Mag er een prijsverschil zijn tussen de winkel en website?
Bestelde gisteren, 06-07-2019, een driezitsbank model Romero, bij Montel in Goes voor 1239 Euro. Kijk ik op hun website, staat dezelfde bank daar voor slechts 699 Euro. Ik bel hier over naar de winkel in Goes, daar werd beweerd dat de bank op hun website een showroommodel was van 2 jaar oud, maar hiervan staat niets op hun website. Ik vind dat ik teveelvbetaald heb. Wat moet ik doen?
Dat is een lastige vraag. Naar mijn mening is het wel zo dat als de bank op hun website voor € 699,00 wordt aangeboden en er staat helemaal niet bij over showmodel men de bank ook voor die prijs moet aanbieden. Het lijkt mij dat u dan opbasis van misleiding kunt annuleren. Zie hier https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/koopovereenkomst-beeindigen en op die site vindt u ook een voorbeeldbrief. https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven Houd er wel rekening mee dat men kan argumenteren dat het bedrag op de website foutief is. Maak een screenshot of druk de bedoelde pagina af en voeg die bij. U kunt ook een melding doen bij ACM Consuwijzer.
Dank u voor uw reactie
En moet u ook nog voor bezorg- uitpak- en montageservice betalen?
Is het wel met dezelfde bekleding?
Ja dat klopt die moet ik betalen
Hallo Robknook ,
Staat inderdaad niet op hun website , dat dit een showroommodel is ,
https://www.montel.nl/006947015101030/montel-romero.html
Er is ook nog een actie van € 500,-
https://www.montel.nl/actie/
De voorwaarden ,
Voor aankopen in één van de fysieke winkels van Montèl gelden de CBW voorwaarden. Voor webshop aankopen gelden de hieronder weergegeven Algemene Voorwaarden Webwinkel en de CBW voorwaarden tezamen. Bij eventuele strijdigheden tussen beide voorwaarden prefereren de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden Webwinkel.
https://www.montel.nl/algemene-voorwaarden/
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Of het Juridisch Loket in uw gemeente ,
https://www.juridischloket.nl/contact/#
Dank u voor de reactie
Graag gedaan .
Bestelde gisteren, 06-07-2019,
Neem aan dat je 6 december bedoelt?
Waarom ga je pas ná je bestelling op die website kijken? Wat is het nut daarvan?
Ik vind dat ik teveelvbetaald heb.
En je schrijft dat je een bank besteld hebt?
Wat staat er in de Voorwaarden over annuleren?
Nou heb je natuurlijk wel die bank voor de prijs van € 1239 gekocht (besteld?) en in een winkel geldt: koop = koop.
Neemt niet weg dat de prijs op die website wel héél erg veel afwijkt en géén kennelijke fout is (als ze beweren dat het om en showmodel gaat).
Dank u voor de reactie
Blijkbaar is er een actie.
Zou nogmaals contact opnemen:
https://www.montel.nl/contact/
Het gaat niet alleen om de 3-zits, maar ook de 2-zits is in de aanbieding.
Eventueel contact opnemen met het hoofdkantoor:
Heb je een klacht? Meld deze dan direct aan ons. Dit kan via de chat, per mail via klantenservice@montel.nl of telefonisch via 0416-673 693. Gaat de klacht over jouw bestelling? Vermeld dan altijd het ordernummer.
Hoofdkantoor, 0416 539 700
Dank u voor de reactie
Hier staat de bank ook voor €699 levertijd 8 weken. Dus das verhaal van een showmodel is onzin.
Ik zou ook contact opnmen met het hoofdkantoor.
https://www.morres.nl/checkout/cart/
Dank u voor de reactie
Als de website niet expliciet vermeld dat het een showroommodel betreft en de schijn wekt dat het de algemene prijs is, én u kunt aantonen dat toen u gisteren de bank kocht óók op de website die bank tegen een veel lagere prijs stond aangeboden, dan kunt u bezwaar maken. Als u dat laatste niet kunt aantonen dan volstaat het de winkelier dat hij/ziju verteld dat de website een actie is die nog niet in is gagaan op het moment dat u de bank kocht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer