Waar kan ik terecht als ik niet tevreden ben over mijn stoffeerder en hij geen
Heb in december 2015 mijn appartement laten stofferen;o.a glasgordijnen,overgordijnen en linoleum laten leggen.Voor een bedrag van € 63oo,-- . Je mag toch wel verwachten dat het dan netjes afgeleverd wordt. Heb meteen een dag nadien gemeld of de stoffeerder wilde komen kijken na het werk dat deze gemaakt had. De overgordijne waren in een slaapkamer te kort, waardoor de glasgordijnen er onder uitkomen. Bij een andere raam zijn de glasgordijnen te kort en op een andere slaapkamer hangen de glasgordijnen een stuk over de vensterbank.(Zijn ze te lang) Zo ook de vloer is slecht gelegd. Op een een paar plaatsen ingesneden en op een plaats kijk je op de betonnen vloer.Ook langs de plinten is het op verschillende plaatsen slordig afgesneden.Ligt ook op verschillende plaatsen los.( is niet goed gelijmd) Door het plaatsen van de linoleum zijn er op verschillende muren zwarte strepen achter gelaten. Deze zijn moeilijk verwijderbaar. Terwijl alles netjes pas getext was.Hij heeft het zelf toegegeven dat hij terug zou komen om het op te lossen. Na vele malen email verkeer zonder enkele reactie en brieven, zelfs nog een aangetekende brief Zonder resultaat. Als ik telefonisch contact zoek krijg ik een boos antwoord dat het niet opgelost meer wordt en wordt het gesprek verbroken. Alles is netjes tot de laatste cent betaald omdat dit volgens de vrouw van de eigenaar betaald moest zijn voor alles klaar was. Nu heb ik geen enkele vat meer op hem. Zelfs geen garantie op mijn dure spullen. Kunnen jullie mij a.u.b verder helpen. De stofferder staat wel in geschreven bij de kamer van koop handel maar ik kan nergens vinden of hij aan gesloten is bi het CBW .
Hallo Jan Vande Meulengraaf ,
Welk bedrijf / stoffeerder is dit ?
Woonboetiek Smits uit Sint-Oedenrode
Topantwoord
Heb je zelf de stoffeerder uitgezocht of is dat gedaan door de leverancier van de goederen, gordijnen, linoleum etc.
Ja helaas wel. En ze kwamen toen heel goed over.Netjes behulpzaam en vriendelijk. Maar na leveren en plaatsen van de goederen, klopte er niks meer van dat alles. Heb meteen en vele malen netjes een e-mail en brieven verstuurd om het probleem op te komen lossen. Maar van de service blijft niks over.
Dan zul je bij de stoffeerder moeten zijn. Heeft die zijn kosten gedeclareerd op een rekening en is deze door jou gegireerd? Heb je de stoffeerder misschien "zwart" betaald? Allemaal dingen die mee kunnen spelen bij verder te nemen stappen.
Neen netjes in het wit alles over gemaakt. De stoffeerder geeft geen enkele reactie.
Foutje, bedankt;-)
Vraag eens na bij je rechtsbijstandverzekering. Een offiële rekening geeft ook bepaalde garantie op het geleverde werk.
Nee, die shop is niet CBW erkend. Ik zal hier even duidelijk de naam vermelden Smitswoonboetiek te St. Oedenrode http://www.smitswoonboetiek.nl/homepage.aspx
Weet je dan waar ik terecht kan met mijn klacht. Hij geeft geen enkele reactie. Of bij telefoneren wordt de telefoon niet opgepakt of er boos op gegooit. De vrouw zegt dan we doen hier niets mee en verwijt mij dat ik hun zwart gemaakt heb terwijl ik nog met niemand hierover gesproken heb.
@topicstarter: als jij het goed vindt, wil ik wel een link naar dit topic mailen naar Smitswoonboetiek met het verzoek om hier te reageren (voor alle duidelijkheid: op dit forum zijn alleen vrijwilligers actief, we zijn dus geen medewerker van @Kassa)
Eventueel kun je ook nog de Belbus van Kassa inschakelen belbus@vara.nl
Wat erg dat u alles van te voren heeft betaald. Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar bij zo'n bedrag kunt u als klant echt wel bedingen om een aanbetaling te doen en bij aflevering/montage de rest.
Wat nu te doen. Eerst een vraag: heeft u al een officiele ingebrekestelling gestuurd naar de stoffeerder waarbij u hem een uiterste datum/termijn stelt waarbinnen alle gebreken moeten zijn verholpen en waarbij u hem heeft gemeld dat hij een wanprestatie heeft geleverd? En heeft u in die gebrekestelling ook een bedrag genoemd wat u van de stoffeerder eist na de fatale termijn? Na die termijn kunt u de overeenkomst (gedeeltelijk) ontbinden en daarbij (een deel van) het geld terugeisen. Ook kunt u een schadebedrag vorderen voor eventueel herstel door anderen. Belangrijk: maak foto's. En stuur de foto's ook naar de stoffeerder op.
(Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe de link zit tussen de aankoop van de spullen en de stoffeerder. Misschien kunt u dat nog wat helderder neerzetten. Doe het niet in een reactie naar mij, maar weer in een nieuw antwoord, anders wordt er snel overheen gelezen.)
Komt er dan nog niets op gang, dan komt helaas de rechter in zicht als hij niet bij een geschillencommissie is aangesloten, en zo laat het zich wel aanzien. Een rechtsbijstandverzekering is dan wel erg handig. Een andere mogelijkheid is om een goedkope jurist in te schakelen of zelf proberen een rechtszaak te starten, dat mag wel bij de kantonrechter, maar is misschien wel wat moeilijk.
Wat u verder ook kunt doen is de belbus inschakelen (hopelijk pikken ze u er bij Kassa uit.)
Linksonder vindt u een contactknop voor de belbus.
Verder reclameren op klacht.nl en klachtenkompas.nl
Eventueel nog bij Radar aankloppen. De koude douche wil ook nog wel eens helpen.
Ik vind het echt heel sneu voor u.
@ Jan Vande meulengraaf ,
De link betreft garantie heb ik verwijderd , ik had niet gelezen dat u zelfs geen garantie had , klik op de rode regel ,voorbeeldbrief klacht aan dienstverlener .
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/dienstverlening/voorbeeldbrief-klacht-aan-dienstverlener
Martia, recht hebben, is niet hetzelfde als recht krijgen. Er wordt niet (meer) gereageerd op klachten, de telefoonverbinding wordt zelfs verbroken. Hopelijk heeft hij een rechtbijstandsverzekering.
ik zie nu dat Ts zelfs geen garantie heeft , heb ik overheen gelezen . Voor zoveel geld geen garantie , is vreemd .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer