Gerardus1942
door Gerardus1942 May 21, 2021 om 11:35
Winkels & webshops

Retourneren

Ben ik verplicht om een produkt welke ik wil retourneren naar een land te versturen waarvan bij koop geen melding is gemaakt maar wel werdt aangegeven dat retourneren uitrsluitend met verstrekte retourbrief kan geschieden.
Bij aankoop alleen vermeld dat retourneren uitsluitend kan na eerst verzoek te hebben gedaan om retourgegevens.
Ook worden deze gegevens verstrekt in Engelse taal terwijl ik via Nederlandse heb besteld en betaald.

1486 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 21, 2021 om 11:40
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Laat me raden, u heeft via facebook/feestboek iets besteld, 1 + 1 gratis of alleen vandaag, en voor een belachelijke prijs, iets ontvangen wat niet conform de advertentie was en u moet dit vanwege dropshipper terugsturen naar China?

Vooraf goed gekeken of er een naam, adres, postcode, woonplaats, KvK nummer, telefoonnummer enz in de gegevens van de verkoper stond? Laat me weer raden, Nee, dat heeft u niet gedaan.

Ik vrees dat u a: uw geld kwijt bent, en b: de ontvangen artikelen op eigen kosten naar verweggistan moet verzenden en daarna nooit uw betaalde bedrag terug zal zien.

Toch niewsgierig, wat heeft u waar besteld en voor welke prijs?

rj
door rjw - May 21, 2021 om 11:40
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Waar zou je het dan naartoe willen sturen? Als een buitenlands bedrijf toevallig een Nederlandse website heeft maar verder alles buiten Nederland doet, zal je het toch naar het buitenland moeten sturen.

tijger1
door tijger1 - May 21, 2021 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom koopt u iets bij een bedrijf waarvan de voorwaarden u niet aanstaan?

Verkoop wat u gekocht hebt of geef het weg.

En in het vervolg eerst een webshop onderzoeken en zeker niet via Facebook iets kopen.

diumenge
door diumenge - May 21, 2021 om 11:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik neem aan het het een bestelling op het world wide web betreft? Je hebt het namelijk niet expliciet over een bestelling via een webshop.

Er grofweg twee mogelijkheden. De eerste is al door Mahadma geschets. De tweede is dat het een legitieme verkoper betreft die vanuit het buitenland opereert op de Nederlandse markt. In dat geval zal het wel in de retourvoorwaarden staan die je van te voren kon raadplegen op de website.

Ik gok overigens op mogelijkheid 1.

marita5
door marita5 - May 21, 2021 om 11:58
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gerardus1942 ,

1 ) Heeft deze vraag te maken met uw vorige vraag , en bestelling bij Girizon.nl ?
De site Girizon.nl is uit de lucht .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/retourneren-2?id=602800

2 ) In het vervolg controleren waar u koopt , zie de antwoorden bij uw vorige vraag .

tenormin
door tenormin - May 21, 2021 om 12:43
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ze schrijven in Ridderkerk te zitten. Verder een site zonder gegevens, geen KvK enz. Koop toch niet via Facebook of via www. zonder eerst uit te pluizen waar u besteld. Maar goed, dit zal PostNl moeten oplossen. Helaas.

marita5
door marita5 May 21, 2021 om 14:10
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , Ze schrijven in Ridderkerk te zitten , waar leest u dit ?

tenormin
door tenormin May 21, 2021 om 14:15
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Heb kennelijk zitten suffen, ging over petit babykleertjes. Sorry.

marita5
door marita5 May 21, 2021 om 14:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Dacht al , dat uw antwoord bij de verkeerde vraag was geplaatst , maakt niks uit . https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/hoe-zit-het-met-herroepingsrecht

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 21, 2021 om 22:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als Tenormin gelijk had, en niet sufte?

Terug  sturen naar ander land met kosten  is niet verboden ontdekte ik.

Heb ook een BE website en naar NL  adres sturen  is nu gestopt.
Sinds dien  is retouren met  70% gedaald.

Maar hoewel je via  Ali Express gratis   kunt  ontvangen,  de retour is  vaak duurder dan product.
Daar gaan steeds meer winkels misbruik van maken.

Elke retour is veel werk voor niets... inpakken, sturen,   ontvangen, controleren en geld terug boeken?
En dan maar hopen  dat  je  de zomer kleding  nog  op tijd de deur uit kreeg!

Vele kopen zoveel onzin.....   4 maten en 3 retour,   dan neem ik ook maatregelen.
Ik zit niet te suffen en  maak nu meer winst.

Leerzame topics.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2021 om 13:07
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U bent niets verplicht maar als u niet tevreden bent over het product is terugsturen wel zinvol als u uw geld terug wenst. Helaas heeft u antwoorden op uw eerdere vraag niet goed gelezen omdat er bij verzenden naar een 'verwegisstan'altrijd spraike kan zijn van het zelf moeten betalen van de verzendkosten. En dat kan soms meer zijn dan de kosten van aankoop.

Omdat uy kennelijk eerder niet alle tips heeft gelezen dan toch nu ook maar weer: Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
 ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond