Gerardus1942
door Gerardus1942 May 23, 2021 om 13:59
Winkels & webshops

Retourneren

Nadat ik mijn bestelling bij "Darflor Fashion" had ontvangen heb ik direct medegedeeld dat ik bestelling wilde terugsturen.
Na de vraag te hebben gesteld om een retourneringsformulier werdt iki verwezen naar een Chinees bedrijf.
Hierop gereageerd en gevraagd om te retourneren naar een bedrijf welke in Holland was vertegenwoordigd maar helaas geen adressering of adres of telefoon nr. om in contact te komen. Voel me erg belazerd en welke stappen kan ik nog ondernemen.
Heb volgens eer en geweten besteld via een Nederlandse site en ook betaald.
Volgens voorwaarden staat er vermeld dat bestelling kan worden  geretourneerd en betaling direct wordt tergugestort niet wetende dat dit via een
buitelands bedrijf in China zou zijn heb tenslotte bedrag via mijn bank overgemaakt naar een Nederlands bedrijf welke verder geen gegevens verstrekt.
Wie is aansprakelijk en wat voor een bedrijf is DAFLOR FASHION !!!!!

3400 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 23, 2021 om 14:10
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik intik www.darflorfashion.nl krijg ik toch echt te lezen: site niet gevonden. Dus hoe u deze site heeft gevonden (ik hoop niet via Facebook): en al heeft u betaald in Nederlands geld, de andere Darflor Fashion zag ik wel maar ook gelijk de bedragen in $. Geen idee of het om een fiks bedrag gaat, maar retourneren is dan voor eigen rekening (en dan bent u en uw geld en de spullen kwijt). Zou het maar houden en op MP te koop zetten.

marita5
door marita5 May 23, 2021 om 14:21
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , Ts heeft de site fout weergegeven , moet zijn Daflor-fashion.co

marita5
door marita5 May 23, 2021 om 14:24
11534 Antwoorden / 15 Vragen

zie deze link  , https://www.daflor-fashion.co/

tenormin
door tenormin May 23, 2021 om 14:59
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Dank @marita5, als men de algehele bedrijfsvoorwaarden moet lezen, doen heb ik een Bouquetboekje uit;-)). Maar een heel goed uitziende en betrouwbare site, toch? Oh boy.

marita5
door marita5 - May 23, 2021 om 14:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gerardus1942 ,

Deze site is geregistreerd op 25 - 4 - 2021 , amper 28 dagen oud , de spullen komen uit China .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr / Kvk nr /  adres is in China .
Ip adres : Ontarrio Ottawa Shopify .

We hebben het geluk dat we solide partnerschappen hebben met onze partners in China, wat ons aanzienlijk heeft geholpen om onze activiteiten zo goed mogelijk te laten verlopen tijdens de COVID-19 (coronavirus) pandemie.

3. Stappen voor annulering

1. Vraag het annuleringsformulier aan bij onze support en stuur het ingevuld, ondertekend en gescand naar ons terug.

2. Stuur de goederen naar het volgende adres:

Naam: Tu Hongming

Nummer: +8617757757961271

Adres: F2, Building 8, No. 89, Siyuan Road, Yidong Industrial Zone, Niansanli Street, Yiwu, Jinhua, Zhejiang Province 322000, China

Spijtig , maar u heeft niks gedaan met de antwoorden op uw vorige vraag , nu gaat u voor de tweede keer de mist in .

Voel me erg belazerd en welke stappen kan ik nog ondernemen.

Beter controleren vooraf i.p.v. achteraf

Dan nog maar een keer , controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.eccnederland.nl/index.php/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

Donuts
door Donuts May 23, 2021 om 15:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zonde van je tijd die lap tekst, hij leest niks.

marita5
door marita5 May 23, 2021 om 15:05
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Heb ik tenminste iets te doen ;-))

gerbera
door gerbera - May 23, 2021 om 14:48
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Onder het kopje herroepingsrecht, terugbetaling en omruilbeleid had u dit allemaal kunnen lezen.

2.9 Aangezien onze goederen vanuit Azië verzonden worden, kunnen er langere transittijden zijn waar wij geen controle over hebben.

Wij in China
kunnen zelf getroffen worden door een hernieuwde bedrijfsbeperking als gevolg van lockdowns, verminderde personeelsbezetting of tijdelijke algehele sluitingen kunnen niet worden uitgesloten (geen exacte voorspelling mogelijk).

2. Stuur de goederen naar het volgende adres:

Naam: Tu Hongming

Nummer: +8617757757961271

Adres: F2, Building 8, No. 89, Siyuan Road, Yidong Industrial Zone, Niansanli Street, Yiwu, Jinhua, Zhejiang Province 322000, China

Donuts
door Donuts - May 23, 2021 om 15:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt nu wel iedere vragen blijven stellen maar als u de antwoorden niet leest, blijft u gewoon doorgaan met bestellen bij dropshippers.

Dit is in korte tijd nu al de 3e x dat u bij een dropshipper heeft besteld! Lekker bezig! Zo snel mogelijk maar van Facebook af gaan.

ju
door juliomariner - May 23, 2021 om 15:10
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Serieus? op zo'n wappersite doet u een bestelling. Je wordt overspoeld met allerlei vreemde voorwaarden en in 1 van de laatste artikels staat dat chinees recht van toepassing is. En daar besteld u.
Ik dacht dat een ezel zich niet 2 keer aan dezelfde steen stoot dus moet u wel een super ezel zijn.
Het beste advies voor u: ga een cursus veilig internet volgen en tot die tijd blijf van internet weg.

panter22
door panter22 - May 23, 2021 om 16:04
6599 Antwoorden / Vragen

Weer de bekend plaajes.
Heb je de voorwaarden wel gelezen?
Dan zie je toch dat die rommel uit China komt. Of moet je bij C&A ook douanerechten en invoerbelasting betalen.
Neem je verlies en lees voortaan eerst de voorwaarden als je bij een onbekende webshop koopt.
Artikel 4 bv. staat in vette letters:
Douanerechten of omzetbelasting bij invoer worden niet door ons betaald en zijn voor rekening van de koper. Onze goederen worden altijd verzonden "duty unpaid and untaxed". De koper is de "importer of record" en is verantwoordelijk voor de juiste betaling van douanerechten en/of invoerbelastingen en moet volledig voldoen aan alle wetten en voorschriften van het importerende land.
https://www.daflor-fashion.co/pages/algemene-bedrijfsvoorwaarden

rj
door rjw - May 23, 2021 om 16:17
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vind de prijzen best nog wel hoog voor merkloze producten. Voor hetzelfde geld koop je bij WE of in de uitverkoop bij De Bijenkorf. Kennelijk hebben die bedrijven door dat mensen toch wel bestellen zonder verder te kijken dan hun neus lang is. Dan kan je net zo goed de prijzen verhogen. Pecunia non olet.

mahadma
door mahadma - May 23, 2021 om 16:47
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vrees dat de vraagsteller niets leest en een direct antwoord op zijn email verwacht en niet weet dat dit een openbaar forum op internet is. Dus toch maar die internetcursus voor dummies doen.

marita5
door marita5 May 23, 2021 om 18:46
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@mahadma , als ik de vorige vragen van Ts lees , geeft hij / of zij wel degelijk antwoord of een reactie , weet dus dat dit een openbaar forum is .
Alleen spijtig dat we geen reactie terug krijgen , misschien schaamtegevoel dat hij / of zij er weer is ingetrapt

diumenge
door diumenge - May 23, 2021 om 17:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens eer en geweten besteld nog wel? Beetje vreemd in deze context, maar goed. Zoals andere al opmerken, je stelt hier vragen zonder kennelijk de antwoorden te lezen en blijft gewoon (naar eer en geweten?) bij foute webshops bestellen. Lerend vermogen is er dus niet, in dat geval is het beter om bij grote, betrouwbare webwinkels te bestellen die je kent van hun stenen winkels of die al een goede reputatie hebben.

Mocht je dit nou toch lezen, hoe vind je zo'n site? De enige plek waar ik al dit soort vage webwinkels tegenkom is hier op het forum door de vragen erover.

mahadma
door mahadma May 23, 2021 om 18:32
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als TS van 1942 is dan is hij 79 jaar jong/oud.

diumenge
door diumenge May 23, 2021 om 18:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké. En?

mahadma
door mahadma May 23, 2021 om 19:11
11569 Antwoorden / 51 Vragen

En? Ik kan mij voorstellen dat mensen van deze leeftijd mogelijk niet de internetkennis hebben zoals vel mensen met een mindere leeftijd.!

diumenge
door diumenge May 23, 2021 om 19:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is mogelijk ja, des te meer reden om niet bij een of andere vage webshop te bestellen. Waarom op internet wel doen wat je in het 'echte leven' niet zou doen.

tijger1
door tijger1 - May 23, 2021 om 19:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zitten dan wel alkemaal op Facebook?

Be
door Bewaklu - May 23, 2021 om 19:36
133 Antwoorden / 1 Vragen

TS stelt in geen van zijn bijdragen een consumentenvraag maar gebruikt deze rubriek als klaagmuur. Reageert totaal niet...
Antwoord geven is verspilde energie.

mi
door miennaamishaaz - May 23, 2021 om 23:34
725 Antwoorden / 1 Vragen

Laat me raden.

U heeft deze site gevonden via facebook of instagram. en niet verder gekeken en gelijk gekocht?

Deze verkoper is niets meer dan een dropshipper die het namens u op aliexpress besteld

een tip voor de volgende keer:

1 kijk of er informatie over de verkoper is
2 controleer of het item op aliexpress staat
3 indien u het item alsnog wilt koop het op aliexpress
4 ga naar de facebook pagina/post/add
5 klik op de 3 bolletjes
6 click op Report add
7 click op misleading/scam
8 herhaal stap 4-7 bij elke advertentie die u ziet voor artikelen die u ook op aliexpress vond
9 nu krijgt u minder dropshipper advertenties

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 24, 2021 om 10:38
16885 Antwoorden / 202 Vragen

GERARDUS1942, ik begin mij nu echt af te vragen of u reacties op u al twee eerde vragen niet leest of niet begrijpt. U vraagt feitelijk nu weer hetzelfde!.

En meld ik weer dit: Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond