1S
door 1Sjon Mar 17, 2021 om 12:54
Winkels & webshops

Webshop BEVOLA niet meer online

Van de week iets gekocht online bij BEVOLA. Nu zie dat de webshop online niet meer te vinden is. Is het wel een malafide zaak? Hebben mensen soortgelijke ervaringen met BEVOLA. De betaling verliep via Mollie NL51DEUT0265262461

4451 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 17, 2021 om 13:08
11568 Antwoorden / 51 Vragen

KLIK HIER

H
et antwoord is u dan duidelijk. [Edit redactie: deels off-topic. Houd het maar bij dit advies]

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 17, 2021 om 13:17
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo 1sjon ,

Site was geregistreerd op 24 - 1 - 2021 ,
Contact alleen via e-mail / geen tel.nr / Kvk nr / adres niks

Is een dropshipper , spullen komen uit China .

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten ?

De gemiddelde levertijd bedraagt 10-25 werkdagen. Onze producten worden namelijk direct vanuit de leverancier naar jou verzonden. Door dit unieke businessmodel kunnen wij enorm besparen op opslag- en transportkosten en kunnen wij de producten tegen een lagere prijs aanbieden dan de concurrent en de verzendkosten voor eigen rekening nemen.

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

1S
door 1Sjon Mar 17, 2021 om 17:06
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor Uw antwoord, m.n. De verwijzingen om te kijken of een site betrouwbaar is. Het stukje over dropshipping is dat een algemeen stukje of specifiek van BEVOLA.?

marita5
door marita5 Mar 17, 2021 om 17:08
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan . De link over Dropshipping is algemeen , dus niet alleen voor Bevola . Met deze 3 links weet u waar u moet opletten bij het bestellen op een website .

Donuts
door Donuts - Mar 17, 2021 om 13:21
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

rj
door rjw - Mar 17, 2021 om 14:03
3279 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 17, 2021 om 14:31
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Weer iemand die achteraf  naar de gegevens van de webshop ging kijken.

Als  je zoveel signalen ziet, bestellen mag maar achteraf betalen...
Dan  heb je meer zekerheid bij enige twijfel.

En laten ze dat achteraf betalen nu niet aanbieden.

Be
door Bewaklu - Mar 17, 2021 om 18:13
133 Antwoorden / 1 Vragen

Dropshipper nummer tigtriljoenmiljard.
Geld weg, troep uit China.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 18, 2021 om 09:50
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel ik nu een aantal verwijzingen geef die @MARITA5 al gaf toch ook nu maar weer deze:

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik) of kijk hier of de site al bekend is
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl. Doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl

Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ;

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen ;

https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen ;

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

Ka
door Karine01 - Mar 28, 2021 om 08:30
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde probleem, heb een accu kettingzaag besteld, en betaald en kan nu niks meer terug vinden. Kan ik mijn betaling ook terugvorderen?

panter22
door panter22 Mar 28, 2021 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Nee, je bent je geld kwijt.

pe
door peentjes - Mar 28, 2021 om 10:04
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ja het is een malafide zaak. Met 'klacht bevola' had u dat ook kunnen googlen. Minstens 50 klanten gingen u voor, nog los van die op facebook. Mij heeft het intikken van klacht... al drie aankopen gescheeld - en geld in mijn pocket.

Jeroende kampioen
door Jeroende kampioen - Apr 5, 2021 om 11:06
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb 13-03 een 6 delig gereedschapsset met koffer betaald. Ik zie dat het nu voor €19,80 door Ycidium wordt aangeboden. Dit was mijn 1e bestelling online bij een onbekende website en de laatste keer. Toch maar weer gewoon de winkel in.

marita5
door marita5 Apr 5, 2021 om 11:36
11533 Antwoorden / 15 Vragen

De site Ycidium is geregistreerd op : 24 - 2 - 2021 , amper 40 dagen oud . De spullen komen uit China , is een Dropshipper . Registrant City: Registrant State/Province: Guang Dong Sheng Registrant Country: China

SECTIE 18 - TOEPASSELIJK RECHT

Deze ALGEMENE VOORWAARDEN en eventuele afzonderlijke overeenkomsten waarbij wij u Services verlenen, worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van het VK.

Toch maar weer gewoon de winkel in., Ja , dit om problemen te vermijden .

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 5, 2021 om 17:03
2093 Antwoorden / Vragen

Zelden een beter moment dan dit voor; "Mundus vult decipi, ergo decipiatur".

marcel van Hielten
door marcel van Hielten - Apr 29, 2021 om 12:45
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook opgelicht voor 20 euro.
Het wordt die gasten ook niet moeilijk gemaakt. Ze kunnen doen wat ze willen en ondanks dat het rekeningnummer bekend is, hebben ze niets te vrezen.

Dit is de tweede keer dit jaar dat ik ben opgelicht.

Ik koop online alleen nog met creditkaart.

diumenge
door diumenge Apr 29, 2021 om 12:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je maakt het die gasten inderdaad makkelijk om je op te lichten.

pe
door pebk - Apr 30, 2021 om 16:10
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier inmiddels een template voor...

Beste TS,

Vervelend dat u een aankoop heeft gedaan bij <vul hier de naam in van de website>. U kunt naar uw geld fluiten.
Een prijs die te mooi is om waar te zijn, is dat meestal ook.

<vul hier de naam in van de website> betreft een dropshipper. Beter kunt u dit soort producten direct bij welbekende Chinese websites bestellen.
De spullen zijn nagenoeg hetzelfde. Niet alle dropshippers zijn overigens oplichters.

Als u inline wilt bestellen controleer dan eerst hoe de site bekend staat via:
https://www.trustpilot.com/review/<vul hier de naam in van de website>

Nog een tip: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/dropshipping