La
door Laura4568 Aug 4, 2021 om 23:08
Winkels & webshops

Marc o'polo geeft geen geld retour

Op 10 juni heb ik een pakket teruggestuurd naar Marc o'polo. Ik zou 203 euro terug moeten krijgen. Echter heb ik tot op de dag van vandaag niets ontvangen. Op mails krijg ik geen reactie (enkel een automatisch antwoord) en als ik bel krijg ik een slecht Engels sprekende medewerker aan de telefoon die elke keer weer beloofd dat het opgelost wordt. Dit is nog steeds niet het geval. Hebben meer mensen dit meegemaakt, en hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat je je geld terug krijgt? Ik dacht dat Marc o polo een groot en bekend bedrijf was, en waar dus de kans op oplichting klein is. Maar als ik op trustpilot recensies lees ben ik niet de enige met dit probleem...

5169 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2021 om 01:06
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@laura, als ik zo de reviews eens lees: ik zou er niet vrolijk van worden. Heb je van te voren op deze site een check gedaan?

https://www.reviews.nl/aanbieder/marc-opolo

marita5
door marita5 - Aug 5, 2021 om 07:17
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Laura4568 ,

als ik bel krijg ik een slecht Engels sprekende medewerker aan de telefoon

Marc O 'Polo is gevestigd in Duitsland , neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

1.2 Exploitant van de online shops en het klantloyaliteitsprogramma en uw wederpartij in deze overeenkomst is: Marc O‘Polo Einzelhandels GmbH, Hofgartenstraße 1, D83071 Stephanskirchen, Duitsland, ingeschreven in het handelsregister van het Amtsgericht Traunstein [rechtbank sectie kantongerecht] onder HRB 6720, vertegenwoordigd door de directie: Dieter Holzer, Maximilian Böck, Markus Staude-Skowronek, Duits btw-nummer: DE131177357 (hierna te noemen ‘MARC O’POLO’ of ‘wij’).

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2021 om 09:11
16885 Antwoorden / 202 Vragen

.

En dan toch ook maar weer dit  (helaas): Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

En deze(de verwijzing naar ECC kreeg u al:
Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.

Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.

1paul
door 1paul - Aug 5, 2021 om 09:18
3173 Antwoorden / 0 Vragen

als er een fysiek adres in Nederland is, mail ze nog een keer, stel daarin dat je binnen 15 dagen je geld terug wil en dat je anders de vordering uit handen geeft, hierna zoek je een deurwaarder die de vordering gaat innen.

stuur dit ook per aangetekende brief en normale brief....

panter22
door panter22 - Aug 5, 2021 om 17:02
6599 Antwoorden / Vragen

Een retourzending duurt over het algemeen maximaal 5 werkdagen. Zodra wij de retour/klacht hebben ontvangen, wordt u hiervan per e-mail op de hoogte gesteld. Als het antwoord ongewoon lang op zich laat wachten, volg dan eerst uw zending door uw zendingsnummer in te voeren of neem contact op met onze klantenservice.
https://www.marc-o-polo.com/de-de/static/faq#return

Heb je wel bericht gehad?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 6, 2021 om 09:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je  in Duitsland iets bestelde gelden Duitse voorwaarden en regels.

Helaas is dit een NL forum  met NL adviezen.
Weet niet  of de terug betaal termijn daar anders is.

Ook hoef je bij  Buitenlandse firma geen NL sprekende  aan telefoon te verwachten.

ka
door kassa2551 - Aug 6, 2021 om 11:18
22 Antwoorden / Vragen

Het zal niets helpen maar wanneer kijken en lezen mensen eerst eens wat voor een bedrijf het is, waar het is gevestigd en of zij ergens bij zijn aangesloten.
Wanneer ik op de trustpilot van deze site kijk, krijg je bijna tranen in je ogen. Mensen , let toch eens op bij WIE je iets besteld! In deze rubriek zie je de meest waanzinnige website namen genoemd worden! Hoe kom je er eigenlijk op? Veel mensen vragen eigenlijk zelf om problemen en kijken alleen naar de prijs, neem maar de persoon die 4 automatten bestelde voor zijn auto, dik betaalde en 4 miniaturen kreeg!

sira
door sira - Aug 6, 2021 om 14:45
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Weet u wel zeker dat het pakket daar is aangekomen? Controleer dit op het bonnetje van Post.nl (?) dat u heeft gekregen, daar staat de track en trace code op.

La
door Laura4568 - Aug 8, 2021 om 09:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi allemaal,
Bedankt voor de reacties.

Voor degene die zeggen dat ik mijn research had moeten doen.. Ik ben daar juist heel voorzichtig in. Mijn partner loopt al jaren in kleding van Marc o Polo. Dit is ook altijd goed gegaan. Als je op trustpilot etc leest zijn de negatieve reacties max 1 jaar oud. Dus dit is iets van de laatste tijd... Dit is de eerste keer dat wij problemen ervaren. Marc o Polo is een groot merk, net als Nike en Adidas, met veel fysieke winkels. Doen jullie ook eerst research voordat je bij Nike besteld? Denk het niet nee. Het is geen gekke alibaba site.. Het is een bekend wereldwijd merk, dat ook oa verkoopt via Zalando.

Voor de andere vragen. Het pakketje is daar aangekomen. In eerste instantie gaven ze aan dat de retour 6 weken kon duren. Maar dit is dus al langer. Ik ga morgen eens de vestiging in NL bellen en vragen of zij kunnen helpen. Bedankt :)

gerbera
door gerbera Aug 8, 2021 om 10:52
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de terugmelding, hoop dat het snel opgelost gaat worden. Veel suc6