Ma
door Mausku Feb 5, 2018 om 15:15
Winkels & webshops
Post nl status afgeleverd pakket niet ontvangen

Ik heb iets meer als een week geleden  een pakket laten bezorgen met een trui die retour moest.
en via track en trace zag ik dat deze dinsdag 24-10 afgeleverd was.
ik heb daarna contact gehad met de winkel omdat ik mijn geld nog steeds niet terug gehad had en zij vertelde me niets ontvangen te hebben.
het pakket was om 10:25 afgeleverd maar de winkel was om 1100uur pas open.
een medewerktster is in de omgeveing bij andere winkels nog wezen informeren of het pakket daar niet afgegeven was.
dit zonder resultaat.
nu heb ik contact gehad met postnl en zij zeggen dat ze niets kunnen doen omdat ik het niet verzekerd verzonden heb.
ze kunnen/willen ook niet achterhalen wie het pakket daar bezorgd zou hebben?
Dit zodat ik zou kunnen vraen waar die en of die het pakket afgegeven heeft.
dit kon ook niet omdat het niet verzekerd verzonden was.
ben ik nu dus gewoon mijn pakket en geld kwijt?
rechtsbijstand kan niets voor me doen omdat het bedrag van €135 te laag is van het pakket.

8447 11 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 5, 2018 om 15:20
509 Antwoorden / Vragen

Misschien heeft de firma de retourzending nog niet verwerkt in het systeem.Terugbetaling duurt vaak een paar weken.

ne
door neodutchio - Feb 5, 2018 om 15:29
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Is er wel getekend voor ontvangst?

Cookies
door Cookies - Feb 5, 2018 om 15:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het zou https://barrows.nl sieren als zij toch je geld terug storten, want aan het verzendbewijs is te zien dat jij het netjes geretourneerd hebt.

24 januari bedoel je.

zag ik dat deze dinsdag 24-10 afgeleverd was.

Ma
door Mausku - Feb 5, 2018 om 15:47
6 Antwoorden / 1 Vragen

24-1 idd

Ma
door Mausku - Feb 5, 2018 om 15:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

Er is niet getekend . Omdat het normale verzending is.

Ma
door Mausku - Feb 5, 2018 om 15:49
6 Antwoorden / 1 Vragen

De retourzending is niet aangekomen dus er kan niets verwerkt worden.

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2018 om 16:28
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@mausku, heb ze een mailtje gestuurd met je Topic. Misschien dat ze kunnen zien dat je terug zending is bezorgd. En wat flexibel zijn? Hoop ik voor je. Succes.

Ma
door Mausku - Feb 5, 2018 om 17:28
6 Antwoorden / 1 Vragen

Net contact gehad met de winkel.En ze hebben camera beelden  van de bezorger die met het pakket aan komt lopen en omdat de winkel gesloten was weer weg loopt met het pakket.
De bezorger geeft aan dat hij het al gescand had in zijn bus en niet terug gescand heeft vandaar dat de status op bezorgt is blijven staan.
Hij heeft het aan een collega gegeven heeft om terug naar het depot van post nl te brengen.
een naam van die persoon heeft hij echter niet .
Een beetje vreemd verhaal van de bezorger maar gezien er camera beelden zijn word dus overwogen aangifte te doen tegen deze persoon.

Hetnis alleen nog even afwachten wat post nl hiermee doet.
“Post nl “trekt zich wel overal vanaf hebben ze al aangegeven
en laat verder erg lang op een reactie wachten.

word vervolgt..

tenormin
door tenormin Feb 5, 2018 om 19:39
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Even nieuwsgierig: hebben ze jou benaderd of? Benieuwd of dit dan door mijn mailtje komt?

Ma
door Mausku - Mar 2, 2018 om 09:51
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nou Post NL neemt geen enkele verantwoording.
Ondanks dat er aangegeven dat een bezorger van Post NL  op camera beelden te zien is met mijn pakketje.
en weer vrolijk weg loopt waarna hetnpakket spoorloos is.
komende week zal er aangifte gedaan worden tegen de bezorger.
ik ben bang dat er niets uit zal komen ook al hebben ze camera beelden van de dief .
dus als je makkelijk gratis pakjes wil hebben solliciteer bij Post NL alles wat niet aangetekend is kan je zo mee naar huis nemen.
post NL doet hier toch niets tegen.
en blijkbaar kan je dat zelf ook niet.

ik ben benieuwd wat er met de aangifte gebeurd....
word vervolgd ...

hutch
door hutch Mar 2, 2018 om 17:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"ik ben benieuwd wat er met de aangifte gebeurd...."

Daar wordt helemaal niets mee gedaan, niet door de politie en al helemaal niet door PostNL.
Het is al vele jaren bekend dat er bij PostNL gestolen wordt als de raven. En altijd wordt er een zogenaamd 'onderzoek' ingesteld door PostNL en wel vreemd dat daar nooit wat uitkomt. Het is gewoon een afweging van kosten: een onderzoek is duurder dan een vergoeding, uiteraard alléén bij een aangetekende verzending.

Ma
door Mausku - Mar 2, 2018 om 09:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ps. Ik heb van de winkel. Barrows een tegoedbon van €50 als compensatie gehad.
voor de slechte service vannPost NL
super netjes :)

gerbera
door gerbera Mar 2, 2018 om 14:18
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Fijn dat het zo netjes is opgelost. bedankt voor het melden.

diumenge
door diumenge Mar 2, 2018 om 16:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een tegoedbon naast je geld terug? Of een tegoedbon als goedmaker omdat je je geld niet terug krijgt?

P.s. Dit lijkt mij een mooie voor de Belbus.

re
door resel - Mar 2, 2018 om 14:40
6 Antwoorden / 6 Vragen

Een pluim voor post nl. Zegt het voort!!! Onbetrouwbaar is mijn mening.
Jammer dat ze die medewerker niet willen achterhalen want dat is de rotte appel ! Tot die tijd , k....t post nl!!