Ma
door Marleen Robben Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.

waar kan ik een klacht indienen,zodat de firma Burton de jas vergoeden.

met vriendelijke groet
Marleen Robben

2541 10 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 30, 2024 om 21:03
2281 Antwoorden / Vragen

Nergens, als u wettelijke garantie claimt heeft u heeft namelijk niets te maken met de fabrikant of importeur maar enkel met de leverancier. Die wijst uw claim blijkbaar af. Mag ik vragen waarom u denkt dat er sprake is van een gebrek en niet van gebruikschade?

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2024 om 21:04
11740 Antwoorden / 52 Vragen

U zult een bewijs moeten aanleveren dat de scheur niet reparabel is door een deskundige. Daarmee gaat u naar de verkoper en verzoekt een nieuwe jas. Als de jas enige tijd gedragen is dan kunnen zij niet volledig vergoeden wegens niet nieuw, dat is logisch.

tricht
door tricht - Sep 30, 2024 om 21:10
8 Antwoorden / 0 Vragen

Vooral kleermakers van onder andere Turkse origine zijn vaak in staat om zulke gebreken tegen veelal schappelijke kosten (bijna) onzichtbaar te repareren. Een beetje stad heeft wel zo'n winkel.

Het voorkomt eindeloos discussieren  en u heeft een niet van nieuw te onderscheiden skijas.

Veel succes toegewenst!

sira
door sira Sep 30, 2024 om 21:30
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb je niet gekopieerd :-)), maar je stond er nog niet toen ik aan mijn verhaal begon.

sira
door sira - Sep 30, 2024 om 21:29
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Daar is wel zeker wat aan te repareren.

Er moet spanning op hebben gestaan en naar alle waarschijnlijkheid ergens aan blijven hangen, dat kan zelfs een doorn van een roos of braam zijn geweest. Iets dat de hele zomer in de kast hangt, zal niet scheuren. Het kan winter 2023/2024 misschien al zijn gebeurd.

100% onzichtbaar repareren, zal niet lukken, maar nagenoeg onzichtbaar wel, d.m.v. plakvlieseline. Ga naar een (Turkse) kleermaker en laat het daar repareren. Ik denk dat de prijs niet eens de moeite waard is om naar de winkel te sturen.

ne
door neodutchio - Sep 30, 2024 om 21:40
5261 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een geweldige service van de verkoper. Een jas scheurt niet vanzelf, daar zijn krachten van buitenaf voor nodig. De kans dat het een productfout is is niet bepaald groot. Om dan toch zonder te morren reparatie willen vergoeden is heel netjes. Ik zou die kans heel snel aanpakken voordat ze zich bedenken.
Het onderste uit de kan willen hebben kan ook de deksel op de neus geven.

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2024 om 23:15
16945 Antwoorden / 109 Vragen

U heeft het kennelijk over de voering van het ski jack/jas? Ik heb n.l. nog nooit in een stoffen jack geskied. Okay, spreek over vroeger, maar materiaal was nooit van stof. Kan me dus niets voorstellen bij een stoffen ski jack. Ik zou zelf dan ingaan op wat de winkel aanbied, gratis laat maken en het gewoon als  jack gebruikt en niet op de skipiste.

JMA2
door JMA2 - Oct 1, 2024 om 00:17
147 Antwoorden / 3 Vragen

Nu ben ik geen jassen verkoper danwel naaiatelier. Maar deze scheur is geen spontane scheut op een slecht stukje stof. Hier is snel duidelijk dat de tas ergens achter is blijven hangen ofdat iets vde tas binnen wilde dringen.

marita5
door marita5 - Oct 1, 2024 om 07:38
11668 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marleen Robben ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

1paul
door 1paul - Oct 1, 2024 om 07:55
3347 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal nergens, uw kleindochter heeft zaken gedaan met de verkoper van de jas en die is verantwoordelijk te houden voor eventuele gebreken aan de jas, kan ook zomaar zijn dat uw kleindochter niet netjes met de jas is om gegaan, ergens is langs gelopen bijvoorbeeld, een uitstekend spijkertje en dat daardoor de jas stuk ging.

is de jas ouder dan een jaar moet uw kleindochter bewijzen dat het een produktiefout was is ie jonger mag de verkoper bewijzen waarom hij niet zou hoeven vergoeden!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 4, 2024 om 14:10
16987 Antwoorden / 202 Vragen

Het belangrijkste is dat u dient aan te toenen dat de oorzaak van het scheuren niet aan het gebruik ervan c.q. aan gedrag van uw kleindochter te wijten is. Dat is lastig maar zo u dant wel kunt, dan geldt wettelijk:https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

En zie voor de letterlijke wetgeving:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij www.consuwijzer.nl van de ACM.