Marc o'polo geeft geen geld retour
Op 10 juni heb ik een pakket teruggestuurd naar Marc o'polo. Ik zou 203 euro terug moeten krijgen. Echter heb ik tot op de dag van vandaag niets ontvangen. Op mails krijg ik geen reactie (enkel een automatisch antwoord) en als ik bel krijg ik een slecht Engels sprekende medewerker aan de telefoon die elke keer weer beloofd dat het opgelost wordt. Dit is nog steeds niet het geval. Hebben meer mensen dit meegemaakt, en hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat je je geld terug krijgt? Ik dacht dat Marc o polo een groot en bekend bedrijf was, en waar dus de kans op oplichting klein is. Maar als ik op trustpilot recensies lees ben ik niet de enige met dit probleem...
@laura, als ik zo de reviews eens lees: ik zou er niet vrolijk van worden. Heb je van te voren op deze site een check gedaan?
Hallo Laura4568 ,
als ik bel krijg ik een slecht Engels sprekende medewerker aan de telefoon
Marc O 'Polo is gevestigd in Duitsland , neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
1.2 Exploitant van de online shops en het klantloyaliteitsprogramma en uw wederpartij in deze overeenkomst is: Marc O‘Polo Einzelhandels GmbH, Hofgartenstraße 1, D83071 Stephanskirchen, Duitsland, ingeschreven in het handelsregister van het Amtsgericht Traunstein [rechtbank sectie kantongerecht] onder HRB 6720, vertegenwoordigd door de directie: Dieter Holzer, Maximilian Böck, Markus Staude-Skowronek, Duits btw-nummer: DE131177357 (hierna te noemen ‘MARC O’POLO’ of ‘wij’).
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
.
En dan toch ook maar weer dit (helaas): Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
En deze(de verwijzing naar ECC kreeg u al: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.
Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.
als er een fysiek adres in Nederland is, mail ze nog een keer, stel daarin dat je binnen 15 dagen je geld terug wil en dat je anders de vordering uit handen geeft, hierna zoek je een deurwaarder die de vordering gaat innen.
stuur dit ook per aangetekende brief en normale brief....
Een retourzending duurt over het algemeen maximaal 5 werkdagen. Zodra wij de retour/klacht hebben ontvangen, wordt u hiervan per e-mail op de hoogte gesteld. Als het antwoord ongewoon lang op zich laat wachten, volg dan eerst uw zending door uw zendingsnummer in te voeren of neem contact op met onze klantenservice.
https://www.marc-o-polo.com/de-de/static/faq#return
Heb je wel bericht gehad?
Als je in Duitsland iets bestelde gelden Duitse voorwaarden en regels.
Helaas is dit een NL forum met NL adviezen.
Weet niet of de terug betaal termijn daar anders is.
Ook hoef je bij Buitenlandse firma geen NL sprekende aan telefoon te verwachten.
Het zal niets helpen maar wanneer kijken en lezen mensen eerst eens wat voor een bedrijf het is, waar het is gevestigd en of zij ergens bij zijn aangesloten.
Wanneer ik op de trustpilot van deze site kijk, krijg je bijna tranen in je ogen. Mensen , let toch eens op bij WIE je iets besteld! In deze rubriek zie je de meest waanzinnige website namen genoemd worden! Hoe kom je er eigenlijk op? Veel mensen vragen eigenlijk zelf om problemen en kijken alleen naar de prijs, neem maar de persoon die 4 automatten bestelde voor zijn auto, dik betaalde en 4 miniaturen kreeg!
Weet u wel zeker dat het pakket daar is aangekomen? Controleer dit op het bonnetje van Post.nl (?) dat u heeft gekregen, daar staat de track en trace code op.
Hoi allemaal,
Bedankt voor de reacties.
Voor degene die zeggen dat ik mijn research had moeten doen.. Ik ben daar juist heel voorzichtig in. Mijn partner loopt al jaren in kleding van Marc o Polo. Dit is ook altijd goed gegaan. Als je op trustpilot etc leest zijn de negatieve reacties max 1 jaar oud. Dus dit is iets van de laatste tijd... Dit is de eerste keer dat wij problemen ervaren. Marc o Polo is een groot merk, net als Nike en Adidas, met veel fysieke winkels. Doen jullie ook eerst research voordat je bij Nike besteld? Denk het niet nee. Het is geen gekke alibaba site.. Het is een bekend wereldwijd merk, dat ook oa verkoopt via Zalando.
Voor de andere vragen. Het pakketje is daar aangekomen. In eerste instantie gaven ze aan dat de retour 6 weken kon duren. Maar dit is dus al langer. Ik ga morgen eens de vestiging in NL bellen en vragen of zij kunnen helpen. Bedankt :)
Bedankt voor de terugmelding, hoop dat het snel opgelost gaat worden. Veel suc6
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer