ja
door jacjoh58 Oct 21, 2024 om 13:19
Winkels & webshops

Ongevraagd “afspraken” van vreemden in mijn agenda

Vandaag zie ik opnieuw dat er een dagenlange "afspraak" in mijn Outlook agenda staat van een vreemde. Weigeren van de afspraak lukt niet. Dan komt er een bericht dat verzenden van het antwoord mislukt is. Die "afspraak" gaat vergezeld van een mail. Deze keer is de afzender Bert Kortwijk en zet hij in mijn agenda: Zonnepanelen veel goedkoper dan vorig jaar. Dit staat van 21 oktober t/m 30 oktober in mijn agenda.
Ik snap niet hoe het kan dat iemand zo maar iets in mijn agenda kan zetten zonder toestemming. Is er iets wat ik kan doen om dit te voorkomen/stoppen?

3188 4 Rapporteer
Hi
door Hildavw61 - Oct 21, 2024 om 13:33
2 Antwoorden / Vragen

Hallo Jacjoh58,
dat heb ik ook gehad, dit kwam vanuit m'n ongewenste mail. Ik heb iets veranderd bij de instellingen om geen afspraken vanuit de mail naar m'n agenda te zetten.

Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb maar je zou even in je instellingen en desnoods via Google kunnen opzoeken.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 21, 2024 om 14:00
7385 Antwoorden / 3 Vragen

Als mail en afspraak bij elkaar horen zou u om te beginnen de mail bij ongewenst kunnen plaatsen en zien of dat voldoende is.

Mabelle
door Mabelle - Oct 21, 2024 om 14:15
640 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet wat wijzigen bij de instellingen.

Instructies voor de klassieke versie van Webversie van Outlook
Selecteer boven aan de pagina Instellingen Instellingen.
Selecteer Opties of E-mail.
Selecteer op de linker sidebar Agenda > Gebeurtenissen uit e-mailberichten.
Voer een van de volgende handelingen uit:
Kies Geen gebeurtenissen aan mijn agenda vanuit e-mail toevoegen als u Gebeurtenissen uit e-mails wilt uitschakelen.

Aangezien ik niet weet welke Outlookversie je gebruikt, ook nog een link voor een andere manier om gebeurtenissen uit te schakelen Gebeurtenissen in- of uitschakelen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 23, 2024 om 12:09
16987 Antwoorden / 202 Vragen

Men kan van afstand u uitnodigen voor iets en dat dan ook in uw outlook agenda plaatsen. Het is dan wel zo dat de uitnodiging met daaraan gekoppelde afspraak melding gedaan moet zijn door iemand resp. vanuit een organisatie waar u beknd mee bent. Is dat niet zo, dan is het een kwestie van de e-mail wegzetten als spam en de agendafspraak verwijderen.

U kunt naar mijn mening dit ook melden bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en gelet op de inhoud zelfs bij https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/