ju
door justin koopmans Dec 15, 2015 om 20:00
Winkels & webshops

Verkeerde prijs AH

Vandaag had ik tandpasta nodig en ging naar de albert hein in rotterdam beurs. Ik zag dat de oral B pro-expert 3,50 was(op het prijskaartje). Bij de kassa aangekomen was de zelfde tandpasta 7,50 geworden. Ik heb toen geweigerd dit te kopen.

Ik ben terug naar de schappen gegaan. Om eigenlijk mij zelf er van te overtuigen dat ik  toch echt 3,50 zag staan. Dit was ook zo! Onder het product stond de prijs van 3,50 met de naam van het product erbij.

De barcode van het prijskaartje en de tandpasta zelf kwamen alleen niet overeen.

Ik heb heel het schap nagegeken en er was geen tandpasta te vinden voor 7,50..

nu was ik oplettend en keek naar de prijzen die voorbij schoten bij de kassa. Maar een ouderen man of vrouw zou dit nooit gezien hebben. Heel heeel erg misleidend! En als je mijn mening vraagt: onacceptabel en vertrouwen brekend! het kassa meisje zei nog: owh dat kan best kloppen hoor.

Mijn vragen:

Wat is hier in het vervolg aan te doen?

had ik de tandpasta kunnen eisen voor 3,50?

hoe zit dit juridisch inelkaar?

3895 13 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Dec 15, 2015 om 20:06
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat u die tandpasta best voor €3,50 had kunnen eisen; of men er gehoor aan had gegeven is een tweede. Maar als klant denkt men meestal toch niet in prijzen van €7,50 voor een tube tandpasta. Dat zijn meer tandpoets middelen die een tandarts voorschrijft (tegen plak of zo). Is meestal nog vergoed bij de zorgverzekeraar, tot nu toe dan!

mahadma
door mahadma - Dec 15, 2015 om 20:07
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Allereerst hartelijk dank voor uw opmerking: Maar een ouderen man of vrouw zou dit nooit gezien hebben.  Alsof ouderen seniel zijn, ik ben ook geen 20 meer, maar dit vind ik beledigend en stigmatiserend.

Nu de tandpasta: De prijs en "titel" komt overeen met het artikel, de barcode niet. U had kunnen controleren via de zlefscanners die overal hangen hoe dit in hun computer staat. Als het een gelijk artikel is als het kaartje, moeten ze dat voor € 3,50 leveren.

pi
door pieterwolters Dec 16, 2015 om 14:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De crux zit 'm in jouw laatste zin.... Bij sommige AH's zijn ze nogal slordig met het vullen (of opruimen) van de schappen. Het gebeurt vaker dat er een ander product in het vak ligt dan wat er op het kaartje staat. Kan ook zomaar zijn dat een andere klant het daar heeft teruggegooid omdat het te duur was....

ju
door justin koopmans Dec 16, 2015 om 16:15
Antwoorden / 1 Vragen

Zo bedoelde ik het over de ouderen niet. Ik ben zelf nu 25. Ik bedoelde dit in de plaatst waar ouderen in het leven staan.  Je vaste boodschap routines hebt, en of meer vrijheid hebt in het besteden. Waardoor je minder snel naar de prijs zal kijken op het kassa display of naar een scanner loopt om het product zelf te scannen. Het feit dat ik niet naar een zelfscanner loop en jij wil is wat ik bedoel.

Topantwoord

marita567
door marita567 - Dec 15, 2015 om 20:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

lees dit eens klik hier

hutch
door hutch - Dec 15, 2015 om 20:12
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als ik op internet ga zoeken, kom ik prijzen tegen tussen de € 2,49 en (zelfs) de € 10,55.....

De door u genoemde prijs van € 3,50 is alleszins redelijk en zou de AH ook in rekening moeten brengen.

Dat zijn ze zelfs verplicht als zij die € 3,50 op een label zetten.

Dat de kassa een andere prijs aanslaat is het probleem van AH en mag niet afgewend worden op de klant.

Dus de volgende keer dit niet accepteren en de manager er bij laten halen. U staat in uw recht.

ltmvz
door ltmvz - Dec 15, 2015 om 20:14
949 Antwoorden / 18 Vragen

Iets dergelijks heb ik al vele tientallen keren in mijn leven meegemaakt. Je zegt: "In de winkel stond een lagere prijs". Dan gaat er iemand kijken en vervolgens krijg je het pruduct voor de prijs die bij het artikel staat. Nog nooit anders meegemaakt.

marita567
door marita567 Dec 15, 2015 om 20:20
1576 Antwoorden / 17 Vragen

bij de jumbo krijg je zelfs het artikel gratis als het artikel duurder is bij de kassa dan het prijskaartje .

Cookies
door Cookies - Dec 15, 2015 om 20:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je naar de klantenservice was gegaan, had je die tandpasta voor 3,50 gekregen. Wat op het kaartje staat, dat is de prijs die betaald moet worden. AH houdt zich aan die regel is mijn ervaring.

Carola, ook geen 20 meer en zelfs nog bijdehanter dan jij;-)

Cookies
door Cookies - Dec 15, 2015 om 20:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op de AH site staan 3 verschillende tubes van oral pro expert. De ene is 7,49, de andere 3,99 en de 3e is 4,49. Dus misschien heb jij wel niet goed gekeken?

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2015 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoewel ik zeker een oudere genoemd mag worden, zou mij dat beslist opgevallen zijn bij de

kassa. Nog afgezien daarvan controleer ik meestal nog mijn kassabon.

Ook voel ik mij niet geroepen om zelfs € 3,50 voor een tube tandpasta uit te geven.

Dus maak u over de "oudjes" maar geen zorgen.

En tandpasta op kosten van de zorgverzekeraar? Dacht het niet. :-))

tenormin
door tenormin Dec 15, 2015 om 21:18
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Daar gaan we weer; ik schrijf duidelijk, tenzij door tandarts voorgeschreven: we hebben dezelfde zorgverzekeraar en de Elmex MEDICAL Cariësprotectiegel word wel degelijk (uiteraard eigen risico) betaald! De gel mag maar 1 x per week gebruikt worden! En knipogen (alsof IK achterlijk ben) kan ook achterwege gelaten worden. ☻

di
door digioma Dec 15, 2015 om 23:56
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ook deze 70-plusser kijkt eerst even bij de prijsaanduidingen bij de producten, onthoud ze zelfs en telt in gedachten het totaalbedag van alle boodschappen alvast globaal op. Daarna kijk ik direct na de kassa even of de bon inderdaad de juiste bedragen vermeldt en ook de kortingen zijn verrekend. Doe ik bij iedere winkel en ook bij tuincentra etc. Heeft me al heel wat geld opgeleverd en dan heb ik het niet over kwade wil bij de winkel, maar over bijv. (nog) niet aangepaste kassa's of een product tweemaal scannen.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2015 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Dat een speciale tandpasta door de tandarts op recept wordt voorgeschreven kan best, maar dat maakt zeker niet dat het uit de basisverzekering vergoed wordt.

Of het nu tegen plak is of tegen cariës, men moet dat zelf betalen.

En of u nu dezelfde zorgverzekeraar heb als ik, maakt helemaal niet uit.

ha
door halex - Dec 15, 2015 om 22:55
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als de gegevens op het prijslabel exact gelijk zijn aan het product, moet AH u het product voor u leveren. Maar er stond een andere barcode op, meestal is de omschrijving dan ook net iets anders. En dan gaat het niet door. Voor hetzelfde geldt heeft u eerst de dure tandpasta in het goedkope schap gezet en daarna in uw boodschappenmandje. AH let ook zelf op de kleintjes hoor.

marita567
door marita567 Dec 16, 2015 om 07:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

als er een andere barcode opstaat is dit het probleem van A.H en niet van de klant . ik heb hetzelfde meegemaakt in een andere winkel , ik kreeg het product meteen gratis , ze gaven toe dat dit een fout van hun was .

ja
door janf43 - Dec 15, 2015 om 23:21
733 Antwoorden / 0 Vragen

Die €3.50 zou best kunnen kloppen als ik de online prijzen zo bekijk. €7.50 is in ieder geval een prijs die niet marktconform is. Meldt uw klacht een bij het hoofdkantoor van AH.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2015 om 23:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh nee? Je leest andere reacties niet, begrijp ik?

ge
door gewicht - Dec 16, 2015 om 14:31
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik kijk bijna altijd de kassabon na. Bij AH is de bon meestal in orde.

Bij verschil wat ik niet kan verklaren loop ik gewoon de winkel weer in om te kijken wat er op het schap staat en of ik wel het juiste produkt heb.

Net als topicsteller ook heeft gedaan.

Als ik denk gelijk te hebben ga ik naar de servicebalie, soms gaat er dan nog iemand van AH kijken.

Daarna kan je dan zonder enig probleem het artikel teruggeven of je krijgt het verschil met excuus terugbetaald.

Wat wel eens voor komt ,op maandag bv, is dat een artikel nog in het schap staat voor de "oude" bonusprijs en aan de kassa de gewone prijs weer wordt berekend, geeft ook geen enkel probleem, je krijgt het verschil terug en men gaat het schap snel aanpassen.

fl
door flessebon - Dec 17, 2015 om 09:45
418 Antwoorden / 7 Vragen

Daarom is het verstandig om altijd de kassabon te vragen en na te kijken. Als je meerdere artikelen koopt valt dit niet zo snel op. Heb al een paar keer gehad dat de bon niet klopte, telkens in mijn nadeel. De paar keer was het gewicht veel te hoog en een andere keer had de cassiere een ander ( duurder) product ingetoetst dan dat op de weegschaal lag. Dat kan je ook euro`s schelen want het ene kost 1 euro per kilo en het andere 3.50. Nu is een fout snel gemaakt als het druk is maar een paar keer achtereen is onacceptabel.