po
door poellie Oct 21, 2017 om 16:03
Winkels & webshops

Prijsverhoging bij cashbach aktie Nikon

Al een tijdje wacht ik op het juiste moment om een Nikon D500 te kopen. Vorige week was deze nog 1950€. Sinds 16 oktober heeft nikon een 200€ cashbackaktie en zie daar..spontaan alle (web)winkels hebben de prijs van de camera verhoogd naar 2150€..Dit riekt toch naar prijsafspraken? Mag dit zomaar? en wat is er tegen te doen eigenlijk?

1691 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2017 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u bewijzen dat al die webshops de prijs met dat bedrag verhoogd hebben? Dan kunt u dat melden bij Consuwijzer, want kartelafspraken zijn verboden.

reflecs
door reflecs Oct 21, 2017 om 16:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen
tijger1
door tijger1 Oct 21, 2017 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@reflecs. Wat moet ik met die link?:-)) ik ben daarin niet geïnteresseerd. En daar blijkt trouwens toch ook niet uit dat dat ding verleden week overal € 200 “goedkoper” was? En in Duitsland is hij nog geen € 1.900. Koopje dus. ;-))

reflecs
door reflecs Oct 21, 2017 om 16:46
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ok, "vorige week" haal ik ook niet uit die grafiek. Recente plotselinge prijsstijging wel.

tijger1
door tijger1 Oct 21, 2017 om 17:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, de Ts zit te “wachten” op het juiste tijdstip om te kopen. Blijkbaar zijn die dingen altijd even duur.

po
door poellie Oct 22, 2017 om 09:04
Antwoorden / 1 Vragen

Prijs is idd redelijk constant, maar het loont de moeite om even de kat uit de boom te kijken als je het produkt niet per direct nodig hebt. Een cashback voordeel van 200€ of een btw-aktie van mediamarkt is zeker de moeite van even wachten waard.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Oct 21, 2017 om 16:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat, zoals er voorwaarden zijn voor de klant om de cashback te krijgen, er voor die winkels ook voorwaarden zijn om deel te nemen.
Zoals de adviesprijs voeren.
Misschien dat er iets interessants is bij de winkels die uitgesloten zijn? Zie: https://www.nikonactie.nl/100years/actievoorwaarden/