po
door postnl Apr 23, 2021 om 11:44
Winkels & webshops

POSTNL

Speelgoed besteld in US Op de factuur shippingskosten betaald.
Pakket werd door Postnl bezorgd, maar ik moest opnieuw inklaringskosten betalen.Heb Postnl om terugbetaling gevraagd maar hier wordt niet aan tegemoetgekomen. Is dit juist of heb ik recht op terugbetaling. m.v.g.

2817 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2021 om 11:51
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u met het betalen van 'shippingskosten' uitsluiten de transport/verzendkosten heeft betaalt en niet de kosten m.b.t. inklaring/BTW. U heeft dan geen recht op terugbelaling aangezien die niet zijn aangerekend via de factuur.
Ik kom zo nog even bij u terug.

Zie ter toelichting deze info https://www.postnl.nl/klantenservice/buitenland/inklaringskosten/wanneer-betalen/  en dan vooral: waarom betaalt de afzender geen ....  en deze https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/moet-ik-betalen-voor-de-invoer-van-mijn-pakket

Donuts
door Donuts - Apr 23, 2021 om 12:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Shippingkosten zijn heel wat anders dan inklaringskosten. Dus nee, u heeft geen recht op terug betaling.

gerbera
door gerbera - Apr 23, 2021 om 12:15
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Shippingskosten zijn betaald voor het vervoer van het pakket. Inklaringskosten (douane afhandeling) worden berekend indien het pakket van buiten de EU wordt ingevoerd en dient door de ontvanger betaald te worden. U heeft dus geen recht op teruggave omdat deze kosten reeds door PostNL zijn voorgeschoten cq betaald.

rj
door rjw - Apr 23, 2021 om 12:47
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien is het voor sommige mensen beter om maar weer gewoon in Nederland te gaan kopen. Liefst in een stenen winkel.

pe
door pebk - Apr 23, 2021 om 16:45
583 Antwoorden / 0 Vragen

U betaalt inderdaad niet opnieuw inklaringskosten. Helaas is het zo dat de douane inklaringskosten kan heffen voor bestelde producten. Vanaf een x bedrag gebeurt dat regelmatig. Dit zijn kosten die postnl al voor u betaalt heeft, omdat u iets besteld heeft. Wel zo netjes om dat terug te betalen. Als u het niet wilt betalen kunt u het pakketje weigeren. Uw keus.

PostNL is daar heel duidelijk over: https://www.postnl.nl/klantenservice/buitenland/inklaringskosten/wanneer-betalen/

Z
elfde link als Hermietkreeft zie ik. Anyway...

le
door leenpres - Apr 28, 2021 om 12:15
79 Antwoorden / 7 Vragen

Als u in het buitenland koop moet alles boven ( ongeveer ) 25€ invoer rechten betalen

mo
door mof - Apr 28, 2021 om 12:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat is juist. Shipping is verzending, inklaring heeft met douane en invoerrechten te maken. Vanaf een totaal van €22,= voor de
waarde van het pakket én de verzendkosten ( ook daarover betaalt u invoerrechten) moet u inklaringskosten betalen.

als u voor 15€ speelgoedkoopt en 10€ verzendkosten betaalt kunt nogeen rekening van de douane verwachten, die door post nl is voldaan.

mo
door mof - Apr 28, 2021 om 12:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En een pakket weigeren betekent datu nog steeds verplicht bent de invoerrechten af te dragen.

1paul
door 1paul - Apr 29, 2021 om 09:11
3173 Antwoorden / 0 Vragen

nee, heb je geen recht op....