He
door HermineS Jan 2, 2018 om 15:45
Winkels & webshops

Tafel gekocht op BVA-auctions

December 2017 heb ik een tafel gekocht op BVA-auctions van het bedrijf Jesse van de Sande interieurs, op de foto bij de veiling staat een blank houten tafel  duidelijk gelakt gezien de glans op het hout.
Nadat ik het hoogste bod had en de tafel heb betaald krijg ik een mailtje van Jesse van de Sande Interieurs dat de tafel niet verlijmt is ( lijkt mij een nomale zaak), de tafel niet gelakt is en de tafel is eiken gebeitst, niet in overeenstemming met de gegevens, foto, op de veiling.
Dit alles is echter wel mogelijk tegen forse bijbetalingen, ik voel me dus opgelicht of op zijn minst misleid.
Na tientallen mails en telefoon en chat gesprekken komt het er op neer dat ik de tafel tegen verzendkosten van € 55,00( € 15 ,00 meer dan de normale verzendkosten van Jesse van de Sande interieurs) op kan laten, ik krijg dan mijn geld minus de veiling kosten retour...opgelicht dus...

6210 6 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Jan 2, 2018 om 15:49
704 Antwoorden / 2 Vragen

Opgelicht? Nee hoor dat heet "veiling"

voor elk kavel wordt duidelijk gesteld bij dat je voor de zekerheid zelf moet gaan kijken naar de staat van het object.

Dat voorkomt rare verrassingen zoals het uwe.

marita5
door marita5 - Jan 2, 2018 om 15:53
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hermines ,

De klachten over Bva-auctions , liegen er niet om .
Plaats een klacht op Trustpilot , daar reageerd Bva- auditions , klik op de rode regel .

https://nl.trustpilot.com/review/www.bva-auctions.com

hazikonl
door hazikonl - Jan 2, 2018 om 16:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

Stond er bij de veiling dat het ging om een faillietsementsveiling? Anders kan je gewoon van de koop afzien volgens de wet op de consumentenkoop.
Als je een aankoop via internet of telefonisch (koop op afstand) hebt gedaan, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Daarnaast gelden de normale wettelijke regels van consumentenkoop.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jan 2, 2018 om 16:18
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Al jaren koop ik bij BVA en nog nooit problemen gehad. Ik kijk namelijk eerst naar waar ik op ga bieden. Dat u denkt bij een bepaalde foto iets te zien wil niet zeggen dat het ook zo is. Ik mis ook de omschrijving in uw verhaal, wat stond daar in?

U kunt de tafel dus op laten halen en uw geld terug krijgen. Bij een herroeping van koop op afstand zijn de verzendskosten voor de verzender, voor u dus. En de veilingkosten moeten gewoon betaald worden. Dit is apart van de aanschaf.

Als u de betekenis van het woord oplichting even op internet opzoekt, dan kunt u ook de betekenis van de woorden laster en smaad even nakijken.

He
door HermineS Jan 2, 2018 om 16:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kijken naar het artikel was dus niet mogelijk, het was een nieuw product aan geboden door Jesse van de Sande interieurs ( niet vermeld bij veilig pas te zien na aankoop) er was dus geen kijkdag.
een blank gelakte tafel zoals op de foto bij de veiling heb ik niet gekregen, de tafel was eiken gebeitst en ongelakt, dit kan voor € 40,00 extra pas te zien na aankoop/betaling..
de tafel was niet verlijmt dit koste € 75 extra, pas te zien na aankoop/betaling, dit is dus in mijn ogen oplichting of op zijn minst misleiding....

ne
door neodutchio Jan 2, 2018 om 16:49
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Wat stond er in de omschrijving?

He
door HermineS Jan 2, 2018 om 17:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

1x eettafel, Zane, afmeting circa 240x100x76 cm, materiaal: vurenhout.
Conditie: Nieuw.
Let op! De tafel zal gedemonteerd worden aangeleverd met instructies!

He
door HermineS Jan 2, 2018 om 17:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

ju
door juliomariner Jan 2, 2018 om 19:16
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik snap het probleem niet. Op de omschrijving staat nergens dat de tafel is gelakt. Dat denkt u uit de foto te kunnen opmaken maar ja fotos vertekenen soms behoorlijk. Er staat dat de tafel gedemonteerd wordt geleverd met instructies. Dan lijkt met mij dus ook logisch ´dat de tafel niet is verlijmd.
Dus nee u bent niet opgelicht want er is dus geleverd volgens de omschrijving. (n nee ik werk niet voor BVA of Jesse van de Sande interieurs

He
door HermineS - Jan 2, 2018 om 16:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

De tafel was van nieuwe artikelen aangeboden door een meubelzaak, Jesse van de Sande Intrieurs uit Boxtel, ze waren dus niet op een veiling dag te bekijken, en ik heb dus afstand gedaan van de aankoop na levering binnen 14 dagen omdat de tafel niet aan verkoop voorstelling voldoet, alleen zijn de kosten die ik moet maken meer dan € 100,00 om dit te bewerkstelliggen, dit vind ik dus oplichting.m Alle opties voor de tafel krijg je pas na aankoop en betaling te zien, zelfs opties die niet bij de veiling vermeld worden en bij een eettafel toch vrij normaal zijn, daar moet je dus extra voor betalen.

ne
door neodutchio Jan 2, 2018 om 16:51
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Zelf de transportkosten betalen is geen oplichting. Nergens in een wet staat vermeld dat bij herroeping de verkoper voor deze kosten zou moeten opdraaien.

hazikonl
door hazikonl - Jan 2, 2018 om 16:32
5 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen de retourkosten komen voor jou rekening. Als je dit dus zelf regelt of zelfs zelf brengt heb je hier dus zelf de controle over hoe hoog deze uitvallen. Je hoeft geen gebruik te maken van de bezorgservice van de leverancier. De veilingkosten krijg ( behoor)  je ook volledig retour te krijgen.