dolores2297
door dolores2297 Oct 2, 2005 om 15:56
Winkels & webshops

Ligt het aan mij of hebben meer mensen dit probleem?

Het volgende maak ik met gorte regelmaat mee:

Ik ben een jonge vrouw van 28 en meestal als ik geen speciale afspraken heb (zoals voor mijn werk en zo) dan loop ik gewoon in een afgezakte spijkerbroek met afgetrapte gympies (maar voor de rest wel verzorgd) omdat ik me daar gewoon het lekkerst in voel. MAAR als ik dus zo gekleed naar een winkel ga zoals b.v. de Bijenkorf, dan word ik toch even net iets anders behandeld dan de rest van de mensen die er wel helemaal gedressed bij lopen. Dit uit zich meestal in het niet opmerken (terwijl ze me gewoon zien staan wachten) dat ik sta te wachten bij een bali om iets te kopen of dat ik ongeintresseerd geholpen wordt op zo'n manier van: he uh wat, nee uh, ja hoor. Omdat ik er zo bij loop, betekend niet dat ik geen geld heb om het betreffende product te kopen. Sterker nog, ik heb een goede baan en kan me het een en ander echt wel permiteren. Maar helaas denkt het verkoop personeel tegenwoordig dat je alleen maar geld voor iets hebt als je er helemaal op geblinged en gedressed bij loopt. Jammer hoor want op deze manier laten ze misschien wel een hele hoop klanten lopen die eigenlijk nog meer geld te besteden hebben, dan al die Bling Bling mensen.

2956 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Dolores, Tijdens verkooptrainingen  die ik heb mogen geven was soms bij een aantal deelnemers de gedachte dat de Uitspraak "Kleren maken de Man en ook de Vrouw" ook bepalend was voor het uitgave patroon ,erg leuk waren de discussies over dit onderwerp.Mocht u deze mentaliteit tegen komen meld dit bij het bedrijf ! Beter  is het bedrijf voor te stellen om het personeel een goede training te geven.En voor je zelf Dolores", erger je niet verwonder je slechts.Blijf wie je bent.Fred

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dolores, Als je toch b.v. naar de Byenkorf wilt reageren ?? Dit is, U kunt de afdeling PR telefonisch bereiken op nummer 0900-0919 (0,20 ct/min).Ik denk dat ze je dankbaar zullen zijn ,en als je ook het adres van het filiaal doorgeeft gaat het daar stormen .succes Fred.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt niet aan u, en vele mensen hebben dat hoor. Ik vind het wel curieus als ik dat tref. Ik ben iemand die graag komt zowel op de haagse mart als in de Bonneterie komt en ook heel graag in de Bijenkorf. Ik kleed me er meestal wel op want je wordt duidelijk beter geholpen als je goed gekleed gaat. Dus u heeft gewoon gelijk. Maar ik amuseer me er heel erg mee, ik ga dan ook wat bekakter praten en zie dan hoe het personeel voor je vliegt. Heel treffend is het bij een winkel die kleding inneemt voor de verkoop (een 2e hands winkel dus). Dat kan alleen maar in Den haag hoor. Als ik daar binnenkom met kleding in mijn ''haagse mart''-kleding, dan weet ik van tevoren dat slechts de helft wordt ingenomen.Daarentegen,als ik mijn Bonneterie-kleding aantrek en me een wassenaars accent aanmeet, dan wordt al mijn ingebrachte kleding aangenomen ! geinig toch? Dat zegt gewoon iets over het peil van de dames.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag naar in aanneem Mevrouw Jvk,Ik denk niet dat in deze case,(ook wat bekakter praten en zie dan hoe het personeel voor je vliegt iets te maken heeft met de ervaring van Dolores.Fred

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi dolores, ook ik loop er niet altijd (of altijd niet) zo picco bello bij. ik ben vaak bezig met kleien, knutselen of tuinieren en als ik er dan achter kom dat ik nog iets uit de winkel nodig heb, dan ga ik me niet eerst uitgebreid staan optutten. ik spring zo in de auto en ga er op af. en om eerlijk te zijn, ik let er niet zo op hoe mensen reageren , moet jij ook niet doen. en als het winkelpersoneel jou niet ziet staan, tik ze dan gewoon op de schouder en maak ze erop attent dat jij er ook nog bent. ik ben niet zo jong meer als jij, wel 30 jaar ouder, dus ik ben me ervan bewust dat ik er soms als een zwerver uitzie, maar er is niks mis met zwervers. bovendien heb ik nog een goede tip voor al het winkelpersoneel dat dit bericht leest:"behandel ieder in je winkel alsof hij/zij miljonair is, grote kans dat diegene ook nog eens komt als dat werkelijk het geval is".

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is wel zo herkenbaar en zal wel nooit veranderen, vooroordeel heet dat geloof ik. Totdat ze er een keer, per ongeluk, achterkomen wie of wat je werkelijk bent, dan moet je ze zien dansen en dan blijf ik daarna weer een poosje weg of kom er nooit weer.
En dit is niet alleen in winkels, zelfs op straat gebeuren dingen waarbij je vraagtekens kan zetten, ook hier op de site is het mogelijk dat je voor dom of naïef wordt versleten.

Maak je er maar niet druk om en zie de komische kant ervan in, dan kan je jezelf de hele dag amuseren.

Oracle

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Mevrouw Dunno, Ik had het niet beter kunnen verwoorden ,fred

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 01:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Oracle,

Bedankt voor je reactie. Maar het is ook niet dat ik me er iets van aantrek hoe ze over me denken maar ik vind het gewoon vervelend dat ik dan niet gewoon geholpen kan worden. 't is gewoon stront vervelend als je elke keer uren staat te wachten totdat je gewoon even je spullen kan kopen of afrekenen.

Groetjes Dolores

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Fred voor je reactie en ik zal zeker blijven wie ik ben. Sterker nog, door dit soort situatie's zet het me juist aan om al slobberend gekleed m'n aankopen te doen. Ik zal je ook eerlijk zeggen dat ik de reactie van het personeel altijd wel leuk vind om te zien als ik, gewoon zonder blikken of blozen, betaal.

Groetjes Dolores

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 04:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit kom ik ook al te vaak tegen,de meeste keren als ik bij een kassa ben en het is druk dan zijn de klanten met de meisjes van de kassa aan t kletsen of ze zeggen de kassa word gesloten.dan laat ik mooi alle boodschappen daar staan en ik ben weg daar

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 08:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dolores,

Je kunt ook de andere kant op gaan. Iemand gaf al aan er soms als een zwerver bij te lopen (door kleiresten wegens boetseren, ed). Trek die lijn eens door en gegarandeerd dat je meer aandacht in en winkel krijgt. Wellicht met een andere bedoeling, maar de aandacht is wel op je gevestigd. Trek dus die oude spijkerbroek met gaten aan en dat ouwe shirt, waarin je vorige week nog hebt geverfd.

Of pas je kledingstijl anders aan, waardoor je opvalt in de grijze massa. Veel opvallende kleuren, of veel zwart (gothic).

Wat ik wil zeggen is dat je de aandacht ook op je kunt laten vestigen door eigen handelen, al is het maar de vrag hoezeer je daar gelukkig van wordt.

Brynnar

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

goed dat je niet meedoet aan de kuddementaliteit.je moet er gewoon ver boven staan.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, ik ken dit ook hoor. Loop d'r ook graag zgn. "shabby" bij. 2 dingen zijn echter wel handig: lichaamstaal & oogcontact. Laat merken dat je er bent door houding & iemand aankijken als je ze aanspreekt. Veel mensen zijn dit niet gewend (verkopers/sters zeker) omdat ze altijd het idee hebben dat zijn degene zijn die moeten communiceren/(be)oordelen. En dat is verkeerd, zij moeten juist luisteren. En tja: al draagt een aap een gouden ring, het is & blijft een lelijk ding.......dat moet je dan maar van de arrogantia denken

ve
door verwijderd - Oct 4, 2005 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu, het ligt niet aan u.

Dit doet mij denken aan een geweldig verhaal van mijzelf van een paar jaar geleden.

Ook ik heb een goede baan en verdien meer dan modaal. Wat er dus gebeurt, mijn televisie begeeft het, op dat moment zat ik met even uit te rusten van een partijtje tafeltennis en was gekleed in een trainingspak, kortom op dat moment lag er in mijn geldla (zoals ik het maar noem) een bedrag van rond de duizend gulden.

Opgewekt spring ik in mijn auto en snel naar de audiowinkel, en wel een goed bekend staande niet zo'n prijzenkraker.

Vrolijk in gesprek met een verkoper welke mij al met opgetrokken wenkbrouwen had bekeken toen in binnen stapte, maar u begrijpt het al, er stapt een echtpaar binnen in mantelpak en strop en terwijl mijn mond open valt van verbazing loopt de verkoper simpel weg en gaat het gesprek met deze mensen aan.

Nu voor duizend gulden kon je in die tijd toch een heeeele mooie TV kopen.

Na enigzins van mijn verbazing en ook wel woede bekomen te zijn ben ik op de verkoper afgelopen en heb de biljetten van 100 gulden onder zijn neus uitgeteld onder de mededeling dat ik dit bedrag wel ergens anders aan een TV zou gaan besteden.

Het knielgedrag wat hierop volgde was werkelijk misselijk makend.

Kortom loop lekker in wat ook lekker zit (wel fris en schoon natuurlijk) is toch ook een veel lekkerder gevoel als je uitgebreid wil winkelen en geld wil uitgeven.

Overigens het maakt tegenwoordig steeds minder uit, de desinteresse en het gewoonweg onbeschofte gedrag van verkopers en bediening in eetgelegenheden was bij ons verleden week nog het onderwerp van gesprek.  Laten we maar hopen op betere tijden.