Li
door Liljoh Jul 31, 2020 om 14:33
Winkels & webshops

Teruggave ticket

Wij hadden tickets goor de voorstelling Lazarus, deze is door corina verplaatst naar volgend jaar, maar mijn man is inmddels overleden en ik wil het geld van zijn ticket graag terug,  is een gegronde reden  hij kan er geen gebruik meer van maken maar top ticket wil geen geld teruggeven. Is dit, zeker bij overlijden,  niet vetplicht?

2373 6 Rapporteer

pe
door pebk - Jul 31, 2020 om 15:00
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me op zich een gegronde reden om uw geld terug te vragen. Aan de andere kant vermoed ik dat het meer engergie gaat kosten om het voor elkaar te krijgen en u uw recht kan halen. De kaarten zijn afhankelijk van de dag tussen de 24 en 69 Euro). Ook het theater heeft op het moment moeite om de eindjes aan elkaar te knopen en heeft waarschijnlijk weinig liquide middelen beschikbaar.

Misschien kunt u met iemand anders naar de voorstelling volgend jaar.

redfloor
door redfloor Jul 31, 2020 om 15:09
166 Antwoorden / 21 Vragen

En het ticket is gekocht bij een reseller... Dat maakt het nog lastiger denk ik.

Donuts
door Donuts - Jul 31, 2020 om 15:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vermoed dat u topticketshop bedoeld? Dat is geen officieel verkooppunt. U heeft voor de kaartjes ongetwijfeld ook veel te veel betaald. Ik ga er vanuit dat ze u geen geld terug gaan geven.

gerbera
door gerbera Aug 1, 2020 om 15:50
7369 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft voor de kaartjes ongetwijfeld ook veel te veel betaald.

Dat er hogere prijzen gevraagd (kunnen) worden staat ook op hun site vermeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2020 om 15:43
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ja. U heeft daar recht op. Ik kan u nu geen link geven naar meer info maar u kunt zelf kijken bij www.wetrecht.nl naar vorderen resp in gebreke stellen en bij www.juridischloket.nl voor een voorbeeldbrief.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2020 om 17:32
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Zie eventueel ook nog dit:: In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt

verleend en zou u, zoals enige tid geleden ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/

Tr
door Trostomaat - Aug 1, 2020 om 00:02
239 Antwoorden / Vragen

Het overlijden van uw man geeft u geen recht op geld terug voor een gekocht ticket. Het is zo gezegd geen gegronde reden. Wat niet weg neemt dat een bedrijf dit netjes, coulant dus, zou kunnen oplossen. Toptickets(shop) is kennelijk niet zo'n bedrijf.
Topticketshop.nl is een handelaar in kaarten, geen officieel verkooppunt.
Wat u wel recht geeft op geld terug, is het feit dat het evenement niet doorgaat op de afgesproken datum.

Topticketshop zou daar aan mee moeten werken. Maar daar zullen de nodige haken en ogen aan zitten. Ze schrijven dat bij verplaatste evenementen u automatisch omgeboekt wordt naar de (een?) nieuwe datum:

'Wat gebeurt er als het evenement waarvoor ik tickets heb besteld wordt verplaatst of afgelast? Dit verschilt per evenement. Hierbij zijn wij afhankelijk van de organisator van het betreffende evenement. Uit ervaring blijkt dat verreweg de meeste evenementen een nieuwe datum krijgen. In dit geval hoeft u niets te doen en wordt uw bestelling automatisch omgeboekt. Zodra de nieuwe datum bekend is ontvangt u van ons bericht per email.'

Heeft u al tickets met een nieuwe datum gekregen, of weet u voor welke datum de oude tickets geldig zullen zijn?

Als Topticketshop niet mee wil werken, kunt u wellicht u licht opsteken of advies vragen hoe u geld terug kunt krijgen (en uw verhaal vertellen) bij officieel verkoopkanaal Eventim.nl https://www.eventim.nl/
of bij producent Stage Entertainment https://www.stage-entertainment.nl/

alfatrion
door alfatrion - Aug 2, 2020 om 07:17
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, u heeft recht op uw geld terug, omdat er niet op de afgesproken dag geleverd is. U heeft ook recht op terugbetaling van eventuele service- of administratiekosten (of hoe ze het dan ook willen noemen). Dit voor het geval dat ze als tussenpersoon optreden. Het sleutelwoord daarbij is samenhang. U heeft van de tussenpersoon dan recht op de verhoging en van het theater recht op de toegangsprijs. Dat uw man is overleden maakt het voorstel (want dat is het) om later te gaan zeer onredelijk.

rj
door rjw Aug 2, 2020 om 10:55
3276 Antwoorden / 5 Vragen

Het is ongetwijfeld opgevallen dat TS het ticket heeft gekocht bij 1 van de bekende boevenbedrijven (oftewel de ticketresellers) en niet bij de organisator of een door de organisator geselecteerd verkooppunt. Het hele verhaal van tussenpersoon kan je dan vergeten, want dat zijn ze niet.

Veel succes met het aanklagen van boeven.

alfatrion
door alfatrion Aug 3, 2020 om 00:18
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je mist het punt. Of wel er komt een overeenkomst tussen topticketshop en TS tot stand op grond waarvan topticketshop zich verbind om er de voorstelling te verzorgen (waarvoor ze dan gebruik maakt van een onderaannemer) of wel er komt een overeenkomst tussen topticketshop en TS tot stand op grond waarvan topticketshop zich verbind om een overeenkomst tussen het thestherven TS tot stand te brengen. Meer smaken zijn er niet. Het laatste is de situatie waarin we over een tussenpersoon spreken.

Tr
door Trostomaat Aug 3, 2020 om 01:27
239 Antwoorden / Vragen

Dat zijn de twee smaken. Exact.
Maar wat 'het thesterven' is? Hmmm.... 10 minuten gepuzzeld: 'het theater en' wellicht... haha.

alfatrion
door alfatrion Aug 3, 2020 om 05:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat moet zijn het theater. Op mijn mobiel komen woorden en soms raar uit en de venster zijn klein werken niet prettig.