Ma
door Martijn0579 Oct 13, 2017 om 12:59
Winkels & webshops

Problemen meister laminaat

Sinds februari dit jaar een meister vloer. Deze ging naar 2 maand al los op de kopse kanten.
Vertegenwoordiger is geweest het lag overal aan maar niet aan het product.
Afgesproken opnieuw de vloer te leggen. Dit is gebeurt voor een gedeelte. Nu blijkt het klik systeem niet ver genoeg naar buiten te komen waardoor het los laat. Ook lijken de planken na herplaatsing niet haaks te zijn waardoor er kieren ontstaan.

Oplossing die word geboden is hout lijm er tussen..

Is dit normaal voor een nieuwe vloer? Die ik dus nooit meer kan het gebruiken.. la gelegd door het bedrijf zelf waar hij gekocht is.

Naar mijn idee voldoet het product niet aan verwachting en kwalitatief niet okay..

Iemand advies?

8826 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 13, 2017 om 13:04
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Martijn0579 ,

Bij welk bedrijf heeft u deze vloer gekocht ?
Lees in de voorwaarden of ze ergens bij zijn aangesloten .

Ma
door Martijn0579 Oct 13, 2017 om 15:37
Antwoorden / 1 Vragen

Laminaat groningen te Groningen heet het bedrijf ik kan niets vinden op hun site..

Ra
door Raadgeverij - Oct 13, 2017 om 13:18
16 Antwoorden / 1 Vragen

"Is dit normaal voor een nieuwe vloer? Die ik dus nooit meer kan het gebruiken."
Moet ik hieruit opmaken dat het laminaat op de betonnen vloer is gelijmd?
In de regel wordt geadiseerd om een ondervloer te gebruiken.

http://laminaatleggen.com/zelfleggen.html

Verder nog een vraag over degene die het parket heeft gelegd. Dat is blijkbaar ook de leverancier.
Als het idd zo is dat het parket zonder ondervloer is gelegd, was dat op uw verzoek of heeft het bedrijf dit uit eigener beweging gedaan?

ho
door holy53 Oct 13, 2017 om 14:21
68 Antwoorden / 1 Vragen

"Moet ik hieruit opmaken dat het laminaat op de betonnen vloer is gelijmd?"
Lees eens goed wat er staat. Ze willen de naden lijmen!

Ma
door Martijn0579 Oct 13, 2017 om 15:23
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, nee de vloer is gelegd op een ondervloer.. Ook deze is geplaatst door professionele legger. Vind het vreemd dat ik een erg dure vloer heb gekocht.. die dus nu gelijmd moet worden..  dan is het product toch gewoon niet goed?

panter22
door panter22 - Oct 13, 2017 om 13:23
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb al 10 jaar een laminaat vloer van het merk Meister. De zijkanten zijn in elkaar geklikt. De bovenkanten zijn aan elkaar gelijmd.
Het geeft een mooi strak resultaat zonder kieren.
De vloer er uit nemen als je gaat verhuizen doe je in de praktijk toch meestal niet.
Je merkt nu zelf wel dat de vloer van opnieuw leggen ook niet mooier wordt.
Geheel lijmen is geen kliklaminaat meer. Valt er te onderhandelen over de prijs?

Ma
door Martijn0579 Oct 13, 2017 om 15:24
Antwoorden / 1 Vragen

Nee klopt wat je zegt.. maar de enige oplossing is nu dus lijmen... of te wel het product is niet goed dan toch?

panter22
door panter22 Oct 13, 2017 om 15:27
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien zou je kunnen vragen of er een onafhankelijke deskundige naar de vloer kan kijken.

boppe1943
door boppe1943 - Oct 13, 2017 om 15:16
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Schrijf een (liefst aangetekende) brief (met bewijs van ontvangst) aan de leverancier, zie voorbeeld:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-herstel-vervanging-ondeugdelijk-product,

maar eis in dit geval vervanging, geen reperatie. Beschrijf uw klachten goed. Meister lijkt me, gezien de beoordelingen, een goed merk.

Ma
door Martijn0579 Oct 13, 2017 om 15:27
Antwoorden / 1 Vragen

Brief aan leverancier  (meister in dit geval) of de verkoper?

boppe1943
door boppe1943 Oct 13, 2017 om 15:31
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Aan degene die u de vloer verkocht heeft. De verkoper dus. Succes.

Ma
door Martijn0579 Oct 13, 2017 om 15:34
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je...

marita5
door marita5 - Oct 13, 2017 om 15:51
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Martijn0579 ,

Ik kan ook geen voorwaarden vinden op hun site , behalve van 10 jaar tot levenslange garantie op uw vloer , klik op de rode regels .
Volg het advies van @boppe1943

http://www.laminaatgroningen.nl

Neem eens contact op met consuwijzer / of het juridisch loket in uw gemeente .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Juridisch Loket , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

ne
door neodutchio - Oct 13, 2017 om 17:26
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wie heeft deze vloer gelegd? Heeft de vloer van te voren voldoende geacclimatiseerd? Hoe onderhoudt u de vloer? Als kopse kanten omhoog gaan staan komt dat door uitzetting van de vloer. Is er te weinig ruimte rondom onder de plint komt het omhoog. Uitzetten kan door temperatuursverschillen of vochtig dweilen. Ook lopen kan dit veroorzaken.