolores
dit kom ik ook al te vaak tegen,de meeste keren als ik bij een kassa ben en het is druk dan zijn de klanten met de meisjes van de kassa aan t kletsen of ze zeggen de kassa word gesloten.dan laat ik mooi alle boodschappen daar staan en ik ben weg daar
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer