Ge
door Gerard AJ Jan 2, 2020 om 12:56
Winkels & webshops

Mag Samsung termijnen zo lang oprekken dat er afwijzingen kunnen plaatsvinden ni

Samsung en Coolblue geven premies bij aankoop van appartauur. Dit moet je als klant achteraf claimen met veel documenten via Facebook die telkens in technisch Engels door Nederlandse vestigingen van Samsung worden afgewezen. Er wordt geen hulp geboden maar alleen  afwijzingen gecommuniceerd. Als klant krijg je het gevoel dat men de premie van nota bene 500 euro niet wil uitkeren en het daarom zo moeilijk mogelijk maakt. Deze vorm van cash back acties zijn volledig overbodig en kunnen up front worden afgewikkeld dus bij aankoop/betaling van de apparatuur.

Ik pleit voor afschaffing van dit soort klant-onvriendelijke acties die vooral ouderen treft die foto's moeten maken en moeten uploaden en  documenten moeten versturen via Messenger en vervolgens een antwoord krijgen van een virtuele aasistent die zegt nog in training te zijn!
Hoe moeilijk kun je het klanten maken terwijl het zo makkelijk kan, zegt deze specialist op retailgebied, en ontevreden klant. Wellicht is dit een item voor een uitzending of actie.

Graag overleg en een reactie. [Edit redactie: persoonsgegevens]

1212 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 2, 2020 om 13:25
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt deze vraag voorleggen aan de redactie van Kassa, u bent nu op het forum.
https://www.bnnvara.nl/kassa/over

Gr
door Grunn1 - Jan 2, 2020 om 13:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Cash back acties gaan altijd uit van de fabrikant en niet van de winkel. Onterecht om Coolblue hier te beschuldigen voor acties van de fabrikant.
Als je je houdt aan de voorwaarden die gesteld worden aan een cashback actie dan zal de fabrikant het geld aan u overmaken dus lees goed de voorwaarden.

panter22
door panter22 - Jan 2, 2020 om 13:56
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom worden ouderen er weer aan de haren bijgesleept.
Jij heb kennelijk een probleem dat je niet op kunt lossen.Misschien zou  je hier eens duidelijk kunnen schrijven wat je probleem precies is, dan is er vast wel iemand die je een advies kan geven.

Donuts
door Donuts - Jan 2, 2020 om 15:35
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als retail 'specialist' zou het u toch bekend moeten zijn dat een Samsung cashback zeker niet alleen geclaimd kan worden middels FB Messenger maar ook via hun site, zie https://www.samsung.com/nl/promo/

Verder vraag ik me af waarom u zich met uw vraag beperkt tot Samsung, aangezien cashbacks van Philips, LG, Sony etc. etc. op dezelfde wijze plaatsvinden als die van Samsung.

Graag reactie op mijn vraag.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2020 om 16:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op al gegeven reacties: de wijze van claimen van de 'cash-back' wordt bij deze acties altijd duidelijk aangegeven en dat is dus door u klaarblijkelijk over het hoofd gezien. Cool blue geeft als ook al gezegd geen premies op producten, dat doet de fabrikant. Het lezen resp. nagaan van de voorwaarden is anders dan u stelt niet moeilijk en geschiedt dus helemaal nooit via Facebook. Dat u dat niet weet als 'retailspecialist verbaast mij ook.

Wij kunnen als niet aan bnnvara vrijwillige deelnemers aan het vraag & antwoord forum niet besluiten wat er wel of niet als item behandeld zal gaan worden.
Wij proberen op adviezen te geven of antwoorden die naar onze mening op basis van kennis, kunde en/of ervaring juist zijn.

U heeft de opmerking om uww telefoonnummer te verwijderen kennelijk en ook helaas genegeerd. De melding ervan op deze site betekent dat uw telefoonummer over de gehele wereld door iedereen die een i-net aansluiting heeft gezien kan worden en dus ook gebruikt, lees misbruikt.

Zagevent
door Zagevent - Jan 3, 2020 om 02:24
6 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar is er sprake van parallelimport uit een ander EU-land of geen EU-land geweest. En dan kan het vervelend worden om die claim te bewerkstelligen.

Meestal is vooraf op de (officiële) website van het bedrijf - in dit geval Samsung - te lezen welke Nederlandse bedrijven meedoen - onder die actie vallen - en als die naam van het bedrijf niet wordt genoemd, dan is het 'geen zuivere koffie' om daar uw aankoop te doen.

gerbera
door gerbera - Jan 6, 2020 om 11:18
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik pleit voor afschaffing van dit soort klant-onvriendelijke acties die vooral ouderen treft

Wist u dat ouderen best wel slim genoeg zijn en zich niet blindstaren op "gratis" of zgn geld terug acties.
Wist u dat dit soort acties van de fabrikant uit geregeld worden en niet door de verkoper.
Wist u dat de verkoper dit geld niet gaat voorschieten in de hoop dat ze het ooit van de fabrikant terug zien.
Wist u dat degelijke acties aan allerlei voorwaarden moet voldoen alvoor u geld ziet.
Wist u dat veel mensen deze niet of slecht gedeeltelijk lezen.
Wist u dat, gelet op de Engelsche communicatie, deze actie hier mogelijke niet van toepassing is.