Ny
door Nynb May 7, 2017 om 12:44
Winkels & webshops

Postorderbedrijven

Goedendag,

mijn moeder is afgelopen september overleden en heeft in haar leven bij postorderbedrijven besteld.

we hebben al deze postorderbedrijven bericht te stoppen met toesturen van catalogi.

Om de een of andere reden ontvang ik, haar dochter, de catalogi nu op mijn eigen adres geadresseerd aan mijn moeder! Ik vind het naast ongepast ook nogal confronterend.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?

Met vriendelijke groet,

Nynb

2486 9 Rapporteer

fa
door familyman - May 7, 2017 om 12:47
888 Antwoorden / 1 Vragen

Simpel, ongefrankeerd terugsturen met de vraag uw adres te schrappen, en de belofte dat u elke volgende post ongefrankeerd met 9 kilo kranten, folders en andere goedbedoelde zooi naar ze terugstuurt. Wie niet horen/lezen wil, moet maar voelen.

tijger1
door tijger1 - May 7, 2017 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe dat in zijn werk gaat? Als u dan meerdere catalogi van verschillende postorderbedrijven, gericht aan uw moeder, op uw adres ontvangt, moet u toch zelf een fout gemaakt hebben bij de berichtgeving inzake het overlijden van uw moeder.

Stuur ze nog eens een mailtje.

marita5
door marita5 - May 7, 2017 om 13:00
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nynb ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.postfilter.nl/

Cookies
door Cookies - May 7, 2017 om 13:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Terzijde Ik dacht dat er allang geen papieren catalogi meer verzonden werden. Ronduit zonde van het papier en het geld.

Blijkbaar is er iets fout gegaan. Lijkt mij het handigst/snelst om telefonisch contact op te nemen met de betreffende postorderbedrijven. Laat ze het volledige account van je moeder verwijderen om te voorkomen dat op haar klantnr. (bijv. bij weggooien catalogus) nog allerlei zaken besteld kunnen worden.

hansje klein
door hansje klein - May 7, 2017 om 13:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Op iedere zending staan codes.

Neem die codes over en stuur een e-mail naar het contactadres, dat de geadresseerde overleden is. Binnen drie weken verwerkingstijd bent u dan van alle toezendingen af!

me
door mein33 - May 7, 2017 om 13:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@nynb,

Zoals het zich laat aanzien heeft er alleen een adreswijziging plaatsgevonden en geen annulering.
U heeft bij alle bedrijven waarschijnlijk dezelfde tekst gebruikt waarmee te verklaren zou zijn waarom zij de catalogi nu naar uw adres sturen, van toeval zal geen sprake (kunnen) zijn.
U zult nogmaals contact moeten opnemen met deze bedrijven om de zendingen echt te stoppen.
Neem telefonisch contact op met de klantenservice en zorg er voor dat u de huidige adressering en klantnummer bij de hand heeft.

Gr
door Grunn1 - May 7, 2017 om 16:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Toen mijn invalide moeder kwam te overlijden heb ik ook geprobeerd om van die zooi af te komen. Mijn moeder bestelde daar (bij Klingel) haar kleding omdat het vaak te moeilijk was om naar een stenen winkel te gaan.
Heb toen telefonisch willen doorgeven om te stoppen met het toezenden van catalogi maar kreeg te horen dat ze dat alleen deden na het ontvangen van een kopie van de overlijdensakte. Dit ging mij te ver, wat moeten zij met zo'n akte en heb gezegd dat ik al die zooi dan maar gewoon terug ging sturen op hun kosten.
Heb gelukkig nooit mijn eigen adres doorgegeven.

Cookies
door Cookies May 7, 2017 om 16:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad bezopen om een kopie van overlijdensakte naar zo'n shop te moeten sturen. Maar was/is het bij Klingel dan niet mogelijk om gewoon via de mail / contactformulier die catalogus stop te zetten?

Gr
door Grunn1 May 7, 2017 om 17:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Mijn moeder had geen internet en om mijn eigen email te gebruiken nou nee bij dit soort bedrijven niet. Dit soort bedrijven doet erg moeilijk als je ervan af wilt komen. Ook als je het contact formulier wilt gebruiken moet je een correspondentie adres opgeven en ja je raad het wel......

jo
door jorisw - May 7, 2017 om 16:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe heb je het bij die bedrijven aangegeven dat je moeder is overleden? Hoe komen ze aan jouw adres? Een paar jaar terug heb ik hetzelfde meegemaakt (mijn moeder was een fanatieke postorderconsument omdat ze veel werkte en een hekel aan winkelen had) en met een paar telefoontjes was het allemaal geregeld.

costnix
door costnix - May 7, 2017 om 19:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn zwager, die niet bekend is om zijn subtiliteit, heeft een adreswijziging gestuurd met als adres de begraafplaats.