br
door brouwershaven Feb 1, 2011 om 16:29
Winkels & webshops

Troetelreclame Plus

Ik vond de eerste reclame van Plus (met dat +teken) nou juist zo leuk..
Ze lieten een meisje zien dat, ondanks dat zij zwaarder is, toch overkwam op de televisiereclame dat ze lekker in haar vel zit..Gewoon een leuke, vrolijke meid. Niks bezwaar over uiterlijk.

Nu is er een vervolg reclame, waarmee ze zich haarzelf met een nijlpaard laten vergelijken. Ik irriteer me hieraan. Kon het niet gewoon een reclame zijn die niet indirect commentaar geeft op uiterlijk?

Wat vinden de andere leden hiervan?

2119 29 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

invalide
door invalide - Feb 1, 2011 om 16:34
787 Antwoorden / 5 Vragen
0

Omdat ik geen Plus maat heb kom ik daar niet.
In de reclame maken ze nu tenminste duidelijk dat ik niet welkom ben.

Verder heb ik ook weinig nodig want ik hoef geen nieuwe extra ruime kleding.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 1, 2011 om 16:40
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik vind die reclame van Plus echt werkelijk afgrijselijk, en nu die nieuwe dat zij zich inderdaad met het nijlpaard vergelijkt echt niet kunnen.

mahadma
door mahadma - Feb 1, 2011 om 16:57
11728 Antwoorden / 52 Vragen
0

Als de + nu eens gewoon geen reclame weg geef dingen zou maken, hoeven ze daar ook geen reclame voor te maken en gaan ze nu niet ontzettend af. En kunnen de prijzen - in plaats van +. Overigens de meest irritante + reclame is toch wel die arme, zielege mevrouw die met een voetballer getrouwd is, met een heli boodschappen doet, toch zo gewoon blijft, en toch niet haar trouwerij betaald.

Nu weer die knuffeldingen, € 15,00 (boodschappen) x 25 stuks(verschillende) = €375,00 totaal te besteden door ma en of pa. En die knuffels liggen met de eerste de beste rommel/vrij markt weer voor het oprapen.

monika40
door monika40 - Feb 1, 2011 om 18:12
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik kan daar soms ook welleens over iriteren, want ik ben zelf ook te zwaar,dus ik weet wel wat dat is ,het gaat om je karakter en niet over je uiterlijk toch?? ik maak ook weleens een geintje over me zelf maar ik zou dat niet zo doen zoals zij dat doet opt tv,want in de media zijn ze toch allemaal slank en mooi
maar zo is het in werkelijkheid niet dat wou ik even zeggen..

vriendelijke groeten monika

de motormuis
door de motormuis - Feb 1, 2011 om 18:43
598 Antwoorden / 13 Vragen
0

invalide schreef op dinsdag 1 feb 2011, 16:34]Omdat ik geen Plus maat heb kom ik daar niet.
In de reclame maken ze nu tenminste duidelijk dat ik niet welkom ben.

Verder heb ik ook weinig nodig want ik hoef geen nieuwe extra ruime kleding.


Invalide dit is geen reclame over kleding. Dit gaat over een reclame in een
supermarkt. En de naam van die supermarkt is +
Geef aub niet van die onzin antwoorden als je niet eens weet waar het over gaat.

abarth
door abarth - Feb 1, 2011 om 21:48
845 Antwoorden / 19 Vragen
0

Vorige reclame werd de draak gestoken met hollandse weken en de donkere medewerker.
Ik vind het een goedkope manier van scoren en heb het gevoel dat ze de ah naar de kroon willen steken met reclames die over het algemeen wel leuk gevonden worden.
Maar daar doen meerdere supermarkten aan mee (spaaracties, voetbalplaatjes 1 uro knallers etc etc)

birgit67
door birgit67 - Feb 2, 2011 om 00:11
83 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik erger me niet zo gauw aan reclames maar die van de plus waarin ze zich vergelijkt met een nijlpaard is inderdaad verschrikkelijk.
Ik zou dat als ik haar was ook niet geaccepteerd hebben.
Als ik al bij de plus kwam, was dit voor mij een reden on niet meer te gaan.

tdehond
door tdehond - Feb 2, 2011 om 07:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Deze reclame is geen pluspunt voor plus.

vladja
door vladja - Feb 2, 2011 om 13:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Met deze discussie heeft Plus bereikt wat zij wilden. AANDACHT, ook al is het negatieve aandacht.

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 2, 2011 om 19:17
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Op deze negatieve aandacht hoeft Plus echt niet trots te zijn.

de motormuis
door de motormuis - Feb 2, 2011 om 19:24
598 Antwoorden / 13 Vragen
0

vladja

Je had wel weer gelijk, onze items zijn verdwenen.

Groetjes.

2mainecoons
door 2mainecoons - Feb 4, 2011 om 14:18
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

De reclame vind ik wel irritant. Voetbalplaatjes, troetels en meer van dit soort cadeautjes die na een paar weken in de vuilnisbak belanden is mijn grootste ergernis.
Maar om over het dikke meisje...nu wordt even de werkelijkheid getoond. Want dikke mensen horen in hun dagelijks leven wel vaker nare/ ontactische opmerkingen. Het zou niet moeten, maar het gebeurd! De nadruk in deze reclame ligt echter op de vriendelijkheid van het personeel. Ongeacht hoe ze er uit zien. Dat valt mij op en daar vind ik niets verkeerd aan. Dat deze mensen gecast zijn voor de reclame, vind ik leuker, dan wanneer er een bekende Nederlander meedoet.

ro
door roosboele - Mar 21, 2011 om 16:36
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

helemaal mee eens! Ze zijn vrolijk maar zulke reclames moeten gewoon positiever worden, ze hadden toch ook een andere troetel kunnen gebruiken;)

la
door lapto - Mar 21, 2011 om 18:47
53 Antwoorden / 5 Vragen
0

Aller eerst ik ben ook iemand met een maatje meer.

Wat is iedereen toch kortzichtig echt niet normaal.
Ze praat over haarzelf !!!!!!

Ik heb haar niet horen zeggen dat ze het heeft over iedereen die stevig is.
Daarbij komt dat het misschien helemaal niet zo dom is dat ze het zelf zou zeggen.
Misschien is het een idee dat andere stevige mensen zichzelf eens goed bekijken daar door en dat ze dan zelf ook gaan inzien dat stevig zijn ( natuurlijk tot bepaalde grens ) helemaal niet zo heel erg hoef te zijn.

En als we allemaal eerlijk zijn is misschien 90% van de stevige mensen zelf dader aan het stevig worden.
Ik ook daar ben ik heel eerlijk om en ik kan me wel iedere dag voor me kop slaan daarvoor maar als ik me leven weer goed heb opgepakt door gezonder te eten en meer sporten dan moet je op een bepaalt moment wel vrede met jezelf gaan nemen.

Dus eigenlijk vind ik haar wel een voorbeeld voor een hoop stevige mensen want als ze hier problemen mee gehad heeft dan zou ze dit echt niet gedaan hebben..

Greetings stevige Lapto

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 21, 2011 om 20:01
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja echt een voorbeeld hoor voor stevige mensen, je zelf vergelijken met een nijlpaard.

la
door lapto - Mar 21, 2011 om 20:32
53 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=sonjaatje schreef op maandag 21 mrt 2011, 20:01]Ja echt een voorbeeld hoor voor stevige mensen, je zelf vergelijken met een nijlpaard.

Jezelf respecteren en er een geintje over durven maken

Dat is een voorbeeld

Greetings Lapto

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 21, 2011 om 21:03
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je zelf respecteren kan ook zonder jezelf met een nijlpaard te vergelijken.

empyria
door empyria - Mar 22, 2011 om 06:57
504 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wat is er mis met een nijlpaard eigenlijk?

commonsence
door commonsence - Mar 22, 2011 om 07:31
54 Antwoorden / 13 Vragen
0

[quote=brouwershaven schreef op dinsdag 1 feb 2011, 16:29]Ik vond de eerste reclame van Plus (met dat +teken) nou juist zo leuk..
Ze lieten een meisje zien dat, ondanks dat zij zwaarder is, toch overkwam op de televisiereclame dat ze lekker in haar vel zit..Gewoon een leuke, vrolijke meid. Niks bezwaar over uiterlijk.

Nu is er een vervolg reclame, waarmee ze zich haarzelf met een nijlpaard laten vergelijken. Ik irriteer me hieraan. Kon het niet gewoon een reclame zijn die niet indirect commentaar geeft op uiterlijk?

Wat vinden de andere leden hiervan?

Volkomen mee eens. Bewijs van wanstaltige smaak dus vertrouw ik het hele aanbod van die winkel niet meer. Derhalve, Plus is voor mij min geworden!

tdehond
door tdehond - Mar 22, 2011 om 09:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=empyria schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 06:57]Wat is er mis met een nijlpaard eigenlijk?

Er is niets mis met het nijlpaard. De vergelijking van de lichaamsvormen van de jonge vrouw met het nijlpaard is wat een aantal mensen in het verkeerde keelgat schiet.

moeder56
door moeder56 - Mar 22, 2011 om 12:01
483 Antwoorden / 2 Vragen
0

Overduidelijk dat het heel velen aan gebrek aan humor ontbreekt. Deze reclame dien je te zien met een vette knipoog. Ging toch over beestjes die je krijgt bij je boodschappen ???Ik vind het juist een link naar de acceptatie van mensen die wat forser zijn.

tdehond
door tdehond - Mar 22, 2011 om 12:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=moeder56 schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:01]Overduidelijk dat het heel velen aan gebrek aan humor ontbreekt. Deze reclame dien je te zien met een vette knipoog. Ging toch over beestjes die je krijgt bij je boodschappen ???Ik vind het juist een link naar de acceptatie van mensen die wat forser zijn.

Vermoedelijk zijn mensen met een fors overgewicht hun gevoel voor humor al kwijtgeraakt m.b.t. dit soort grappen, ook in de reclame.

loreleigil
door loreleigil - Mar 22, 2011 om 14:47
678 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb ook een maatje meer, maar kon ook niet echt lachen om die reclame. Ik vond het nogal vernederend. Ik maak zelf ook genoeg grapjes over mijn gewicht. Maar dan bepaal ík wat ik zeg en tegen wie. En niet een tekstschrijver die een actrice ten overstaan van heel Nederland zichzelf laat vergelijken met een nijlpaard.

la
door lapto - Mar 22, 2011 om 17:31
53 Antwoorden / 5 Vragen
0

@ tdehond, moeder56

Ik ben het helemaal met jullie eens.
Sommige mensen zijn hun humor echt helemaal kwijt.

@ loreleigil

U denkt toch niet dat een textschrijver bewust mensen op hun ziel zou willen trappen met deze reclame.
Daarbij komt dat ik zeker weet dat een actrice wel enig inspraak heeft over dit soort GRAPJES.

Zoals u nu zegt mag u zelf wel een grapje maken over dit maar vind u het vernederend als iemand anders een grapje maakt over zichzelf ???!!!

Als die stevige meid dit niet grappig zou vinden dan dan had ze het echt niet gedaan.

Greetings Lapto

Lsk520
door Lsk520 - Mar 22, 2011 om 17:53
827 Antwoorden / 2 Vragen
0

Leuk...al die reacties op een commercial die niet meer wordt uitgezonden....

Lima Bravo.

loreleigil
door loreleigil - Mar 22, 2011 om 19:02
678 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=lapto schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 17:31]U denkt toch niet dat een textschrijver bewust mensen op hun ziel zou willen trappen met deze reclame.
Nee, dat denk ik niet. Zeg ik ook niet.
[quote=lapto schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 17:31]Daarbij komt dat ik zeker weet dat een actrice wel enig inspraak heeft over dit soort GRAPJES.
Hoe weet u dat?
[quote=lapto schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 17:31]Zoals u nu zegt mag u zelf wel een grapje maken over dit maar vind u het vernederend als iemand anders een grapje maakt over zichzelf ???!!!
Nee, als u goed leest staat er letterlijk wat ik vind:
Ik maak zelf ook genoeg grapjes over mijn gewicht. Maar dan bepaal ík wat ik zeg en tegen wie. En niet een tekstschrijver die een actrice ten overstaan van heel Nederland zichzelf laat vergelijken met een nijlpaard.
[quote=lapto schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 17:31]Als die stevige meid dit niet grappig zou vinden dan dan had ze het echt niet gedaan.

Greetings Lapto
Nogmaals, hoe weet u dat?

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 22, 2011 om 19:24
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=moeder56 schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:01]Overduidelijk dat het heel velen aan gebrek aan humor ontbreekt. Deze reclame dien je te zien met een vette knipoog. Ging toch over beestjes die je krijgt bij je boodschappen ???Ik vind het juist een link naar de acceptatie van mensen die wat forser zijn.

Nou wat een humor, ik lach me dood, hoe komen ze erop, zo origineel.

la
door lapto - Mar 23, 2011 om 17:31
53 Antwoorden / 5 Vragen
0

@ loreleigil


Uw eerste quote
Daar zijn we het dus over eens.
Ik heb inderdaad niet gezegt dat u dat heeft gezegt.

Uw tweede en vierde quote
Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om het op een juiste wijzen uit te leggen.
Maar er is niemand die zichzelf met dit soort dingen echt laat vernederen als hij of zei dit niet zou willen.
Ook deze meid ziet hier gewoon de grap van in en als ze zelf er een probleem in zou zien om dit soort dingen te zeggen dan zou zij dit zeker niet doen.
Als ze hierop tegen zou zijn zou ze een klacht kunnen indienen hiervoor en zou ze dat alsnog niet hoeven doen.


Uw derde quote
U heeft het erover dat u een grap als deze vernederend vind.

=loreleigil schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 14:47: Ik heb ook een maatje meer, maar kon ook niet echt lachen om die reclame. Ik vond het nogal vernederend.

Als u ooit wel eens het tv progamma "mooi weer de leeuw" heeft gezien dan weet u pas echt wat vernederen is.


Greetings Lapto

loreleigil
door loreleigil - Mar 23, 2011 om 21:03
678 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=lapto schreef op woensdag 23 mrt 2011, 17:31]@ loreleigil


Uw eerste quote
Daar zijn we het dus over eens.
Ik heb inderdaad niet gezegt dat u dat heeft gezegt.

Uw tweede en vierde quote
Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om het op een juiste wijzen uit te leggen.
Maar er is niemand die zichzelf met dit soort dingen echt laat vernederen als hij of zei dit niet zou willen.
Ook deze meid ziet hier gewoon de grap van in en als ze zelf er een probleem in zou zien om dit soort dingen te zeggen dan zou zij dit zeker niet doen.
Als ze hierop tegen zou zijn zou ze een klacht kunnen indienen hiervoor en zou ze dat alsnog niet hoeven doen.
Dit zijn allemaal aannames van uw kant. U weet het dus niet, u denkt/vermoed dat.
[quote=lapto schreef op woensdag 23 mrt 2011, 17:31]Uw derde quote
U heeft het erover dat u een grap als deze vernederend vind.
[quote=loreleigil schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 14:47]Ik heb ook een maatje meer, maar kon ook niet echt lachen om die reclame. Ik vond het nogal vernederend.
Als u ooit wel eens het tv progamma "mooi weer de leeuw" heeft gezien dan weet u pas echt wat vernederen is.


Greetings Lapto
Dat programma keek ik dus niet, omdat ik het niet grappig vond. En ik mag altijd nog zelf bepalen wat ik vernederend vind toch?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MF
MF73 - Oct 8, 2024 om 18:11
Geldzaken & recht
Contextlogic bv hodn wish

Contextlogic bv hodn wish

Ik heb een eerste sommatie ontvangen van een gerechtsdeurwaarder van een bedrijf wat ik niet ken. Ik heb daar ook nooit iets besteld, nog ontvangen of een factuur van gezien. 


waar dit vandaan komt is me niet duidelijk, maar heb nu wel een aanmaning met extra kosten ed.

wat moet ik doen?

Lees meer

Di
Dimitri21081982 - Oct 8, 2024 om 16:04
Winkels & webshops

Meer dan 10 euro statiegeld

Beste Kassa,

In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in ... Lees meer

Rob Wijkstra
Rob Wijkstra - Oct 9, 2024 om 16:51
Auto & vervoer
Annulerigskosten Fatbike-discounter

Annulerigskosten Fatbike-discounter

Hallo, 

3 oktober 2024 heb ik een Ouxi v8 fatbike besteld bij Fatbike -discounter.com
na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik netjes mijn factuur in de mail
maar er waren 2 punten die mij meteen opvielen
1: Er staat geen Framenummer op de factuur (deze heb je nodig i.v.m. verzekering)
2: Op de factuur staat geen levertijd maar er word gezegd: Wanneer de bestel ... Lees meer