li
door lillybooms Mar 10, 2016 om 21:24
Winkels & webshops

Veiling annuleren

Hallo,
Op Catawiki had ik een kavel aangeboden van 220 siamezen beeldjes. ik had erbij gezet het zijn 3 dozen dus opsturen kan wel maar liefst ophalen in Amsterdam. Het hoogste bod kwam nota bene van een Zuid-Koreaan en daar moest het dan ook naartoe. Ik heb toen met de koper afgesproken om de veiling te annuleren omdat ik het een zeer hachelijke onderneming vond om het daar naar toe te versturen. Hij ging meteen akkoord hoewel hij de kavel al had betaald, aan Catawiki wel te verstaan want ik heb nog niets ontvangen wat logisch is. Nu zegt Catawiki dat ik hem uit moet betalen en dat ik dan van hun mijn geld krijg. Ik weet geen bankrek nr van de koper en ook het bedrag wat hij heeft betaald is mij niet duidelijk want dat is in dollars gegaan. Catawiki zegt, u heeft van onze dienst gebruik gemaakt dus betalen. Dat wil ik ook wel maar het geld staat op hun rekening. Is het dan niet simpeler om dat geld weer terug te storten op zijn rekening? Hoe moet ik hier mee omgaan? Ik weet het, naief van mijn kant om te denken dat iemand uit Nederland deze kavel zou gaan kopen en er nooit bij stilgestaan dat iemand uit Zuid-Korea dit zou gaan kopen. Dus mijn vraag, klopt het dat ik het eerst uit eigen zak moet betalen om het daarna van Catawiki terug te krijgen? En kan je nooit een veiling ongedaan maken zelfs als het wederzijds is? Bedankt.

6401 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Mar 10, 2016 om 21:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat staat in de voorwaarden en in bijv. de veelgestelde vragen bij Catawiki?
Lees ook hier: http://www.catawiki.nl/help/aanbieden

li
door lillybooms - Mar 10, 2016 om 22:03
43 Antwoorden / 20 Vragen
0

Daar word ik geen wijs uit. Heb me suf gezocht naar een antwoord maar catawiki schrijft aan mij,... " Het is niet mogelijk met deze redenen om de verkoop te annuleren. Er is gebruik gemaakt van onze diensten. De koper geeft aan dat hij alleen akkoord gaat als hij het geld terug krijgt." ...
Natuurlijk wil hij zijn geld terug en daar heeft hij ook alle recht op maar dat staat nu op een soort slapende rekening van Catawiki. Als ik het geld had dan had ik hem dezelfde dag dat geld terug betaald. Maar nu moet ik het eerst particulier aan hem uitbetalen en dan gaat catawiki over tot betaling aan mij. Dus ja, wat is wijsheid? En wat is mijn recht of niet?

Cookies
door Cookies - Mar 10, 2016 om 22:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Sowieso zal Catawiki 15% commissie in rekening brengen. Je krijgt dus niet het volledige bedrag terug.

De bankgegevens kan je toch aan de koper vragen? En dollars kan je omrekenen naar euro's.

sw
door swat1500 - Mar 11, 2016 om 00:01
3795 Antwoorden / 0 Vragen
1

Catawiki kan niet terug betalen aan de koper omdat zij van het ontvangen geld de door u te betalen provisie inhouden. Zij zouden dan weer de provisie bij u moeten innen. Ik kan mij voorstellen dat zij dat niet willen gaan doen.
De koper heeft in dollars betaald dus zult u ook in dollars terug moeten betalen maar dat kunt u via uw bank regelen als  u maar het IBAN nummer van de koper krijgt.

brainless
door brainless - Mar 11, 2016 om 09:55
324 Antwoorden / 0 Vragen
0

Regel 4.10
http://www.catawiki.nl/conditions/terms-and-conditions-nl.pdf



li
door lillybooms Mar 11, 2016 om 14:01
43 Antwoorden / 20 Vragen

Ja, uiteraard heb ik dat gelezen en ik ben ook geheel bereid om de schade te betalen aan de koper. Waar het hier om gaat is dat de koper akkoord is gegaan om de deal te annuleren. Dat schrijft hij ook in een mail.  I can agree with you to have the purchasing cancelled.
We zijn als koper en verkoper overeengekomen om deze veiling niet door te laten gaan waarom doet Catawiki dan zo moeilijk met het geven van de informatie zodat ik de nodige stappen kan ondernemen om de man schadeloos te stellen. Er is veel mailcontact en de ene keer zeggen ze dat het niet geannuleerd kan worden en dan weer dat er nog een beslissing moet worden genomen.
Door de telefoon zeggen dat ze het er mee eens zijn om te annuleren en dan weer niet.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2016 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Ik mag toch aannemen dat je de Veilingvoorwaarden gelezen hebt.

Lees eens 4.9 en 4.10 hier.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer