T.
door T.D.Wentel Jun 28, 2017 om 18:29
Winkels & webshops

Mag PostNL een pakket zomaar retour sturen?

Ik heb op 24 juni wat spullen besteld bij C&A. Meteen afgerekend en alles door C&A keurig af gehandeld. Op 27 juni mail gekregen dat het pakket onderweg was, met track & trace waarbij te lezen viel dat het op de 28e afgeleverd zou worden.
Hele dag gewacht, geen pakketje. Toen stond er ineens in de track & trace dat het pakket retour gestuurd was naar C&A vanwege 'adres onbekend'. Op dit adres, mijn werkadres, komen dagelijks zeker 10 pakketjes aan, ook via PostNL. Sterker nog, dezelfde dag was er door PostNL een pakketje af geleverd.
Navraag bij PostNL leert dat 'adres onbekend' van alles kan betekenen (?) en dat ze er niets meer aan kunnen doen. Advies om contact op te nemen met C&A.
Klantenservice van C&A stelt dat ze niets voor me kunnen doen, 'want PostNL heeft het pakketje retour gestuurd'.
Gevolg: ik zit zonder pakket, zonder de goederen die ik besteld heb en moet maar afwachten of de retourzending naar C&A (waar ik dus niet om gevraagd heb!) netjes af gewikkeld wordt en ik mijn geld retour krijg.

Meer mensen die dit meemaken met PostNL? Bezorger te lui om 2 trappen op te lopen en daarom maar 'adres onbekend'? Het is niet de eerste keer dat PostNL er een puinhoop van maakt, maar dit is wel een nieuw probleem.

33477 31 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2017 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dit maak ik nooit mee met Post.nl. Uitermate keurige bezorger hier.

jo
door jorisw - Jun 28, 2017 om 18:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En je weet 120% zeker dat het adres op de verpakking volledig klopte? Bijvoorbeeld niet een verkeerde of ontbrekende toevoeging?

panter22
door panter22 - Jun 28, 2017 om 19:17
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt het pakketje op je werk laten bezorgen.
Wist degene aan de balie van je werk dat er een pakketje voor jou bezorgd zou worden?
Is het daar misschien mis gegaan?
Direct maar roepen dat de bezorger te lui zou zijn om 2 trappen op te lopen, dat gaat wat al te ver.
Hij heeft die dag toch een pakket bezorgd. Je weet niet wat er mis gegaan is.

ne
door neodutchio - Jun 28, 2017 om 19:37
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, geen last van. Maar er kan wel een hoop fout gaan bij het handmatig invoeren van een adres. Spatie tussen de postcode bv, toevoeging niet goed, foute postcode, etc. Iets te makkelijk om direct PostNL de schuld te geven.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 28, 2017 om 19:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Op de track en trace staat ook het bezorgadres te lezen. Dus je kan meteen zien of het adres klopt.

T.
door T.D.Wentel - Jun 28, 2017 om 20:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Vanzelfsprekend heb ik het adres gecontroleerd (dit klopt volledig in zowel de bestelling als de Track & Trace) en ja, de balie neemt dagelijks pakketjes aan, dus ook een ander pakketje dat dus wel netjes afgeleverd werd, op dezelfde dag.
Heb ook regelmatig aangetekende stukken die soms wel afgeleverd worden aan de balie (en dan wordt er dus getekend voor ontvangst) maar ook regelmatig op de begane grond in de brievenbus gegooid worden (in het kader van 'wat zeik je nou, je hebt je aangetekende stuk toch?'). Luie bezorgers hebben we dus helaas ook zat.
Nee, ik ben echt niet te spreken over PostNL en hetgeen vandaag gebeurd is maakt het er niet beter op.
Blijft de vraag staan: mag PostNL een zending zomaar retour sturen, als de adressering overduidelijk wel klopt?

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2017 om 20:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat doet het er nou toe of het wel of niet mag? Het is blijkbaar retour afzender gegaan, kan gebeuren.

DOOR T.D.WENTEL - 28 JUN. 2017 OM 20:27
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

*knip*
Blijft de vraag staan: mag PostNL een zending zomaar retour sturen, als de adressering overduidelijk wel klopt?

dokun
door dokun Jun 30, 2017 om 12:31
152 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk mag Post.nl de zending retour zenden als zij vinden dat dat gebeuren moet, om wat voor reden dan ook. De reden is voor u helemaal niet van belang. De reden is alleen van belang voor de opdrachtgever.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 28, 2017 om 21:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer facebook van post.nl.  Vraag of het pakket opnieuw naar u opgestuurd kan worden. Overigens is de enige die echt kan klagen de verzender

kv
door kvjapio - Jun 28, 2017 om 22:06
281 Antwoorden / Vragen

Ja, twee weken geleden nog. Mijn postbus adres bleek niet te kloppen. Terwijl ik daar constant pakketten binnen krijg. Even wachten tot het weer terug is bij afzender en dan opnieuw laten versturen. Bijv. naar huisadres. Heb ik ook gedaan en dat werkte prima. Soms zijn er onverklaarbare hickups die met wat wachten toch worden beloond :)

diumenge
door diumenge - Jun 28, 2017 om 22:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je maakt er wel een erg groot drama van, heel vervelend dat het pakket retour is maar C&A zal ook dat wel keurig afhandelen. Geld terug of het pakketje nog een keer versturen. Dagelijks komen er zeker 10 pakketjes aan, ook via PostNL zeg je zelf. Dus het gaat veel vaker goed dan fout tot nu toe, met die puinhoop en dit 'nieuwe' probleem valt het dan nog wel mee hè?

di
door dickster - Jun 28, 2017 om 23:04
69 Antwoorden / 2 Vragen

Vorig jaar hier ook iets raars gehad met postnl, 3 keer op verschillende dagen. De eerste 2 keer verschen bij de track&trace informatie dat ik niet thuis was geweest, terwijl ik er gewoon was en de bel absoluut niet gegaan was(ook niet stuk hebben we getest) maar ook geen briefje in de bus met de melding dat het pakket opnieuw zou worden aangeboden/op het postkantoor zu worden afgeleverd. Dus de bezorger is gewoon niet geweest, waren 2 erg warme dagen. de keer daarna weer neit angeeld, maar el wen briefje. Sinds de derde klacht een andere bezorger.

wo
door wouteregbert - Jun 30, 2017 om 12:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dag, Heb hetzelfde meegemaakt met een pakket uit Engeland. Werd gedumpt in een opslag van PostNL en van die actie geen bericht gekregen. Vervolgens werd pakket retour afzender gestuurd. PostNL bericht en zij zouden actie ondernemen. Wat een pech, pakket weg. Bezorger had gemeld dat niemand trhuis was, HMMMM. Gelukkig later pakket weer beschikbaar bij opslag. Uiteindelijk zelf pakket opgehaald bij opslag en wacht nog steeds op uitleg PostNL.

dokun
door dokun Jun 30, 2017 om 12:28
152 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom bent ui aan het wachten op uitleg..? Post.nl hoeft helemaal niets aan u uit te leggen!  U bent niet de opdrachtgever.

wo
door wouteregbert Jun 30, 2017 om 13:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Oh werkt dat zo volgens U, jammer dat u zo kort door de bocht bent en kennelijk op het forum zit om GEEN oplossingen aan te dragen. Was betalende ontvanger dus................heb ik recht op verklaring.

Yv
door Yvonne_909 - Jun 30, 2017 om 12:24
42 Antwoorden / 2 Vragen

Heb dit zelfde euvel ook een keer gehad bij post.kommer en kwel
Konden ook niet achterhalen wat de reden was. Klaxht ingediend en met een enorme dooddoener afgedaan
Ik kreeg wel het advies contact op te nemen met de afzender, die gaf aan het pakketje af te wachten en dan weer opnieuw tw verzendwn of als het te lang zou duren gewoon een nieuwe bestelling te sturen
Uiteindelijk netjes mijn pakketje gekeegen maar wel langere wachttijd
Post.nl gaf alleen maar een al doordrenkt doekje regen het bloeden

dokun
door dokun - Jun 30, 2017 om 12:26
152 Antwoorden / 0 Vragen

U gaat er maar gelijk vanuit dat de bezorger te lui zou zijn om 2 trappen te lopen...?  Hoe komt u daarbij...?

Het zou zo maar kunnen zijn dat het adres niet juist op het adreslabel stond. Ik kan nog wel tientallen andere redenen bedenken, maar dat de bezorger te lui zou zijn om 2 trappen op te lopen zit daar niet bij want dat is complete nonsense!

Btw, U heeft geen enkele overeenkomst met Post.nl, u kunt alleen maar klagen bj de opdrachtgever (C&A). Misschien zijn ze bij de C&A wel te lui geweest om een juist adreslabel op het pakketje te plaatsen...

reivi22
door reivi22 - Jun 30, 2017 om 12:47
66 Antwoorden / 0 Vragen

Postnl wordt steeds slechter en slechter.
Ik had ook iets besteld en maar wachten de hele dag op het pakket.
Stond  aan het einde van de dag doodleuk op de site dat Postnl mij niet thuis had aangetroffen,wat een leugen is.
Ik naar beneden kijken of er een briefje in de bus zat,mooi niet dus.
Met andere woorden ze zijn niet eens geweest aan de deur.
Heeft te maken dat er soms tijd tekort is om alle pakketten af te leveren en wordt het doorgeschoven naar de volgende dag.
Daar baal ik ontzettend van,afspraak is afspraak vind ik.
Desnoods werken ze maar over vind ik.
Maar het is niet alleen Postnl,ook onze vrienden van DHL en DPD kunnen er wat van van en gooien met de pet ernaar.
Ik probeer nu alle bestellingen,voor zover het kan,door te laten sturen naar een afhaalpunt punt.
Maar ook dat gaat soms mis en is het pakketje 'zoek'.

Wi
door Wijzelf - Jun 30, 2017 om 12:51
1 Antwoorden / Vragen

Dit doet Post.nl. wel vaker, heb het ook meegemaakt dat ik een paket moest retouneren krijg een track&trace code, de zaak waar het naartoe moest zeggen niets te hebben ontvangen. Post.nl. zegt wij hebben het afgeleverd, ik weer bellen met de zaak waar het pakket naar toe moest en die hadden nog steeds niets  ontvangen en vervolgens zegt Post.nl. wij konden niets afleveren track&trace was niet meer te achterhalen dus ik geld kwijt pakket kwijt en wat zegt post nl. sorry kunnen wij niets aan doen.

or
door orchidee44 - Jun 30, 2017 om 12:52
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maakte dit ook mee ook maandag 19 juni. Zitten wachten, zou tussen 10.30 en 12.30 bezorgd worden en uiteindelijk stond er op de track en tracé dat ze om 15.00 uur het niet af hadden kunnen geven. Was gewoon thuis. Het was wel 30 graden ik denk dat de bezorger naar het strand wilde. Ik heb mijn pakket een paar dagen later laten bezorgen. Ik hoor dit veel rondom me. Ze maken er een potje van.

ha
door harmsen - Jun 30, 2017 om 13:52
22 Antwoorden / 9 Vragen

Volgens mij geldt als norm dat de bezorger twee keer langskomt en bij niet-ontvangst het pakketje bij een postagentschap bij u in de buurt afgeeft. Dat adres staat op het briefje, dat je, als het goed is, van de bezorger krijgt. Dan kunt u het daar afhalen. (papier en legitimatiebewijs meenemen)

audb
door audb - Jun 30, 2017 om 13:54
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als de naam van het bedrijf niet er op staat dan is de kans groot dat de bezorgen dacht dat het om een nep bestelling ging.

De volgendekeer de bedrijfsnaam er op en dan T.A.V er achter dan weet de bezorger dat het wel klopt.

mo
door mof - Jun 30, 2017 om 14:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, heb ik ook wel meegemaakt, ook met DHL trouwens, dus niet alleen bij Post NL.

th
door thomas46 - Jun 30, 2017 om 15:41
43 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kan kort en bondig zijn,

Post.NL is niet meer de post van vroeger, men werkt nu met freelancers, hulpkrachten, en vakantie werkers, vaste bestelllers zijn overcompleet verklaard. Vroeger werkte men met vast personeel, die fatsoenlijk beloond werden, daardoor is post.nl niet meer te vertrouwen met de spullen van de klant, en je moet niet vergeten dat wat ze verwerken niet van hun is, dus ze hebben de plicht dit goed af te handelen, en wat een briefschrijver schreef dat ze geen zin meer hebben om een trap op te gaan, geloof ik ook wel, en daarbij , als je in een grote stad woont, zie je dagelijks andere bezorgers van post.nl lopen, kortom T.D Wentel is daar dus slachtoffer van geworden zoals velen.

diumenge
door diumenge Jun 30, 2017 om 17:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is kort en bondig?

el
door elly de cloe - Jun 30, 2017 om 17:17
1 Antwoorden / Vragen

Ja ook ik heb dit helaas enige tijd geleden meegemaakt.
Ik had een nieuwe gsm besteld. Heel de dag thuis geweest maar tegen het eind van de dag een briefje in de bus waarop stond dat ik niet aanwezig was toen het pakje geleverd werd.  Via PostNL een afhaalafspraak gemaakt tegen om tegen extra betaling het pakje 20km verderop af te halen de volgende ochtend om 09.00 uur. Toen ik daar die ochtend kwam bleek het pakje er niet te zijn. D

an
door annac - Jun 30, 2017 om 17:37
13 Antwoorden / 7 Vragen

Nee, nieuw is dit niet. Ik heb dit ook een paar maanden geleden gehad, helemaal zoals u schrijft, behalve bij mij is er zelfs een lift.
Ik zie het als pure pesterij; regelmatig moet ik een klacht indienen maar daar wordt ook nogal slap op gereageerd.

Het boeit ze kennelijk niet en de bezorgers zijn zich hier ook van bewust, blijkt wel.

ro
door ronny530 - Jun 30, 2017 om 19:55
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Blijkbaar heeft iemand aan de balie het pakketje die voor u bestemt was geweigerd en dan is het adres wel bekend maar de geadresseerde niet. De baliemedewerker heeft in dit geval juist gehandeld want pakketten die niet op naam van het bedrijf of een t.a.v. uw naam hebben staan worden niet aangepakt en gaan direct retour afzender. C&A krijgt het pakket weer retour maar dat kan even duren en dan zal u verzocht worden om de juiste adresgevens gevraagd worden zodat het pakket alsnog naar u verzonden kan worden. Off topic u wil uw fout op de baliemedewerker en post.nl afschuiven omdat u dacht dat de poststukken toch nooit gecontroleerd worden en met wat mazzel nog tot aan uw werkplek bezorgt zouden worden dat is wel een heel trieste gedachte.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 30, 2017 om 20:12
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Het lijkt me sterk dat de bezorger iets te verwijten valt als u weet dat hij een hogere beloning krijgt wanneer hij het pakket aflevert, dan wanneer hij het weer mee terug moet nemen. Maar anderzijds heb inderdaad ik wel meer klachten over de bezorging van pakketjes door PostNL gehoord en gelezen.

Lees ook dit: (Bron Radar 20 mei 2017):

Bezorgers krijgen per pakket betaald

Pakketbezorgers krijgen per pakket betaald. Dat is 100% als dat op het adres van de geadresseerde of bij een buurman gebeurt. Als er niemand thuis is en ze moeten het pakket weer meenemen, dan krijgt de chauffeur maar de helft. Met andere woorden: pakketbezorgers hebben er een belang bij dat ze zoveel mogelijk pakketten afleveren.

T.
door T.D.Wentel - Jun 30, 2017 om 20:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals: Ja, het adres klopte en ja, de naam van het bedrijf stond op het adreslabel en ja, de baliemedewerkers nemen dagelijks vele zendingen in ontvangst en weten precies wie ik ben (mede vanwege de post die voor mij aan komt). Eerst even alle reacties lezen scheelt een stuk; dan ga je niet klakkeloos aannemen dat het adres wel foutief zal zijn geweest.
Er was ook geen sprake van een tweede aanbieding of een briefje van de bezorger in de brievenbus. Klantenservice van PostNL stelde dat 'adres onbekend' veel meer kan betekenen dan een onjuist adres. Ze konden niets doen aan het retour zenden van het pakket. Enige oplossing was contact opnemen met C&A. Klantenservice van C&A kon ook niets doen. Ik moest maar af wachten tot de retourzending verwerkt was, dan zou het geld terug gestort worden. Ik kreeg overigens ook nog het advies om de bestelling opnieuw te plaatsen, want ook dat kon niet geregeld worden door C&A.

Inmiddels ben ik blij dat ik dat laatste niet gedaan heb, want het pakket is een dag later boven water gekomen. Het blijkt dat het adres 100% correct op het pakket stond, maar dat de bezorger dit verkeerd heeft gelezen en daarom tot de conclusie kwam dat het adres niet bestond. Let wel: een keurig geprint label van C&A, dus geen slordig handschrift o.i.d. De collega bezorger die nu aan de balie stond met het pakket had het wel goed gelezen en kwam het, samen met wat andere pakjes, af leveren.

Dus: geen luie postbezorger (van het soort dat aangetekende stukken in de brievenbus deponeert) maar juist een adequate collega daarvan die wél opgelet heeft!

diumenge
door diumenge Jun 30, 2017 om 21:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus gewoon één bezorger die een foutje heeft gemaakt al met al. Dat was dit ook een beetje overdreven hè? "Het is niet de eerste keer dat PostNL er een puinhoop van maakt, maar dit is wel een nieuw probleem."

T.
door T.D.Wentel Jun 30, 2017 om 21:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, het is zeker niet de eerste keer dat er een puinhoop van gemaakt wordt. Zendingen die op mysterieuze wijze verdwijnen (en dan nooit als ze aangetekend zijn), briefjes dat je niet thuis bent terwijl je echt de hele dag aanwezig bent (we zijn als bedrijf de hele dag open, van 8 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds), aangetekende stukken die niet aangeboden worden voor handtekening maar gewoon in de brievenbus gegooid worden (waarom betaal ik dan fors meer voor aangetekende verzending?), pakketjes die naar een ver af gelegen afhaalpunt worden gestuurd (omdat je zogenaamd niet thuis bent) terwijl er een afhaalpunt om de hoek zit, een pakketje (gelukkig maar één keer voor gekomen) dat naar een afhaalpunt gestuurd is en daar vervolgens niet meer terug gevonden kan worden.
Er komt een hoop post bij ons binnen, maar het gaat ook regelmatig fout. Dat ligt zéker niet aan alle bezorgers, want er zijn er die regelmatig langs komen en keurig alles af leveren bij de balie. Deze bezorgers geven zelfs toe dat ze helaas collega's hebben die niet van plan zijn een zending op de tweede verdieping (bereikbaar met lift) aan te bieden, of er nu voor getekend moet worden of niet.
Dit was alleen iets dat ik nog niet eerder mee gemaakt had, waarbij er dus geen tweede aanbieding kwam, geen briefje in de brievenbus zat maar er via de Track & Trace doodleuk 'pakket retour gezonden' werd gemeld. Dat, en de erg 'behulpzame' reacties van de klantenservice van zowel PostNL als C&A maakten dat ik me af vroeg of meer mensen tegen dit probleem aan lopen.

mo
door moneypenny33 - Jul 2, 2017 om 15:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst vallen alle nare en rare reacties weer op, misschien kan daar eens iets aan gedaan worden. Respect voor elkaar is wel prettig.

Het is natuurlijk vervelend dat het pakket retour is gezonden, om vage redenen. Maar u heeft bewijs dat u het pakket nooit in handen heeft gehad en dat het retour is gezonden naar de afzender. Mocht het pakket na retour niet meer compleet zijn, dan is dat een probleem tussen C&A en PostNL. C&A moet u gewoon uw geld terug geven, zij is immers de levering van het goed niet nagekomen doordat hun leverancier (PostNL) heeft gefaald.
 Overigens, om op overige reacties in te gaan, ja, ik ben ook niet tevreden over PostNL. Ik heb via Facebook een vraag/ onderzoek lopen omdat ik ook een pakket kwijt ben. Ben al bij twee pakketpunten en buren gaan vragen omdat het de ststus bezorgd heeft. Hoogst irritant maar de verzender moet mij gewoon terug betalen en zal dit ook doen (Ali express). Zeker omdat ik kan laten zien dat ik moeite heb gedaan om het pakket alsnog te ontvangen.
Wij vinden pakketten buiten voor de deur, in de papiercontainer etc. De bezorgers hier gaan gratis plastic afvalzakken halen bij de supermarkt,  stoppen daar pakketten in en hangen ze ergens op. Dan hoeven ze niet terug. Ik heb dus ook al overal gezocht buiten maar helaas. Dat mag dus niet, een pakket hoort uitgereikt te worden aan een persoon.

tijger1
door tijger1 Jul 2, 2017 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@moneypenny.

Niet gelezen dat de Ts al op de 30ste schrijft dat hij het pakket ontvangen heeft?

Die reactie was u niet opgevallen?