rv
door rvanbreugel Oct 5, 2005 om 14:48
Winkels & webshops

Prijsvergelijking

Ik koop regelmatig bij verschillende winkels en bewaar de bonnetjes. Nu wil ik de prijzen van de producten graag in een programma zetten zodat ik weet welke winkel het goedkoopste is.                          Zodat ik niet steeds hoef te zoeken, maar zo op mijn pc van tevoren kan zien wat ik waar moet halen.                                               Weet iemand of zo'n programma bestaat en zo ja waar ik dat kan krijgen?

3679 12 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Oct 5, 2005 om 14:57
573 Antwoorden / 0 Vragen

Het mooiste is dat je dat zelf maakt, Access is waarschijnlijk te hoog gegrepen maar in Excel is dit eenvoudig op te zetten. Zelfs in Word of in het Notepad kan je tabbellen maken.

Je moet er wel een beetje mee stoeien en wil je toch een programmaatje kopen er zijn er wel, zelfs bij de speelgoedwinkels te verkrijgen, maar betaal niet te veel.

Succes Hell-Rider

brynnar
door brynnar - Oct 6, 2005 om 09:08
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste R. van Breugel,

Excel is inderdaad een goede optie. Je kunt bijvoorbeeld bovenin de kolommen
de artikelen invullen. Een tabelletje kan er bijvoorbeeld zo uitzien:

Pindakaas Shampoo Kaas
C1000 1.19 0.85 0.99
Super de Boer 1.29 0.95 0.79
AH 1.25 0.95 0.89

De prijzen zijn overigens volledig uit de lucht gegrepen!

Door middel van de functie 'sorteren' (onder 'Data') in Excel kun je de
artikelen zelf op prijs schikken, de duurste boven, de goedkoopste onder, wat je
maar wilt.

Eventueel kun je deze tabel in een grafiek/staafdiagram verwerken, zodat je
in 1 oogopslag ziet waar welk product het goedkoopste is.

Brynnar

sp
door speedy121979 - Dec 29, 2005 om 22:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou het gewoon op schrijven op een schrijfblok.

En tel je de benzine ook die je kwijt bent, om naar al die verschillende winkels te rijden.

pierre60
door pierre60 - Jan 30, 2006 om 14:32
132 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt je abonneren op de nieuwsbrieven van verschillende supermarkten. Dat is gratis en je kunt ze gewoon aanvragen via internet bijvoorbeeld www.c1000.nl of www.aldi.nl maar er zijn er nog veel meer. Iedere week krijg je zo'n nieuwsbrief op je pc binnen en zo kun je ook prijzen vergelijken.

gwess2005
door gwess2005 - Dec 24, 2006 om 15:58
7 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb hier voor zelf een excel bestand samengesteld
hier wordt tussen 4 winkels vergeleken
per winkel is er een tabel-uitdraai te maken
en ook een boodschapenlijst met de totaal prijs
uiteraard kan je zelf je lijst samenstellen
voor wie belangstelling heeft wil ik het wel mailen
stuur mij maar een mail naar g_wess2005@lycos.nl
met vriendelijke groet
g.wess

nowhere
door nowhere - Dec 24, 2006 om 16:06
127 Antwoorden / 1 Vragen

Als u Microsoft Excel op de computer heeft kunt u die natuurlijk gebruiken, zo niet dan zou Google Spreadsheets of OpenOffice een oplossing kunnen zijn.

http://www.google.com/googlespreadsheets/tour1.html
http://nl.openoffice.org/

gwess2005
door gwess2005 - Aug 3, 2007 om 01:02
7 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb op mijn homepage daar een bestand voor gemaakt.
http://home.hetnet.nl/~g_wess2007/index.html

labswans
door labswans - Aug 3, 2007 om 07:49
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom het wiel uitvinden als het al gedaan is ?

Er zijn talloze vergelijkings sites en die geven precies an ectueel waar iets goedkoopst is.

Een van die sites is bijvoorbeeld : http://www.winkelwaar.nl/

Deze site geeft aan waar u het beste welke boodschappen kan doen

labswans

gwess2005
door gwess2005 - Aug 3, 2007 om 20:27
7 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat is zo,echter de reden om het zelf te doen is dat je dan geen Mijn Winkelwaar account hoeft aan te maken,bovendien is het lijstje dan personlijker, de gezins samenstelling is niet iederweek anders en mensen hebben een vast product keuzen.Het is ook leuk om zelf bezich te zijn met de pc en een progamma als excel,Het is een antwoord op de gestelde vraag.Ook als je even geen internet hebt werkt een eigen programma.Je kunt de resultaten gemakelijk bewaren en zo zelf je uitgiften controleren waar blijven deze gegevens als je het online doet??gelukkig willen we alemaal wat anders, anders hadden we allemaal de zelfde jas en das.

labswans
door labswans - Aug 3, 2007 om 20:36
1918 Antwoorden / 10 Vragen

een account aanmaken is niet nodig

gewoon de boodschappen aanklikken en in je winkelwagen stoppen

dan klikken waar het goedkoopste te vinden is en de lijst komt vanzelf

labswans

gwess2005
door gwess2005 - Aug 3, 2007 om 21:57
7 Antwoorden / 3 Vragen

ok ik wil graag een rol beschuit en een bak rundvleessalade

nu ben ik op de pagina aan het zoeken hoe ik dit invoer en dan vooral waar?

gwess2005
door gwess2005 - Aug 3, 2007 om 22:04
7 Antwoorden / 3 Vragen

ok ik wil graag een rol beschuit en een bak rundvleessalade

nu ben ik op de pagina aan het zoeken hoe ik dit invoer en dan vooral waar?