Postorderbedrijven
Goedendag,
mijn moeder is afgelopen september overleden en heeft in haar leven bij postorderbedrijven besteld.
we hebben al deze postorderbedrijven bericht te stoppen met toesturen van catalogi.
Om de een of andere reden ontvang ik, haar dochter, de catalogi nu op mijn eigen adres geadresseerd aan mijn moeder! Ik vind het naast ongepast ook nogal confronterend.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?
Met vriendelijke groet,
Nynb
Simpel, ongefrankeerd terugsturen met de vraag uw adres te schrappen, en de belofte dat u elke volgende post ongefrankeerd met 9 kilo kranten, folders en andere goedbedoelde zooi naar ze terugstuurt. Wie niet horen/lezen wil, moet maar voelen.
Hoe dat in zijn werk gaat? Als u dan meerdere catalogi van verschillende postorderbedrijven, gericht aan uw moeder, op uw adres ontvangt, moet u toch zelf een fout gemaakt hebben bij de berichtgeving inzake het overlijden van uw moeder.
Stuur ze nog eens een mailtje.
Terzijde Ik dacht dat er allang geen papieren catalogi meer verzonden werden. Ronduit zonde van het papier en het geld.
Blijkbaar is er iets fout gegaan. Lijkt mij het handigst/snelst om telefonisch contact op te nemen met de betreffende postorderbedrijven. Laat ze het volledige account van je moeder verwijderen om te voorkomen dat op haar klantnr. (bijv. bij weggooien catalogus) nog allerlei zaken besteld kunnen worden.
Op iedere zending staan codes.
Neem die codes over en stuur een e-mail naar het contactadres, dat de geadresseerde overleden is. Binnen drie weken verwerkingstijd bent u dan van alle toezendingen af!
@nynb,
Zoals het zich laat aanzien heeft er alleen een adreswijziging plaatsgevonden en geen annulering.
U heeft bij alle bedrijven waarschijnlijk dezelfde tekst gebruikt waarmee te verklaren zou zijn waarom zij de catalogi nu naar uw adres sturen, van toeval zal geen sprake (kunnen) zijn.
U zult nogmaals contact moeten opnemen met deze bedrijven om de zendingen echt te stoppen.
Neem telefonisch contact op met de klantenservice en zorg er voor dat u de huidige adressering en klantnummer bij de hand heeft.
Toen mijn invalide moeder kwam te overlijden heb ik ook geprobeerd om van die zooi af te komen. Mijn moeder bestelde daar (bij Klingel) haar kleding omdat het vaak te moeilijk was om naar een stenen winkel te gaan.
Heb toen telefonisch willen doorgeven om te stoppen met het toezenden van catalogi maar kreeg te horen dat ze dat alleen deden na het ontvangen van een kopie van de overlijdensakte. Dit ging mij te ver, wat moeten zij met zo'n akte en heb gezegd dat ik al die zooi dan maar gewoon terug ging sturen op hun kosten.
Heb gelukkig nooit mijn eigen adres doorgegeven.
Inderdaad bezopen om een kopie van overlijdensakte naar zo'n shop te moeten sturen. Maar was/is het bij Klingel dan niet mogelijk om gewoon via de mail / contactformulier die catalogus stop te zetten?
Mijn moeder had geen internet en om mijn eigen email te gebruiken nou nee bij dit soort bedrijven niet. Dit soort bedrijven doet erg moeilijk als je ervan af wilt komen. Ook als je het contact formulier wilt gebruiken moet je een correspondentie adres opgeven en ja je raad het wel......
Hoe heb je het bij die bedrijven aangegeven dat je moeder is overleden? Hoe komen ze aan jouw adres? Een paar jaar terug heb ik hetzelfde meegemaakt (mijn moeder was een fanatieke postorderconsument omdat ze veel werkte en een hekel aan winkelen had) en met een paar telefoontjes was het allemaal geregeld.
Mijn zwager, die niet bekend is om zijn subtiliteit, heeft een adreswijziging gestuurd met als adres de begraafplaats.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer