ma
door mamotjuh Aug 30, 2019 om 16:17
Winkels & webshops
Verkeerde foto op fototaart Hema

Ik heb op 9 Augustus een foto taart bij Hema.nl besteld.
Je kan dan zelf een foto uploaden en een tekst neerzetten.
Het was voor mijn dochter haar 1e verjaardag., ik had een leuke afbeelding gekozen, van Billy en Rambam. 2 beertjes van Babytv. Ik had er als tekst bijgezet; Hoera R.... 1 jaar!
Je krijgt een laatste scherm te zien met de vraag of je tevreden bent over je bestelling. Dit was ik, dus ik heb hem besteld.

17 augustus ging ik de taart halen en stond ik om 11 uur in de winkel van Hema in Rozenburg.

Wat er gebeurde, ik kreeg de taart die ik 4 maanden eerder besteld heb voor mij op de balie.
Een taart met de kleine zeemeermin met de tekst; Hoera R.... 3 jaar!
Het was geen grap.
De vrouw achter de balie probeerde de bakker te bellen. Die was al niet meer bereikbaar. Klantenservice zei er niks over. Het was mijn eigen schuld.
De medewerker vertelde me doodleuk dat ik hem wel vol kon spuiten met slagroom zodat je de tekst niet zag.

Klantenservice zelf gebeld toen ik met spoed onderweg was naar een bakker in Rotterdam om een nieuwe fotoprint te drukken om het probleem op te lossen. Klantenservice zou me met 30 a 45 minuten terug bellen. Nu 2 weken later, nog steeds niks van deze jongen gehoord.

Ik heb een klacht op Facebook geschreven. Hierop kreeg ik bericht dat het opgelost zou worden. Maar nu 2 weken later via de klantenservice van Messenger nog steeds geen antwoord.

Ik ben vandaag gaan bellen. Er word doodleuk verteld dat dit mijn eigen schuld is. Zij zeggen dat ik het verkeerde bestand heb geüpload en dus de verkeerde besteld heb.

De foto taart kan je via hun website aanpassen, tekst erbij enz. Ik heb dit niet in mijn telefoon staan. Zij zeggen van wel, terwijl het via hun programma is!

Stel, ik zou de verkeerde afbeelding geselecteerd hebben, dan zou de tekst niet overeenkomen, gezien ik 100% zeker weet dat ik een Billy en Bambam taart besteld heb, hierbij de tekst heb geschreven voor mijn dochter haar 1e verjaardag.
Ik heb/had zelfs niet meer de afbeelding van de kleine zeemeermin in mijn telefoon staan. Hoe kan het dan volgens Hema dat het aan mijn telefoon ligt?
Dit is toch de schuld van hun programma om de taart te bewerken???

Met de Hema kom ik er niet uit, ze blijven bij hun standpunt.
Het is hun woord tegen de mijne, hoe nu verder? Ik wil een compensatie én 10 euro voor die nieuwe afdruk terug krijgen

6777 8 Rapporteer

jo
door jorisw - Aug 30, 2019 om 16:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het printen gaat automatisch a.h.v. het plaatje dat is geupload. Niemand gaat dat zitten editten.

En wat voor compensatie had je in gedachte?

ma
door mamotjuh Aug 30, 2019 om 16:50
Antwoorden / 1 Vragen

Het plaatje is geüpload in april.

Maar ik heb een ander plaatje geüpload voor deze taart voor mijn jongste dochter. Zie mijn foto voor het voorbeeld.

Een kleine attentie en de kosten van de bakker terug zou op zijn plaats zijn toch???
Ik werk zelf ook in een winkel, ik zou het gehele bedrag teruggeven.
Ze kunnen in mijn account zien dat ik een goede klant ben. Lijkt mij dat ze die niet kwijt willen?

marita5
door marita5 - Aug 30, 2019 om 16:46
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mamottjuh ,

Hema is aangesloten bij Thuiswinkel.org dien daar een klacht in , niet geschoten is altijd mis , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Lees ook dit , nog erger .

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/3358966/hoer-3-jaar-hema-blundert-met-verjaardagstaart

ma
door mamotjuh Aug 30, 2019 om 18:53
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga een officiële klacht indienen! Bedankt voor uw reactie!

Edit: die taart is helemaal een flater

diumenge
door diumenge - Aug 30, 2019 om 16:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kennelijk is er iets fout gegaan waardoor een oude bestelling opnieuw is verwerkt, lijkt mij redelijk dat ze tenminste de kosten van de taart vergoeden.

ma
door mamotjuh Aug 30, 2019 om 16:56
Antwoorden / 1 Vragen

Dat leek mij ook. Maar de Hema wilt zijn fout niet toegeven.
Ik had zelfs iemand aan de telefoon vandaag die zei dat als ik eerder actie had ondernomen, dat ze me wel kon helpen.
Ik ben al vanaf dat ik de taart heb, bezig om de klacht op te laten lossen.
Ik begrijp er helemaal niks van :(

diumenge
door diumenge Aug 30, 2019 om 17:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar een officiele klacht indienen, zoals Marita5 hierboven ook aangeeft.

hoe werkt de klachtenprocedure?
Wil je weten hoe de klachtenprocedure werkt? Klanttevredenheid staat bij HEMA bovenaan. Ben je niet tevreden met een artikel of met onze service? Dan stellen we je mening op prijs. Je kunt met je vragen of klachten altijd terecht bij de dichtstbijzijnde winkel of onze afdeling klantenservice (telefonisch, e-mail of social media). Je ontvangt van je klacht geen bevestiging, maar we zullen binnen 14 dagen inhoudelijk reageren.

geschillencommissies Als de klacht niet naar tevredenheid kan worden opgelost, heb je de mogelijkheid om de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Je kunt je klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

ma
door mamotjuh Aug 30, 2019 om 18:02
Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik doen.
Bedankt voor je reactie!

panter22
door panter22 - Aug 30, 2019 om 18:48
6599 Antwoorden / Vragen

Het zou dus betekenen dat Hema de foto's bewaart als de taart gemaakt en afgeleverd is.

ma
door mamotjuh Aug 30, 2019 om 18:51
Antwoorden / 1 Vragen

Schijnbaar.. al zeggen ze van niet.
Ik heb geen poot om op te staan.

Zij kunnen in hun systeem zien welke taart er besteld is.
Maar als consument zie je alleen de standaard afbeelding van de webshop. Lijkt wel alsof ze zich zo in willen dekken

dobby
door dobby Sep 1, 2019 om 20:03
749 Antwoorden / 1 Vragen

@panter22 Eindelijk eens iemand die verder kijkt..! Heb hier nog geen officiele verklaring over gezien.. questionable at best..

ne
door neodutchio - Aug 30, 2019 om 19:14
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Zou het te maken kunnen hebben dat u ingelogd heeft? Online kan je eerdere bestellingen inzien. Zoals al aangegeven komen er geen mensenhanden aan te pas. De foto wordt digitaal doorgestuurd naar de printer. Zou het niet kunnen zijn (een optie dus) dat u bij het inloggen per ongeluk een oude bestelling aangetikt heeft?

De bewijslast ligt bij u. U zegt immers een bepaalde foto geupload te hebben en u zegt iets besteld te hebben.

ma
door mamotjuh Aug 30, 2019 om 19:27
Antwoorden / 1 Vragen

Als ik kijk bij bestellingen zie ik alleen de afbeelding van het voorbeeld wat Hema zelf afbeeld. Ik denk dat ze zich zo indekken.
Ik heb voor mijn oudste dochter al 3x zo taarten besteld, nog nooit problemen gehad.
Het ligt aan hun programma.
Je kan hem namelijk aanpassen zoals je hem zelf wilt. Zelf kan je niks opslaan. Daarom vind ik het raar dat ik hier de schuld van krijg. Zij zijn verantwoordelijk voor hun programma lijkt mij?
Als ik bij het eindscherm (zoals de afbeelding) de taart had gezien die ik in april voor mijn oudste dochter had gezien, had ik hem nooit besteld.

Ik probeer dat hun ook duidelijk te maken, maar het dringt maar niet door, op de een of andere manier

ne
door neodutchio Aug 30, 2019 om 19:37
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als de fout in het programma van Hema zou zitten zouden er veel meer klachten moeten zijn. Dat is ook een graadmeter voor hun. Als niemand een probleem meldt, dan zou het probleem dus elders gezocht moeten worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 30, 2019 om 20:33
16872 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de reactie dat het nog erger kan.
M.i toch schriftelijk een klacht indienen bij Hema.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 2, 2019 om 19:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een traumatische ervaring voor dat kind !
En wat bijzonder dat uw 1 jarig kind al kan lezen.

ma
door mamotjuh Sep 2, 2019 om 19:33
Antwoorden / 1 Vragen

Wauw Wim, aan jouw reactie heb ik echt iets!
Heel erg bedankt!

ma
door manwijf Sep 3, 2019 om 13:46
574 Antwoorden / 1 Vragen

@wimmi20 He, leef je nog? :)

audb
door audb - Sep 3, 2019 om 09:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

de verklaring is heel eenvoudig.

Ze hebben de oude bestelling niet uit het systeem gehaald maar verwerkt als een nieuwe bestelling!

misschien is hetzo dat een medewerker gewoon de verkeerde bestelling heeft aangenomen zonder naar de datum te kijken iets wat door de drukte wel een goede verklaring is.

Maar fouten toe geven waarom eigenlijk niet een fout is immers menselijk maar ik zou zelf toch gaan uitkijken naar een andere webwinkel zoals https://www.gefelicitaart.nl enzo(via google gevonden)

ne
door neodutchio Sep 3, 2019 om 09:19
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Alles gaat digitaal, uw verhaal kan dus niet. Er komt digitaal een bestelling binnen voor een bepaalde taart en digitaal een foto. Die 2 worden samengevoegd. Er is geen medewerker die in een systeem gaat zoeken naar eerdere bestellingen en een andere foto gaat toevoegen.