pi
door pierre1962 Aug 2, 2024 om 09:24
Winkels & webshops
Radiogestuurde horloge

Ik ben doof !!

Afgelopen 3 jaar geleden had ik een radiogestuurde horloge van Bol.com besteld en betaald.
Ik kreeg hem keurig binnen.
Het ziet heel erg mooi uit.
Ik mailde dat de radiogestuurde horloge keurig,maar is zwakke display te zien.
Die schreef mij terug als mijn horloge batterij leeg is, kom maar hierheen.
Precies 3 jaar later, ruim 2 weken geleden was de batterij leeg, daardoor de horloge niet meer deed.
Ik zocht een winkelier ,die de horloge verkoopt, blijkt in Antwerpen.
Ik had met hem gemaild , dus ik ging pas geleden naar Antwerpen gereisd.
Daar aangekomen, is niet ver van Antwerpen Centraal , winkel op bezoek geweest.
Ze zei dat we geen batterij verkopen en kan per reparatie ( een zakje met nummer )
Ik schreef haar dat ik in Amsterdam woon.
Ze gaf mij mijn horloge weer terug omdat het in 1 dag niet zal lukken.
Ze wees mij een andere juwelier winkel , maar na 1 uurtje vond ik een juwelier die wel batterij in kon doen.
Ik zag dat de tijd niet klopte en display was ook niet scherp genoeg. Ik kon niet terug naar huidige winkel, want ik had een krappe tijd  om een bus te halen.
Thuis aangekomen , kwam ik een idee , ik zocht horloge forum en ja , die hebt wel en ik meld me nieuwe account.
na een paar dagen later wilde ik een nieuwe topc openen , maar dat kon ik niet, dus echt waardeloos horloge forum.
Nu vraag ik aan jullie :

Het gaat om een radiogestuurde herenhorloge Adora AF 7164.
Wie weet raad waar de fabrikant staat of weet er iemand hoe mijn radiogestuurde horloge kan repareren ?

Met vriendelijke groet,

Pierre

2976 12 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Aug 2, 2024 om 09:44
11740 Antwoorden / 52 Vragen

U zult het horloge toch bij een juwelier ter reparatie moeten aanbieden,  u kunt er zeer waarschijnlijk niet "op wachten",  mede omdat het horloge ook weer waterdicht moet worden gemaakt, maar ook zal de zender in Duitsland ook weer gevonden moeten worden door het horloge, zodat de radiosturing die voor de juiste tijd zorgt ook eerst weer door het horloge systeem moet gaan. Informeer anders bij bol.com voor service punten. Via email moet dat voor u zeker kunnen.

sira
door sira - Aug 2, 2024 om 10:24
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Neem eens contact op met horlogerie Van Manen te Veenendaal.

Dit is één van de, danwel de grootste juwelier van Nederland, een familiebedrijf met eigen horlogemakers in dienst, bestaan al sinds eind jaren '50.
Je kunt er naar toe gaan, maar let wel op de openingstijden.
De batterij vervangen, op waterdichtheid testen en de verbinding met Duitsland herstellen, zijn zaken waar je op kunt wachten, meestal ca. een uur, want het is een héél drukbezochte zaak, er moeten ook volgnummers worden getrokken. Je kunt ook overleggen met Van Manen om het horloge verzekerd op te sturen.

Horlogerie Van Manen
Hoogstraat 28
3901 CG Veenendaal
info@horlogerievanmanen.nl

https://www.horlogerievanmanen.nl/

pi
door pierre1962 Aug 2, 2024 om 13:29
12 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Sira,

Ik zal proberen een email sturen , Misschien weet hij wel raad mee.
Dank je wel

Pierre

sira
door sira Aug 2, 2024 om 18:29
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Succes

1paul
door 1paul - Aug 2, 2024 om 10:52
3347 Antwoorden / 0 Vragen

En in heel Amsterdam geen horloge reparatie shop te vinden??

Apart..

Mabelle
door Mabelle - Aug 2, 2024 om 11:11
640 Antwoorden / 1 Vragen

Het stikt in Amsterdam van de juweliers / horlogemakers en dan reis jij af naar Antwerpen? Wat kostte dat horloge trouwens? Als het goedkoop was, kun je net zo goed een nieuwe kopen.

mahadma
door mahadma Aug 2, 2024 om 11:48
11740 Antwoorden / 52 Vragen

Nu 159 euro

sira
door sira Aug 2, 2024 om 12:45
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Huh, € 159,- en daar al die moeite voor doen. Ik kende het merk al niet.
Als dit een Chinees horloge is, is mijn ervaring dat ze het na de batterijvervanging (met juiste batterij) niet meer doen, raar maar waar.

tenormin
door tenormin Aug 2, 2024 om 12:56
16945 Antwoorden / 109 Vragen

Mabella, de TS begint met : ik ben doof! Had kennelijk ook gesproken woord c.q. tijd.

sira
door sira Aug 2, 2024 om 14:41
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Een sprekend of braille horloge is uitsluitend bij horloges voor blinden en slechtzienden.
Bij doven is het gezichtsvermogen doorgaans goed.

john devries
door john devries - Aug 2, 2024 om 11:44
231 Antwoorden / Vragen

Dat  horloge komt waarschijnlijk uit China. Het is denk wel duidelijk dat het prrobleem niet aan de batterij ligt . Een reparatie is waarschijnlijk duurder dan de nieuwprijs het horloge. Een dezelfde horloge nieuw kopen kost € 159 bij via Bol bij Verkoop door WareHouse Watches

pi
door pierre1962 Aug 2, 2024 om 13:33
12 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo John,

Inderdaad had ik die WareHouse Watches gekocht. Die is joods juwelier winkel .
Toen was de prijs € 139 .. en die juwelier winkel heet Stroli juewlier winkel

Zoals Sira aangeeft,zal ik proberen emailen

Pierre

tenormin
door tenormin - Aug 2, 2024 om 12:05
16945 Antwoorden / 109 Vragen

Kunt de gesproken tijd nog wel horen? (Ik bedoel voordat de batterij leeg was)? Ik kan op internet nauwelijk modellen van Adora vinden, laat staan uw AF 7164. Kan me niet voorstellen dat er in heel Amsterdam geen gespecialiseerd horloge man/vrouw te vinden is die dit klusje niet kan klaren.

Mabelle
door Mabelle Aug 2, 2024 om 12:30
640 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt de gesproken tijd nog wel horen? (Ik bedoel voordat de batterij leeg was)  ?????

gerbera
door gerbera Aug 2, 2024 om 12:39
7479 Antwoorden / 14 Vragen

HIJ staat in een advertentie van BOL echter is niet leverbaar.

radio gestuurd herenhorloge titanium kast ADORA AF7164

tenormin
door tenormin Aug 2, 2024 om 12:58
16945 Antwoorden / 109 Vragen

Mabella, de TS schrijft: ik ben doof.

Mabelle
door Mabelle Aug 2, 2024 om 13:12
640 Antwoorden / 1 Vragen

Dat schrijft hij bij iedere vraag, kijk maar bij zijn andere vragen. Tis een traditioneel horloge, daar zit geen spraak op.

ju
door juliomariner Aug 2, 2024 om 13:57
1386 Antwoorden / 2 Vragen

Ik geloof niet dat iemand die doof is wat aan een horloge heeft met spraak functie.

sira
door sira Aug 2, 2024 om 14:46
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Juliomariner heeft het door ;-))

Iemand die doof is, heeft niets aan een sprekend horloge, die zijn voor blinden en slechtzienden.

Mabelle
door Mabelle - Aug 2, 2024 om 14:55
640 Antwoorden / 1 Vragen

Hartje centrum Amsterdam zit notabene ook een horlogemaker die de duurste merken repareert. Dat merk van jou zal hem vast ook wel lukken. https://www.jungens.nl/

Koop volgende keer een horloge met solar, heb je ook geen omkijken meer naar batterijtjes vervangen.

pi
door pierre1962 - Aug 2, 2024 om 17:32
12 Antwoorden / 13 Vragen

even een korte update,

ten eerst van Sira antwoord, krijg ik een email antwoord dat die niet ken van mijn horloge dus die kunnen mij niet verder helpen, helaas..

toch google ik even verder en vind een juwelier winkel in Veldhoven en krijg ook een antwoord dat die wel Adora horloge kent en ze kan mijn horloge opsturen voor de reparatie

dank jullie wel voor adviezen en uitleg :-)

Pierrre

sjjoppy
door sjjoppy Aug 2, 2024 om 20:24
7385 Antwoorden / 3 Vragen

Goed nieuws dus, dank voor de terugkoppeling.

Th
door Thijs124 - Aug 2, 2024 om 20:27
296 Antwoorden / Vragen

Het is wel een echt Duits horloge. Fabrikant tegenwoordig uit Münster. Misschien wel met geïmporteerde uurwerken uit China. Dat weet je nooit.

https://www.minott-center.com/marken/adora-uhren/adora-uhr-kaufen/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 3, 2024 om 02:29
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Pierre,

Als u een smartphone heeft, raad ik u aan om een smartwatch te kopen.

Op de bijgevoegde foto ziet u de Huawei , die mijn partner onlangs heeft gekocht : de accu/ batterij gaan lang mee.

Th
door Thijs124 Aug 3, 2024 om 11:37
296 Antwoorden / Vragen

Welke zin heeft dat als hij zijn eigen horloge wil gebruiken?
Met zoiets  komen er oproepen binnen die hij niet kan horen.
Behoorlijk zinloos.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 3, 2024 om 12:30
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Thijs124,

Als u zelf een smartwatch heeft dan weet u dat er een trilfunctie op zit.....

Mabelle
door Mabelle Aug 3, 2024 om 12:44
640 Antwoorden / 1 Vragen

Een trilfunctie en dan? Hoe gaat hij dan een gesprek voeren? Al trillend en shakend? TS wil alleen de tijd en datum weten, that's all. Daarvoor ga je geen smartwatch kopen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 3, 2024 om 13:15
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Mabelle,

Waarschijnlijk heeft u ook geen smartwatch.....

Je kunt er ook korte berichten mee sturen.....met WhatsApp bijvoorbeeld.....

Mabelle
door Mabelle Aug 3, 2024 om 14:12
640 Antwoorden / 1 Vragen

Joh kan dat allemaal? (En ja ik heb wel een smartwatch, maar het gaat om TS!) Niet om jou, niet om mij! En TS wil blijkbaar een simpel horloge met datum. En nee kom niet met de vraag welke ik heb, is totaal niet belangrijk voor de vraag. Als iemand een simpele fiets zoekt, kom jij waarschijnlijk met een Corvette als suggestie.

Ozymandias
door Ozymandias Aug 3, 2024 om 14:55
223 Antwoorden / Vragen

Niemand gaat voor de lol berichten typen op een smartwatch als hij dat makkelijker op zijn telefoon kan doen. Niet geheel buiten verwachting slaat je advies weer eens nergens op. Je weet niet eens op hij wel een smartphone heeft.

gerbera
door gerbera Aug 4, 2024 om 22:05
7479 Antwoorden / 14 Vragen

Vraagstellers kopen, volgens de a'dammer, allemaal verkeerde spullen zoals slippers, horloges, auto's, telefoons enz, enz. gelet op de adviezen die deze steeds geeft.☺☺

Mabelle
door Mabelle Aug 4, 2024 om 22:28
640 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig jij begrijpt het tenminste, Gerbera.;-)) Alleen zijn spullen en merken zijn goed.:-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 5, 2024 om 10:41
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Ozymandias,Gerbera en Mabelle,

Ik ken toevallig iemand, die doof is : voor hem zijn zijn smartphone en de smartwatch belangrijke communicatie-middelen.

De smartwatch is een aanvulling op zijn smartphone, waarmee hij "praat" met andere mensen door bijvoorbeeld snel iets te laten zien of horen.(afspelen).

br
door brui0929 - Aug 3, 2024 om 10:03
648 Antwoorden / 10 Vragen

Het horloge stelt zichzelf in dit uurt 3 minuten. Leg het horloge bij een raam en laat deze liggen. Met de het cijfer 12 naar het raam. Casio is wat radiocontrolled horloges het beste. Voor de garantie en reparatie van het display neem contact op met bol.