be
door bernadetje50 Nov 22, 2021 om 22:03
Winkels & webshops

Ticketshops: kunt u alstublieft nog eens aandacht schenken aan de diverse ticket

Allerlei ticketshops verkopen nog kaartjes die vaak het dubbele kosten van de kaartjes die je koopt bij de theaterkassa.
Het speelt al zo lang zie ik in eerdere berichten.
Ik vind het oplichterij en dat is het ook.

1183 10 Rapporteer

ju
door juliomariner - Nov 22, 2021 om 22:17
1331 Antwoorden / 2 Vragen

Dus omdat u het vind is het oplichterij? Ik vind dat het onder handel valt en dat is het ook.
op de meeste sites staat gewoon dat ze een doorverkoopsite zijn. Meestal wordt er ook melding gemaakt dat het bedrag dat op het kaartje wordt afgedrukt anders is als het bedrag dat op zo'n site voor een kaartje betaald moet worden.
Daarbij is er al uit den treure aandacht besteed door verschillende consumenten programma's. Als mensen het nu nog niet weten zullen ze het wel nooit leren. De dure zendtijd kan beter ergens anders aan besteed worden

mahadma
door mahadma - Nov 22, 2021 om 22:19
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Wat u vindt, mag u vinden. Zolang er mensen zijn die op de bovenstre adv google info klikken en zo niet opletten met de aankoop is hier HELEMAAL NIETS AAN TE DOEN, gewoon boeken bij de locatie en dan gaan ze vanzelf failliet wegens gebrek aan klanten.

sira
door sira - Nov 22, 2021 om 22:22
2365 Antwoorden / 24 Vragen

U zit nu op het forum. Als u een vraag heeft over tv-uitzendingen moet u contact opnemen met kassa@bnnvara.nl

Ik vraag me alleen af of het enige zin heeft dat er wéér aandacht aan wordt geschonken, andere programma's hebben dat ook al gedaan, want het gaat net als met "verkeerde" webshops (dropshippers) die op Facebook adverteren, daar wordt ook al een aantal jaren voor gewaarschuwd, maar ondanks die waarschuwingen wordt er nog steeds gekocht.
Het is ook de verantwoording van de koper, die moet alert zijn

Thecla58
door Thecla58 - Nov 22, 2021 om 22:27
862 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn beste,

Heel veel mensen, jij wellicht ook, gaan op internet op zoek naar kaartjes voor voorstellingen of evenementen die uitverkocht zijn. Ze geven een zoekopdracht in en kiezen de eerste de beste site die op het scherm verschijnt. Tja dan...
Er zijn zeker bonafide sites waar de kaartjes voor de originele prijs verkocht worden.

Maar... zolang er mensen zijn die bovenstaande blijven doen, blijven die sites er ook. Kwestie van vraag en aanbod. Dus, imho, kiezen de mensen die op die sites kopen ervoor om opgelicht te worden. Iets met billen, branden en op blaren zitten.

tenormin
door tenormin - Nov 22, 2021 om 22:57
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Het is op dit moment tricky om een ticket te kopen, via welke site dan ook, behalve de originele verkoopsites, vandaag de dag tickets te bestellen. Bestel je op een adv site weet je bijna zeker dat je fout zit. Maar waar vorige week een concert, of wat dan ook, met minder mensen kon doorgaan, je weet het niet wat er morgen weer verboden zal worden. Je mag het noemen zoals je wilt: oplichterij is iets waar men er absoluut niet vanuit kan gaan: dat is ticketshops dus duidelijk wel, dus is je eigen verantwoordelijkheid. (Net als kaartjes op Marktplaats overigens).

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 22, 2021 om 23:13
2098 Antwoorden / Vragen

U vind het oplichting maar er staat toch duidelijk wat men wil dat u betaalt voor een bepaalt ticket en dat ticket krijgt u dan toch ook? Dat kan dan nooit oplichting zijn. Prijsopdrijving is het wel maar zolang mensen bereid zijn het ervoor te betalen, wie bent u dan om ze dat te verbieden.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 23, 2021 om 07:23
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Er hoeft geen aandacht aan besteed te worden omdat het legaal is.
Men kiest er zelf voor om de lange wachtrij bij de kassa te ontlopen en heeft een prijs.

marita5
door marita5 - Nov 23, 2021 om 07:23
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bernadetje50 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/massaal-opkopen-event-tickets-de-ban

ne
door neodutchio - Nov 23, 2021 om 08:12
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zal u eens een geheimpje vertellen. Uw supermarkt verkoopt de bananen ook voor een hogere prijs dan waarvoor ze het inkopen. Van dat prijsverschil worden vele kosten betaald en van wat er overblijft kan de eigenaar leven. Vind u het te duur? Dan niet kopen, of elders kijken.
Dat ticket doorverkoop bedrijven al jarenlang bezig zijn is echt niets nieuws. En dat er nog steeds mensen blijven kopen geeft aan dat men alle waarschuwingen niet zien, of te eigenwijs zijn en perse deze markt in stand willen houden.

Oplichting is het niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 23, 2021 om 10:08
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als u vindt dat hier sorake ius van oplichting, dan bent u toch helaas zelf degene die zich oplicht door opp de door u genoemde wujze tickets te bestellen.
En houd er rekening mee dat bij niet bewijsbare beschuldiging van een strafbaarfeit als oplichting u zelf strafbaar handelt om dat dit kan worrden gezien als smaad/laster op een publiekelijk voor iedereen roegankelijkopenbaar forum zoals dit. (Wetboek van Strafrecht art 262 of 266)