Geraldd
door Geraldd Jul 11, 2023 om 21:28
Winkels & webshops

Plus Rocky Road Fairtrade cacao

Helaas zeer ontevreden over dit uiterst misleidende product. Het gaat om een browie-achtige rocky road cake die tezamen met daadwerkelijke brownie in het schap ligt. Van dit product met naam 'cacao' op etiket en uiterlijk van chocola. Echter bij thuiskomen blijkt er 3g cacao in 100g product te zitten(?). Smaakt naar puur suiker en dat is geen verassing als ik naar de ingredienten kijk. Suiker op suiker op suiker. Cacao 5% op 60procent van vulsubstantie. Er zit dus 6g cacao in mijn hele aankoop van 200g Rocky Road? Dit is belachelijk en verwacht ik niet van Plus producten.

2502 14 Rapporteer
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 11, 2023 om 21:40
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerald ,

Heeft u nog een vraag voor ons?

Hoe duur was de cake als ik vragen mag?

Ik probeer ook wel eens producten ,die er lekker uitzien, maar achteraf onsmakelijk bleken......;<))

Me
door Meindo Jul 13, 2023 om 10:52
64 Antwoorden / Vragen

?

Thecla58
door Thecla58 - Jul 11, 2023 om 21:40
862 Antwoorden / 3 Vragen

Ja en? Je vraag is?

Laat het een leerpunt zijn en lees voortaan eerst het etiket dat kan je ergernis thuis schelen

ne
door neodutchio - Jul 11, 2023 om 22:02
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat verwacht u dan van Plus producten? Plus is de naam van de supermarkt die, zoals zo vele supermarkten, onder eigen logo bestaande producten aanbieden.

rj
door rjw - Jul 11, 2023 om 22:04
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Als er 50% cacao in zou zitten is het echt niet meer lekker. Als je chocolademelk maakt is de hoeveelheid cacao ook niet zo heel veel t.o.v. hoeveelheid melk. 1 theelepel (=2 ml) cacao op 200ml melk. Dus 1%.

pino123
door pino123 - Jul 12, 2023 om 09:29
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Joh, koop je een andere cake.
Wij kunnen er niets aan veranderen, mocht het zo tegenvallen neem dan contact op met de Plus

mo
door mof - Jul 12, 2023 om 11:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Om chocola te mogen heten moet er, meen ik, 30% cacao  in zijn verwerkt. Daaronder is het geen chocola maar bijvoorbeeld cacao fantasie (vaak bij chocolade hagelslag het geval).

Echter, het gaat er om hoe een en ander op de verpakking staat: staat er, bereid met cacao, bevat cacao, of zo. Dan had u vooraf de ingredienten lijst moeten raadplegen, want dan
hebben ze gewoon goed aangegeven. TEnslotte mag je vruchtensap waar 5 % suiker in zit ook niet als "suikervrij" aanbieden. Ook 5% betekent dat het als ingredient is verwerkt.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 12, 2023 om 12:01
175 Antwoorden / Vragen

Alleen noemen ze het dus geen chocola ;)

https://www.plus.nl/product/plus-rocky-road-fairtrade-cacao-stuk-1-stuks-919778

rj
door rjw Jul 12, 2023 om 12:39
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is als je chocoladerepen koopt. Een cake met 30% cacao is niet te eten.

jewee
door jewee - Jul 12, 2023 om 11:58
62 Antwoorden / Vragen

Mss.in vervolg in de winkel het etiket lezen!!!

Ozymandias
door Ozymandias - Jul 12, 2023 om 12:04
175 Antwoorden / Vragen

Er is niets misleidends aan. De ingredienten staan op de verpakking. Cacao is bitter en wordt daarom spaarzaam gebruikt en Rocky Road bestaat voornamelijk uit deeg en andere ingredienten. Het is eerder dat jij je verwachtingen moet bijstellen.

ze
door zeemannetje - Jul 12, 2023 om 12:07
121 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is iets van zo goed als alle produkten. De grote voorkant zegt niet veel, alleen de kleine lettertjes met ingredienten geven de echte informatie.

ka
door kaartendraak - Jul 12, 2023 om 13:23
184 Antwoorden / 2 Vragen

Niet zo vreemd. Fabrikanten willen het allemaal zo goedkoop mogelijk maken met de illusie van smaak. Maar als je kijkt naar een recept om zelf brownies te maken dan zit dat ook boordevol (poeder)suiker. Het is 1 van de meest zoete chocoladecakjes die je maar kan maken en dan gebruik je nog echte ingrediënten. Ik vind het smerig, veel te zoet, zoveel dat je nog kiespijn krijgt met een kunstgebit......

pr
door prikker - Jul 12, 2023 om 14:10
15 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals je zelf aangeeft stond 't op de verpakking, dus kan van misleiding geen sprake zijn.

De naam cacao in de productnaam is inderdaad wel op het randje van misleiding, maar 5% is nog steeds cacao... wel schandalig, niet misleiding.

Gewoon niet kopen dus...

Gaat trouwens op héél veel producten in de supermarkt op.

ko
door koste441 - Jul 12, 2023 om 14:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

Plus rocky road fairtrade cacao = dat de cacao fairtrade is en dus voldoet aan de norm voor eerlijke handel. Daarnaast staat er dat de topping 5% magere cacaopoeder bevat.

Wat al is gesuggereerd: contact zoeken met plus klantenservice

Ozymandias
door Ozymandias Jul 13, 2023 om 13:15
175 Antwoorden / Vragen

En wat verwacht jij dat de klantenservice hier mee gaat doen? Er is helemaal geen sprake van misleiding.

ju
door juliomariner - Jul 12, 2023 om 14:54
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij hoef er geen minimum percentage cacao in te zitten om het op het etiket te mogen zetten. Als het erin zit mag (moet) je dat op etiket zetten. Behalve als het een hulpstof die nodig is voor het productieproces waar geen sporen meer van te vinden zijn in het eindproduct
Zo zijn er steeds meer producten waar maar een minimale hoeveelheid duur ingrediënt in wordt gedaan maar wel groot op het etiket staat.
Had gisteren een smoothie waar groot op stond kiwi, komkommer en nog meer gezonde vruchten terwijl het grootste deel appelsap was en maar 1,5% Kiwi en 2 schijfjes komkommer

rj
door rjw Jul 13, 2023 om 19:12
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Het zou natuurlijk best wel raar zijn als een wetgever zich met recepten gaat bemoeien....

En vwb die kiwi: zelfs zo'n klein beetje overheerst al in de smaak. Als je meer doet krijg je een overdosis kiwi. Uiteindelijk gaat het er bij de samenstelling om dat de verhoudingen kloppen. Je zou een punt hebben als er kiwi staat en het alleen maar een kiwismaakstof is.

ju
door juliomariner Jul 13, 2023 om 20:08
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Laat ik u uit de droom helpen. Dat is de niet de reden dat de industrie er zo weinig in doet. Die doen het puur om de kosten.
Wist u dat bijvoorbeeld in petto uit een potje maar een paar blaadjes verse basilicum zit. De rest is het goedkopere peterselie en kaas ( vanwege de natuurlijke smaskcersterkers) als u meer hierover wilt weten zoek op YouTube naar besseresser ( is wel in het Duits).
Hierbij verklapt een Duitsevoormslig levensmiddelen ontwikkelaar en kok de trips van de industrie. Daarbij de wetgever bemoeid zich zeker wel met de receptuur. Zo zijn bepaalde stoffen niet yoegestaan in bepaalde levensmiddelen en mag als er minder dan een bepaalde hoeveelheid van een grondstof in zit een bepaalde naam niet gegeven worden.

rj
door rjw - Jul 15, 2023 om 09:59
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb het product gisteren even bekeken bij de Plus. Op de verpakking gaat het erom dat er Fairtrade cacao is gebruikt. Als je kunt aantonen dat dat niet klopt heb je een punt. Als het wel klopt kan dit topic gesloten worden.