Ria van der Poel
door Ria van der Poel Mar 6, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Vinyl binnen jaar na aankoop nu gratis gelegd, scheelt mij een paar honderd euro

Ik heb nog geen jaar geleden vinyl aangeschaft voor m'n hele huis, nu nog geen jaar later wordt dit vinyl gratis gelegd, mag dat?

3529 12 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Mar 6, 2024 om 13:27
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ja, dat mag. Als het duurder was geworden had u dan bijbetaald? Koop in een winkel is koop.

Ria van der Poel
door Ria van der Poel Mar 6, 2024 om 13:37
Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat er niet om of het produkt duurder is geworden, dat het nu gratis gelegd wordt scheelt honderden euro's

ne
door neodutchio Mar 6, 2024 om 13:42
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dan maar even heel letterlijk neerzetten: salarissen vliegen omhoog, het uurloon van de legger is dus ook omhoog gegaan. Wat als het leggen nu honderden euro's duurder zou zijn, had u had ook een topic geopend met de vraag om meer te betalen?

mahadma
door mahadma Mar 6, 2024 om 13:48
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik herinner mij nog dat de benzine minder dan 1 gulden kostte. Dus ik zou recht hebben op geld retour van de literprijs van nu 2 euro(!) over al die jaren.

ne
door neodutchio - Mar 6, 2024 om 13:29
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De bananen waren vorig jaar ook goedkoper dan nu, denkt u dat u nu ook nog dat verschil terug krijgt?
U had vorig jaar een overeenkomst. En in die overeenkomst staat wat beide partijen moeten doen. Alles wat daarna gebeurd is niet van belang.

Ria van der Poel
door Ria van der Poel Mar 6, 2024 om 13:34
Antwoorden / 2 Vragen

Uw voorbeeld is niet te vergelijken want het gaat hier over honderden euro's

ne
door neodutchio Mar 6, 2024 om 13:41
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is het verschil tussen €1,00, €100,00 of €1000,00? De regels zijn voor iedereen hetzelfde, ongeacht de prijs. Er is echt geen wet die zegt dat je boven een bepaald bedrag andere rechten zou hebben. Ongeacht welke prijs dan ook, alles staat in de orderovereenkomst. Daar staat dat u betaald voor het vinyl en voor het leggen en dat de verkoper die specifieke vloer op die datum bij u komt leggen. Alles wat daarna gebeurd speelt niet meer mee. Vinyl in de aanbieding daarna? Pech. Vinyl in prijs verdubbeld? U had geluk. Legkosten gratis? U hebt pech. Legkosten verhoogd? U had geluk. En dan geldt voor elke aankoop, elke dag weer.

Ja
door JanvanAlles Mar 6, 2024 om 13:55
333 Antwoorden / 1 Vragen

Precies dat Neo maar sommige mensen denken dat ze enkel rechten hebben en nooit plichten. De vraag alleen al is lachwekkend.

Iv
door Ivo W - Mar 6, 2024 om 13:49
734 Antwoorden / Vragen

Als het leggen vorig jaar gratis was voor u en nu voor nieuwe klanten niet meer, had u het dan normaal gevonden als u nog een rekening kreeg van een paar honderd euro voor het leggen wat u eerst gratis kreeg?

Nee? En waarom dan niet? Waarschijnlijk omdat u dan vindt dat de prijs die u vorig jaar heeft afgesproken en betaald gewoon de prijs is die voor u moet gelden.

Nu de situatie omgekeerd is telt precies hetzelfde. De prijs die u vorig jaar heeft afgesproken geldt voor u. De prijs die nieuwe klanten nu afspreken geld voor de nieuwe klanten die nu zo'n vloer aanschaffen. Als u nu opnieuw een vloer aanschaft kunt u ook van het huidige voordeel profiteren.

Ja
door JanvanAlles - Mar 6, 2024 om 13:52
333 Antwoorden / 1 Vragen

"Mag dat?"   Ja natuurlijk mag dat, elk bedrijf heeft wel eens een aktie, in dit geval gratis leggen. Daar kunt u na een jaar totaal geen rechten aan ontlenen.

Mabelle
door Mabelle Mar 6, 2024 om 22:24
455 Antwoorden / 1 Vragen

Het hoeft zelfs geen actie te zijn. Als een winkelier regelmatig te horen krijgt 'oh, maar bij XXX wordt het gratis gelegd', kan ik me voorstellen dat hij zijn beleid daarop aanpast.

Ozymandias
door Ozymandias - Mar 6, 2024 om 13:58
175 Antwoorden / Vragen

Ja, natuurlijk mag dat. Wat een bizarre vraag.

sira
door sira - Mar 6, 2024 om 14:10
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Acties komen en gaan, dat is van alle dag en dat geldt ook voor prijsverhogingen en prijsverlagingen.

ju
door juliomariner - Mar 6, 2024 om 14:16
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Deze vraag ontkracht de stelling " domme vragen bestaan niet"

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2024 om 14:38
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja. Als al gezegd, dat mag. Daarbij kan bovendien aan de orde zijn dat de aankoopprijs hoger is dan dat u destijds heeft betaald en men 'gratis' als verkoop promotie benut. Een bekend gezegde: 'de zon komt iedere dag gratis op'.  (endan ziet u die ook nog niet eens iiedere dag voluit. )

rj
door rjw - Mar 6, 2024 om 22:15
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer zou een leverancier dan wel z'n producten en diensten mogen aanpassen? Na 2 jaar, na 500 dagen, nooit?

Maar even los van de idiote vraag: is het echt hetzelfde product? De meeste leveranciers hebben verschillende producten waarbij de ene variant met gratis leggen kan worden geleverd en de andere niet.

Mabelle
door Mabelle - Mar 6, 2024 om 22:20
455 Antwoorden / 1 Vragen

Al werd binnen 1 maand na jouw aankoop het vinyl gratis gelegd, een verkoper mag dat natuurlijk gewoon doen. Daarvoor hoeft hij gelukkig aan niemand toestemming te vragen.

mo
door mof - Mar 8, 2024 om 12:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag. Elke ondernemer kan zijn voorwaarden aanpassen naar believen. U bent indertijd akkoord gegaan met de toen geldende voorwaarden. Punt.

JMA2
door JMA2 - Mar 8, 2024 om 23:21
121 Antwoorden / 2 Vragen

Ik twijfelde aan mezelf of het al begin april was. Maar nee we zitten in de 2e week van maart.
Dus ts is gewoon te vroeg geweest met deze 1 april post.