Retourneren
Nadat ik mijn bestelling bij "Darflor Fashion" had ontvangen heb ik direct medegedeeld dat ik bestelling wilde terugsturen.
Na de vraag te hebben gesteld om een retourneringsformulier werdt iki verwezen naar een Chinees bedrijf.
Hierop gereageerd en gevraagd om te retourneren naar een bedrijf welke in Holland was vertegenwoordigd maar helaas geen adressering of adres of telefoon nr. om in contact te komen. Voel me erg belazerd en welke stappen kan ik nog ondernemen.
Heb volgens eer en geweten besteld via een Nederlandse site en ook betaald.
Volgens voorwaarden staat er vermeld dat bestelling kan worden geretourneerd en betaling direct wordt tergugestort niet wetende dat dit via een
buitelands bedrijf in China zou zijn heb tenslotte bedrag via mijn bank overgemaakt naar een Nederlands bedrijf welke verder geen gegevens verstrekt.
Wie is aansprakelijk en wat voor een bedrijf is DAFLOR FASHION !!!!!
Als ik intik www.darflorfashion.nl krijg ik toch echt te lezen: site niet gevonden. Dus hoe u deze site heeft gevonden (ik hoop niet via Facebook): en al heeft u betaald in Nederlands geld, de andere Darflor Fashion zag ik wel maar ook gelijk de bedragen in $. Geen idee of het om een fiks bedrag gaat, maar retourneren is dan voor eigen rekening (en dan bent u en uw geld en de spullen kwijt). Zou het maar houden en op MP te koop zetten.
@tenormin , Ts heeft de site fout weergegeven , moet zijn Daflor-fashion.co
zie deze link , https://www.daflor-fashion.co/
Dank @marita5, als men de algehele bedrijfsvoorwaarden moet lezen, doen heb ik een Bouquetboekje uit;-)). Maar een heel goed uitziende en betrouwbare site, toch? Oh boy.
Hallo Gerardus1942 ,
Deze site is geregistreerd op 25 - 4 - 2021 , amper 28 dagen oud , de spullen komen uit China .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr / Kvk nr / adres is in China .
Ip adres : Ontarrio Ottawa Shopify .
We hebben het geluk dat we solide partnerschappen hebben met onze partners in China, wat ons aanzienlijk heeft geholpen om onze activiteiten zo goed mogelijk te laten verlopen tijdens de COVID-19 (coronavirus) pandemie.
3. Stappen voor annulering
1. Vraag het annuleringsformulier aan bij onze support en stuur het ingevuld, ondertekend en gescand naar ons terug.
2. Stuur de goederen naar het volgende adres:
Naam: Tu Hongming
Nummer: +8617757757961271
Adres: F2, Building 8, No. 89, Siyuan Road, Yidong Industrial Zone, Niansanli Street, Yiwu, Jinhua, Zhejiang Province 322000, China
Spijtig , maar u heeft niks gedaan met de antwoorden op uw vorige vraag , nu gaat u voor de tweede keer de mist in .
Voel me erg belazerd en welke stappen kan ik nog ondernemen.
Beter controleren vooraf i.p.v. achteraf
Dan nog maar een keer , controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/
https://www.eccnederland.nl/index.php/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html
Zonde van je tijd die lap tekst, hij leest niks.
Heb ik tenminste iets te doen ;-))
Onder het kopje herroepingsrecht, terugbetaling en omruilbeleid had u dit allemaal kunnen lezen.
2.9 Aangezien onze goederen vanuit Azië verzonden worden, kunnen er langere transittijden zijn waar wij geen controle over hebben.
Wij in China kunnen zelf getroffen worden door een hernieuwde bedrijfsbeperking als gevolg van lockdowns, verminderde personeelsbezetting of tijdelijke algehele sluitingen kunnen niet worden uitgesloten (geen exacte voorspelling mogelijk).
2. Stuur de goederen naar het volgende adres:
Naam: Tu Hongming
Nummer: +8617757757961271
Adres: F2, Building 8, No. 89, Siyuan Road, Yidong Industrial Zone, Niansanli Street, Yiwu, Jinhua, Zhejiang Province 322000, China
U kunt nu wel iedere vragen blijven stellen maar als u de antwoorden niet leest, blijft u gewoon doorgaan met bestellen bij dropshippers.
Dit is in korte tijd nu al de 3e x dat u bij een dropshipper heeft besteld! Lekker bezig! Zo snel mogelijk maar van Facebook af gaan.
Serieus? op zo'n wappersite doet u een bestelling. Je wordt overspoeld met allerlei vreemde voorwaarden en in 1 van de laatste artikels staat dat chinees recht van toepassing is. En daar besteld u.
Ik dacht dat een ezel zich niet 2 keer aan dezelfde steen stoot dus moet u wel een super ezel zijn.
Het beste advies voor u: ga een cursus veilig internet volgen en tot die tijd blijf van internet weg.
Weer de bekend plaajes.
Heb je de voorwaarden wel gelezen?
Dan zie je toch dat die rommel uit China komt. Of moet je bij C&A ook douanerechten en invoerbelasting betalen.
Neem je verlies en lees voortaan eerst de voorwaarden als je bij een onbekende webshop koopt.
Artikel 4 bv. staat in vette letters:
Douanerechten of omzetbelasting bij invoer worden niet door ons betaald en zijn voor rekening van de koper. Onze goederen worden altijd verzonden "duty unpaid and untaxed". De koper is de "importer of record" en is verantwoordelijk voor de juiste betaling van douanerechten en/of invoerbelastingen en moet volledig voldoen aan alle wetten en voorschriften van het importerende land.
https://www.daflor-fashion.co/pages/algemene-bedrijfsvoorwaarden
Ik vind de prijzen best nog wel hoog voor merkloze producten. Voor hetzelfde geld koop je bij WE of in de uitverkoop bij De Bijenkorf. Kennelijk hebben die bedrijven door dat mensen toch wel bestellen zonder verder te kijken dan hun neus lang is. Dan kan je net zo goed de prijzen verhogen. Pecunia non olet.
Ik vrees dat de vraagsteller niets leest en een direct antwoord op zijn email verwacht en niet weet dat dit een openbaar forum op internet is. Dus toch maar die internetcursus voor dummies doen.
@mahadma , als ik de vorige vragen van Ts lees , geeft hij / of zij wel degelijk antwoord of een reactie , weet dus dat dit een openbaar forum is .
Alleen spijtig dat we geen reactie terug krijgen , misschien schaamtegevoel dat hij / of zij er weer is ingetrapt
Volgens eer en geweten besteld nog wel? Beetje vreemd in deze context, maar goed. Zoals andere al opmerken, je stelt hier vragen zonder kennelijk de antwoorden te lezen en blijft gewoon (naar eer en geweten?) bij foute webshops bestellen. Lerend vermogen is er dus niet, in dat geval is het beter om bij grote, betrouwbare webwinkels te bestellen die je kent van hun stenen winkels of die al een goede reputatie hebben.
Mocht je dit nou toch lezen, hoe vind je zo'n site? De enige plek waar ik al dit soort vage webwinkels tegenkom is hier op het forum door de vragen erover.
Als TS van 1942 is dan is hij 79 jaar jong/oud.
Oké. En?
En? Ik kan mij voorstellen dat mensen van deze leeftijd mogelijk niet de internetkennis hebben zoals vel mensen met een mindere leeftijd.!
Dat is mogelijk ja, des te meer reden om niet bij een of andere vage webshop te bestellen. Waarom op internet wel doen wat je in het 'echte leven' niet zou doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer