mg
door mg.domingo Jul 23, 2017 om 19:00
Winkels & webshops

Ongeldige cd-key ontvangen

Geachte heren / dame,

een vraagje welke vervolgstap ik het beste kan ondernemen. Het probleem is als volgt:

Op 21 juni heb ik bij "CJS CD Keys" een computerspel gekocht, ik koop opzich al jaren spellen via deze website en zeer zelden problemen gehad en als er problemen waren was dit binnen een paar dagen opgelost. Het betreft een website waarbij je alleen digitaal de "CD key" voor een spel ontvangt die je dan vervolgens bij b.v. Steam kan activeren.
Maar goed even terug, 21 juni heb ik dat spel gekocht en de cd key ontvangen, wanneer ik deze bij steam probeerde te activeren kreeg ik echter de melding dat dit cd key al in gebruik was. Kortom ik kan er niks mee, ik heb hierover vervolgens contact opgezocht bij CJS CD Keys en rond 22 juni ze voorzien van het gevraagde bewijs dat het probleem bij de cd key lag. Ik krijg vervolgens het volgende antwoord:

This issue has been reported. The supplier has been provided the info and asked that the problem be investigated and resolved in the quickest possible time.

Please be patient, we will contact you as soon as the supplier responds, although we may simply refund you. Unfortunately, we cannot replace or refund until the supplier has confirmed the issue.

Kortom ze gaan ermee aan de slag ... maar moeten dit eerst met de leverancier controleren / afhandelen. Dat was dus 22 juni. Vervolgens tijd niks gehoord en op 26 juni nog maar eens gevraagd hoe het ervoor staat. Krijg alleen te horen dat het hun spijt en dat ze er nog mee bezig zijn. Vervolgens was ik toch zelf even op vakantie dus niks ondernomen, vorige week (17 juli) nog een mailtje gestuurd kreeg toen het antwoord dat het hun hoogste prioriteit heeft en dat ik spoedig antwoord zou moeten verwachten ... dat was week geleden. Hebben jullie een advies wat ik eventueel nog meer zou kunnen ondernemen aan stappen ? het lijkt mij een geval dat zij wachten op leverancier waar ik als klant in principe niks mee te maken heb ?

1882 5 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 23, 2017 om 20:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klagen via Trustpilot.com misschien, ze zitten in Belize dus veel valt er niet simpel te ondernemen ben ik bang.

ha
door harold vd waaij - Jul 23, 2017 om 20:04
2 Antwoorden / Vragen

Ze leveren juist goedkoop spellen, doordat ze die veelal kopen vanuit bundels om het weer voor meer door te verkopen (vaak krijgen ze die sleutels van derden, en die personen proberen bedrijven als CJS soms te scammen) en wat nu waarschijnlijk gebeurd is, en waardoor het wel wachten is. Want ze gaan echt geen nieuwe kopie voor je kopen voor het volle bedrag in de winkel.
Ook kan het gebeuren dat er fraudeleus word gekocht en verkocht met gestolen credit card gegevens waardoor je soms wel een key kan activeren, maar alsnog later word gecancelled door steam.

Hier een ervaring met iemand over CJS. https://www.youtube.com/watch?v=kX9qloxLKpk
En een officiele reactie van Valve dat ze CJS niet erkennen, http://puu.sh/mzboo/b4b9de2b4c.png

Je hebt in feite geen poot op te staan bij dit soort winkels, en een kwestie van geluk als ze je nog wel terug betalen of een nieuwe key geven.

marita5
door marita5 - Jul 23, 2017 om 20:09
11545 Antwoorden / 15 Vragen

De link van @Harold VD Waaij , klik op de rode regels .

Hier een ervaring met iemand over CJS  https://www.youtube.com/watch?v=kX9qloxLKpk

En een officiele reactie van Valve dat ze CJS niet erkennen , http://puu.sh/mzboo/b4b9de2b4c.png

Ge
door Genee - Jul 23, 2017 om 21:32
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zou ook eens de klantenservice, als ze die hebben, van het betreffende spel kunnen mailen.
U kunt een kopie van de aankoop-mail van de cd-key dan als bewijs meesturen.
Je weet niet bij wie de fout zit en u kunt wel blijven wachten, zou via deze weg ook proberen tot een oplossing te komen.

ha
door harold vd waaij Jul 23, 2017 om 22:24
2 Antwoorden / Vragen

Eerst komt CJS (die al zijn spellen haalt via andere personen, die zij weer halen van bundelsites) daar tussen zit de hele winkel met spellen genaamd Steam, en dan komen de desbetreffende makers van de spellen. Dat zijn 4-5 partijen, waar de makers van de spellen, geen enkele rol in spelen noch zullen de meeste zich niet verantwoordelijk voelen (misschien enkele op goodwill). Integendeel zullen veel van de makers zulke bedrijven als CJS haten, want ipv volle winst te maken op hun spellen worden ze voor een fractie van het volle bedrag verkocht door bedrijven die winst willen maken op hun spellen.

De verkoop in bundels, stellen game liefhebbers tijdelijk in staat, spellen goedkoop te kunnen kopen, zulke bedrijven maken er echter misbruik van. In feite kan je het net zo vergelijken als die bedrijven die concert tickets doorverkopen.
Op zich zijn bedrijven als CJS nog net niet illegaal maar is wel erg grijs en zit er dicht tegenaan. Er worden in zulke winkels geen spellen voor volle bedragen verkocht maar voor enkele euro's wat normaal soms voor 10, 25 of 50 euro verkocht word in Steam zelf, dat is voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ik heb 5100 spellen op Steam, en weet hoe het hele handeltje in mekaar steekt, en als je goedkoop spellen wilt kan je beter gewoon zelf zulke bundels gelijk kopen, tegen extra betaling spellen met kopersbescherming kopen op Kinguin of G2a of soms toch die paar euro verliezen nemen.

ha
door harold vd waaij - Jul 23, 2017 om 22:56
2 Antwoorden / Vragen

http://www.meerdanpixels.nl/hoe-werken-key-resellers-zoals-g2a-en-kinguin/

Hier word het ook nog wat duidelijker uitgelegd, waarom zulke bedrijven als CJS nogal schimmig zijn en hoe ze werken.