Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
waar kan ik een klacht indienen,zodat de firma Burton de jas vergoeden.
met vriendelijke groet
Marleen Robben
Nergens, als u wettelijke garantie claimt heeft u heeft namelijk niets te maken met de fabrikant of importeur maar enkel met de leverancier. Die wijst uw claim blijkbaar af. Mag ik vragen waarom u denkt dat er sprake is van een gebrek en niet van gebruikschade?
U zult een bewijs moeten aanleveren dat de scheur niet reparabel is door een deskundige. Daarmee gaat u naar de verkoper en verzoekt een nieuwe jas. Als de jas enige tijd gedragen is dan kunnen zij niet volledig vergoeden wegens niet nieuw, dat is logisch.
Vooral kleermakers van onder andere Turkse origine zijn vaak in staat om zulke gebreken tegen veelal schappelijke kosten (bijna) onzichtbaar te repareren. Een beetje stad heeft wel zo'n winkel.
Het voorkomt eindeloos discussieren en u heeft een niet van nieuw te onderscheiden skijas.
Veel succes toegewenst!
Ik heb je niet gekopieerd :-)), maar je stond er nog niet toen ik aan mijn verhaal begon.
Daar is wel zeker wat aan te repareren.
Er moet spanning op hebben gestaan en naar alle waarschijnlijkheid ergens aan blijven hangen, dat kan zelfs een doorn van een roos of braam zijn geweest. Iets dat de hele zomer in de kast hangt, zal niet scheuren. Het kan winter 2023/2024 misschien al zijn gebeurd.
100% onzichtbaar repareren, zal niet lukken, maar nagenoeg onzichtbaar wel, d.m.v. plakvlieseline. Ga naar een (Turkse) kleermaker en laat het daar repareren. Ik denk dat de prijs niet eens de moeite waard is om naar de winkel te sturen.
Wat een geweldige service van de verkoper. Een jas scheurt niet vanzelf, daar zijn krachten van buitenaf voor nodig. De kans dat het een productfout is is niet bepaald groot. Om dan toch zonder te morren reparatie willen vergoeden is heel netjes. Ik zou die kans heel snel aanpakken voordat ze zich bedenken.
Het onderste uit de kan willen hebben kan ook de deksel op de neus geven.
U heeft het kennelijk over de voering van het ski jack/jas? Ik heb n.l. nog nooit in een stoffen jack geskied. Okay, spreek over vroeger, maar materiaal was nooit van stof. Kan me dus niets voorstellen bij een stoffen ski jack. Ik zou zelf dan ingaan op wat de winkel aanbied, gratis laat maken en het gewoon als jack gebruikt en niet op de skipiste.
Nu ben ik geen jassen verkoper danwel naaiatelier. Maar deze scheur is geen spontane scheut op een slecht stukje stof. Hier is snel duidelijk dat de tas ergens achter is blijven hangen ofdat iets vde tas binnen wilde dringen.
Hallo Marleen Robben ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Helemaal nergens, uw kleindochter heeft zaken gedaan met de verkoper van de jas en die is verantwoordelijk te houden voor eventuele gebreken aan de jas, kan ook zomaar zijn dat uw kleindochter niet netjes met de jas is om gegaan, ergens is langs gelopen bijvoorbeeld, een uitstekend spijkertje en dat daardoor de jas stuk ging.
is de jas ouder dan een jaar moet uw kleindochter bewijzen dat het een produktiefout was is ie jonger mag de verkoper bewijzen waarom hij niet zou hoeven vergoeden!!
Het belangrijkste is dat u dient aan te toenen dat de oorzaak van het scheuren niet aan het gebruik ervan c.q. aan gedrag van uw kleindochter te wijten is. Dat is lastig maar zo u dant wel kunt, dan geldt wettelijk:https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt
En zie voor de letterlijke wetgeving:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?
Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertu ... Lees meer
Is Raisin spaarplatform betrouwbaar voor het sparen van geld in deposito
Als ik geld in deposito wil stallen om te sparen, is Raisin dan een aangewezen platform om dat te doen? Lees meer
Ik wil dat Stella de E-bike terug neemt. Vlg hfd knt. geldt de bedenktijd niet a
Volgens het hfd.kant. van Stella, is de bedenktijd niet gelding als de fiets niet in de bus is gekocht! Kan dat? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer