Probleem met vvv-giftcard
Ik heb een product gekocht met een vvv-giftcard. Helaas pastte het product niet en heb ik het geretouneerd. Het bedrijf in kwestie biedt mij een tegoedbon aan. In hun voorwaarden staat het volgende: ''Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd''.
Ik ga niet akkoord met de tegoedbon. Ik wens een restitutie op mijn giftcard (dat kan, dat heb ik al eerder meegemaakt) of een nieuwe giftcard.
Ik heb inmiddels contact gehad met de geschillencommissie. Zij rekenen echter € 52 voor het in behandeling nemen van deze klacht. Dat stijgt het aankoopbedrag van € 50 te boven.
Wat moet ik doen om toch in mijn recht te staan. Ik sta met mijn rug tegen de muur. € 50 is voor mij veel geld. Wie kan mij adviseren?
Groet,
Caroline
Ik snap u niet. Het principe van een bon of tegoed op de giftcard is toch hetzelfde? Waarom wilt u het perse op uw card? Wat maakt dat verschil?
VOlgens mij doet het bedrijf niets verkeerd.
U heeft betaald met "een" kadokaart ipv geld. Dus u krijgt een kadokaart van het bedrijf waar u wat heeft besteld. Logisch toch. Dan moet (voorbeeld) de kijkshop die een vvv bon accepteerd, die heeft geïncasseerd (met kosten) voor u weer een vvv kaart gaan kopen. Onhaalbare situatie in de praktijk. Overigens, de vlag in top als alle kado kaart worden afgeschaft, maar dat is persoonlijk.
Is dat het enige product dat die zaak verkoopt? Zo ja dan heeft u gelijk. Zo nee koop dan iets anders. Voor wie is trouwens 50 euro niet veel geld. Niet zielig doen.
Getty, natuurlijk zit er een groot verschil tussen een tegoedbon van deze shop en een VVV giftcard. Die giftcard kun je bij honderden shops inleveren, die tegoedbon alleen bij de betreffende winkelier.
Dat is dan het risico van betalen met een vvv kadokaart en kopen bij deze shop.
Nietwaar. Want deze shop zet op hun site: "Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht." Een tegoedbon van hun eigen shop, is NIET hetzelfde betaalmiddel.
Juist, doen ze toch: het zelfde betaalMIDDEL, lees kadokaart, er staat niet met een kadokaart van wie.
@Hamburgr , ik sluit me aan bij Carola, het betaalmiddel is niet hetzelfde. VVV is redelijk algemeenn geaccepteerd een bon van het bedrijf is alleen daat in te wisselen, dus een behorlijke beperking van je keuze.
@diewilik: verspil je energie niet met praten tegen een muur.
Wat u feitelijk wil komt er op neer dat u een willekeurige winkel binnenloopt, de vvv giftcard afgeeft en vraagt of ze u € 50 willen geven. Lijkt mij dus een normaal aanbod van het bedrijf.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer