Mail met inloggegevens ontvangen - wat nu? het deugt niet!
kennisgame, een website vol met spelfouten en winacties die zo nep zijn als het maar kan.
maar toch krijgen ze het voor elkaar om telefonisch abbonnementen af te sluiten met onwetende mensen.
vlotte babbel, en daar is hij dan een mailtje met inloggegevens, hoe ze het mailadres hebben gekregen is mij niet bekend. ik ben niet degene die ze gebeld hebben, ze hebben zover ik weet mijn vader gebelt.
het deugt niet. je krijgt een login daarmee kun je inloggen en je abbonnement opzeggen binnen 2 weken, het maandbedrag voor deze desbetreffende website bedraagt €39 per maand.
al bij het zoeken van de naam van het betreffende bedrijf al 4 recente klachten gevonden.
ik wil voorkomen dat mijn ouders ergens aan vastzitten, zojuist de site en mail goed doorgenomen opzoek naar kleine lettertjes die voor sluwe valsstrikken kunnen zorgen (u weet hoe het gaat met dit soort websites) daarom heb ik ook nog niet ingelogd op de betreffende website en vraag ik nu hier om advies.
als het mogelijk is om gewoon de mail te negeren hoor ik dit graag.
maar ik heb geen idee in hoeverre ze juridisch iets kunnen beginnen als er daadwerkelijk een abbonnement is wat niet betaald wordt.
Topantwoord
...warrig verhaal maar het gaat om je ouders... of?
ja mijn ouders, hun email adres.
zover ik weet is mijn vader gebeld en is er zaterdag een mail van deze zekere site in hun mailbox beland.
zover ik weet heeft de betreffende site niet hun betaal gegevens, maar in hoeverre dit bedrijf kan aantonen dat een abbonnement is afgesloten is ook niet duidelijk.
ik hoop met antwoorden uit te sluiten of juridisch gezien een abbonnement is afgesloten en of dat de ontvangen email veilig genegeerd kan worden zonder consequenties
Lullig, maar om nou de nadruk op die spelfouten te leggen.
Iets van "de pot verw...... " of zo ! ;-))
Nogal ja ;-)
Ze kunnen altijd een incasso starten en veel mensen schrikken daar zo van of hebben geen zin in het gezeik en betalen. Ik twijfel wat ik zelf zou doen, misschien toch een aangetekende brief sturen als ik een adres had of toch maar inloggen en proberen op te zeggen. Je kunt ook denken dat ze geen bewijs hebben en het afwachten maar dan moet je niet zenuwachtig worden van een incassobureau.
Geen idee hoe jong of oud je ouders zijn maar, denk toch dat een van je ouders heeft gereageerd per email, anders zou ik zo gauw niet weten hoe ze anders aan e-mail adres komen. Ik zou even niets doen: als er een abonnement is afgesloten hebben je ouders zoiets kennelijk zelf gedaan. Maar toch even goed kortsluiten met je ouders wat ze nu wel of niet serieus gedaan hebben. Als ze b.v. een mail krijgen dat er b.v. een incasso bureau hen benaderd: zou ik pas actie ondernemen. Kan je in hun PC kijken of waar ze ook gebruik van maken? Zie je ook gelijk of ze al dan niet gereageerd hebben op iets wat "leuk leek". Dus zowel emails en bankafschriften flink in de gaten houden.
In eider geval negeren en dus NIET inloggen en wel de e-mail doorzenden aan valse-email@fraudehelpdesk.nl opdat men dat kan nagaan bij de fraudehelpdesk en eventueel ook nadere actie kan initieren.
Let op, als u wel inlogt loopt u m.i. ook groot risico. Het wel inloggen geldt dan als bevestiuging in de ogen van degenen die hier misbruik van willen maken.
Ik wel de vraag of u met inloggegevens ook een wachtwoord van u zelf bedoelt dat er bij was. Het is op zich niet abnormaal dat ook bij phishing wordt aangegeven hoe in te loggen en dan zelf een wachtwoord aan te geven. En dar dan uiteraard ook zeker nooit doen als het niet vertrouwd is.
De e-mail in ieder geval wegzetten als spam/aanmelden als spam.
E-mail adressen zijn klaarblijkelijk vaal gemakkelijk te vinden, op dit moment heb ik in de soambox van één van mijn e-mail adressen soms wel 6 van dit soort e-mails met z.g. 'leuke aanbiedingen. Soms met zelfde inhoud, wel vanaf andere adressen.
Abonnement per telefoon afgesloten
Indien u door een verkoper telefonisch wordt benaderd voor het afsluiten van een abonnement, komt er alleen een abonnement tot stand als u de informatie na het gesprek schriftelijk heeft ontvangen en u in reactie daarop schriftelijk akkoord bent gegaan. Aan dit schriftelijkheidsvereiste kan ook worden voldaan via elektronische weg, met name via e-mail.
De eis geldt alleen voor abonnementen inzake het geregeld verrichten van diensten en tot het geregeld leveren van elektriciteit, water, gas en stadsverwarming. Abonnementen tot levering van zaken, zoals tijdschriften, vallen niet onder deze eis.
http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/abonnement-opzeggen;-hoe-en-wanneer/
Indien u zich wenst af te melden voor KennisGame dient u zich binnen de opzegtermijn het herroepingsformulier digitaal in te vullen. U dient zich in te loggen op uw persoonlijke pagina en hier vindt u het herroepingsformulier. Deze dient u dan ook in te vullen zodat u afmelding verwerkt kan worden. Afmelden kan enkel op deze manier.
https://www.kennisgame.com/veelgestelde-vragen
Koop er dan een voor hen, dan hoeven ze niet op te nemen als er een onbekende belt.
Voor onder de €50 kun je al een setje kopen.
https://www.kieskeurig.nl/telefoon/dect_telefoon
Kijk ook even of de provider nummerherkenning ondersteunt.
En als toch nog denkt dat je niets hoeft te doen, Lees deze ervaring:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/kennisgame
Nieuw op Vraag & Beantwoord
FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR
Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.
Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .
Waarom doet de Vomar hier niets mee ?
Lees meer
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Rolluik
Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer