ja
door jan vande meulengraaf Apr 16, 2016 om 15:33
Winkels & webshops

Waar kan ik terecht als ik niet tevreden ben over mijn stoffeerder en hij geen

Heb in december 2015 mijn appartement laten stofferen;o.a glasgordijnen,overgordijnen en linoleum laten leggen.Voor een bedrag van € 63oo,-- . Je mag toch wel verwachten dat het dan netjes afgeleverd wordt. Heb meteen een dag nadien gemeld of de stoffeerder wilde komen kijken na het werk dat deze gemaakt had. De overgordijne waren in een slaapkamer te kort, waardoor de glasgordijnen er onder uitkomen. Bij een andere raam zijn de glasgordijnen te kort en op een andere slaapkamer hangen de glasgordijnen een stuk over de vensterbank.(Zijn ze te lang) Zo ook de vloer is slecht gelegd. Op een een paar plaatsen ingesneden en op een plaats kijk je op de betonnen vloer.Ook langs de plinten is het op verschillende plaatsen slordig afgesneden.Ligt ook op verschillende plaatsen los.( is niet goed gelijmd) Door het plaatsen van de linoleum zijn er op verschillende muren zwarte strepen achter gelaten. Deze zijn moeilijk verwijderbaar. Terwijl alles netjes pas getext was.Hij heeft het zelf toegegeven dat hij terug zou komen om het op te lossen. Na vele malen email verkeer zonder enkele reactie en brieven, zelfs nog een aangetekende brief Zonder resultaat. Als ik telefonisch contact zoek krijg ik een boos antwoord dat het niet opgelost meer wordt en wordt het gesprek verbroken. Alles is netjes tot de laatste cent betaald omdat dit volgens de vrouw van de eigenaar betaald moest zijn voor alles klaar was. Nu heb ik geen enkele vat meer op hem. Zelfs geen garantie op mijn dure spullen. Kunnen jullie mij a.u.b verder helpen. De stofferder staat wel in geschreven bij de kamer van koop handel maar ik kan nergens vinden of hij aan gesloten is bi het CBW .

4021 13 Rapporteer

getty
door getty - Apr 16, 2016 om 15:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Je kan op de site van de CBW gewoon zoeken of hij is aangesloten.

marita5
door marita5 - Apr 16, 2016 om 15:36
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jan Vande Meulengraaf ,

Welk bedrijf / stoffeerder is dit ?

ja
door jan vande meulengraaf Apr 16, 2016 om 15:39
Antwoorden / 1 Vragen

Woonboetiek Smits uit Sint-Oedenrode

Topantwoord

ja
door jackyh - Apr 16, 2016 om 15:41
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heb je zelf de stoffeerder uitgezocht of is dat gedaan door de leverancier van de goederen, gordijnen, linoleum etc.

ja
door jan vande meulengraaf Apr 16, 2016 om 15:47
Antwoorden / 1 Vragen

Ja helaas wel. En ze kwamen toen heel goed over.Netjes behulpzaam en vriendelijk. Maar na leveren en plaatsen van de goederen, klopte er niks meer van dat alles. Heb meteen en vele malen netjes een e-mail en brieven verstuurd om het probleem op te komen lossen. Maar van de service blijft niks over.

ja
door jackyh Apr 16, 2016 om 16:12
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dan zul je bij de stoffeerder moeten zijn. Heeft die zijn kosten gedeclareerd op een rekening en is deze door jou gegireerd? Heb je de stoffeerder misschien "zwart" betaald?  Allemaal dingen die mee kunnen spelen bij verder te nemen stappen.

ja
door jan vande meulengraaf Apr 16, 2016 om 16:28
Antwoorden / 1 Vragen

Neen netjes in het wit alles over gemaakt. De stoffeerder geeft geen enkele reactie.

Cookies
door Cookies Apr 16, 2016 om 16:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Foutje, bedankt;-)

ja
door jackyh Apr 16, 2016 om 17:26
953 Antwoorden / 4 Vragen

Vraag eens na bij je rechtsbijstandverzekering. Een offiële rekening  geeft ook bepaalde garantie op het geleverde werk.

Cookies
door Cookies - Apr 16, 2016 om 15:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, die shop is niet CBW erkend. Ik zal hier even duidelijk de naam vermelden Smitswoonboetiek te St. Oedenrode http://www.smitswoonboetiek.nl/homepage.aspx

ja
door jan vande meulengraaf Apr 16, 2016 om 15:56
Antwoorden / 1 Vragen

Weet je dan waar ik terecht kan met mijn klacht. Hij geeft geen enkele reactie. Of bij telefoneren wordt de telefoon niet opgepakt of er boos op gegooit. De vrouw zegt dan we doen hier niets mee en verwijt mij dat ik hun zwart gemaakt heb terwijl ik nog met niemand hierover gesproken heb.

Cookies
door Cookies - Apr 16, 2016 om 15:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb jij de maten opgenomen of Smitswoonboetiek?

ja
door jan vande meulengraaf Apr 16, 2016 om 15:49
Antwoorden / 1 Vragen

Eigenaar de heer Smits zelf

Cookies
door Cookies - Apr 16, 2016 om 16:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@topicstarter: als jij het goed vindt, wil ik wel een link naar dit topic mailen naar Smitswoonboetiek met het verzoek om hier te reageren (voor alle duidelijkheid: op dit forum zijn alleen vrijwilligers actief, we zijn dus geen medewerker van @Kassa)

Eventueel kun je ook nog de Belbus van Kassa inschakelen belbus@vara.nl

zoekster1
door zoekster1 - Apr 16, 2016 om 16:07
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat erg dat u alles van te voren heeft betaald. Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar bij zo'n bedrag kunt u als klant echt wel bedingen om een aanbetaling te doen en bij aflevering/montage de rest.

Wat nu te doen. Eerst een vraag: heeft u al een officiele ingebrekestelling gestuurd naar de stoffeerder waarbij u hem een uiterste datum/termijn stelt waarbinnen alle gebreken moeten zijn verholpen en waarbij u hem heeft gemeld dat hij een wanprestatie heeft geleverd? En heeft u in die gebrekestelling ook een bedrag genoemd wat u van de stoffeerder eist na de fatale termijn? Na die termijn kunt u de overeenkomst (gedeeltelijk) ontbinden en daarbij (een deel van) het geld terugeisen. Ook kunt u een schadebedrag vorderen voor eventueel herstel door anderen. Belangrijk: maak foto's. En stuur de foto's ook naar de stoffeerder op.

(Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe de link zit tussen de aankoop van de spullen en de stoffeerder. Misschien kunt u dat nog wat helderder neerzetten. Doe het niet in een reactie naar mij, maar weer in een nieuw antwoord, anders wordt er snel overheen gelezen.)

Komt er dan nog niets op gang, dan komt helaas de rechter in zicht als hij niet bij een geschillencommissie is aangesloten, en zo laat het zich wel aanzien. Een rechtsbijstandverzekering is dan wel erg handig. Een andere mogelijkheid is om een goedkope jurist in te schakelen of zelf proberen een rechtszaak te starten, dat mag wel bij de kantonrechter, maar is misschien wel wat moeilijk.

Wat u verder ook kunt doen is de belbus inschakelen (hopelijk pikken ze u er bij Kassa uit.)
Linksonder vindt u een contactknop voor de belbus.

Verder reclameren op klacht.nl en klachtenkompas.nl

Eventueel nog bij Radar aankloppen. De koude douche wil ook nog wel eens helpen.

Ik vind het echt heel sneu voor u.

marita5
door marita5 - Apr 16, 2016 om 16:13
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@ Jan Vande meulengraaf ,

De link betreft garantie heb ik verwijderd , ik had niet gelezen dat u zelfs geen garantie had ,  klik op de rode regel ,voorbeeldbrief klacht aan dienstverlener .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/dienstverlening/voorbeeldbrief-klacht-aan-dienstverlener

Cookies
door Cookies - Apr 16, 2016 om 16:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Martia, recht hebben, is niet hetzelfde als recht krijgen. Er wordt niet (meer) gereageerd op klachten, de telefoonverbinding wordt zelfs verbroken. Hopelijk heeft hij een rechtbijstandsverzekering.

marita5
door marita5 Apr 16, 2016 om 16:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

ik zie nu dat Ts zelfs geen garantie heeft , heb ik overheen gelezen . Voor zoveel geld geen garantie , is vreemd .

Cookies
door Cookies - Apr 16, 2016 om 16:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan je wat foto's hier op deze site zetten? Lukt dat?

zoekster1
door zoekster1 - Apr 16, 2016 om 16:33
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik de site zo bekijk, dan is deze stoffeerder tevens de verkoper van de spullen die zijn geleverd. Dan heeft u verder met de toeleveranciers niets te maken. Hij is in feite de leverancier, dat zegt hij ook zelf op zijn site.

Het topantwoord wekt enige verwarring.

Cookies
door Cookies - Apr 16, 2016 om 17:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zet hier even je beoordeling, altijd handig als mensen aan het Googelen gaan https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t2409413/sint-oedenrode/smits-woonboetiek/

uwjurist
door uwjurist - Apr 17, 2016 om 08:54
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan geen garantie te hebben gekregen. Wat de verkoper misschien ook beweert, de wet geeft u al een vorm van garantie (artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2014-04-01/1#Boek7_Titeldeel1_Afdeling2_Artikel17 ) en dus een plicht voor de winkelier. U hebt namelijk recht op deugdelijke producten. De winkelier moet e.e.a. dus herstellen of vervangen.

U kunt de winkel middels een aangetekende brief nog één keer in gebreke stellen (daarin somt u ook zo volledig mogelijk alle gebreken op) en sommeren om alsnog binnen 14 dagen alles kosteloos op te lossen. En aan te kondigen dat u bij gebreke daarvan de overeenkomst ontbindt, aanspraak maakt op terugbetaling van de aankoopprijs, de wettelijke rente en dat u zo nodig rechtsmaatregelen zult laten nemen, waarvan de kosten ook op wederpartij verhaald worden.

Meld uw klacht ook op klachtenkompas.nl en klacht.nl. Vaak komt men dan wel in beweging.

Helpt ook dit allemaal niet, schakel dan een jurist gespecialiseerd in consumentenrecht in.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik